Tror en Astro tosse på GUD eller ikke :-)

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Tror en Astro tosse på GUD eller ikke :-)

• Dette emne har 105 svar og 22 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af chrjensen. This post has been viewed 3244 times
Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 106 i alt)
  • Forfatter

joe
      • Moon

GTQ wrote: og så er der folk som forklare ting de ikke ved en skid om…….. tilfældigheder??? hvad er tilfældigt ? at du har to ben ? ja men hvorfor er der så ikke dyr der har tre ? evolution har ikke en skid med tilfældigheder at gøre enten fat det eller læs lidt mere før i lukker lort ud!

Alle har vel lov til at tilkendegive deres meninger og holdninger uden at blive svinet til på den ene eller anden måde og har du ikke noget pænt at skrive, så lad venligst vær.

Joe2009-11-27 12:14:57

jesper
      Deltager
        • Neutron star

Joe wrote:

Alle har vil lov til at tilkendegive deres meninger og holdninger …… har du ikke noget pænt at skrive, så lad venligst vær.

De to udsagn strider mod hinanden, men bortset fra det er det da rigtigt at man godt kan opfordre folk til at udtrykke sig en anelse mere – æhh, diplomatisk.

Hvis det GTQ mente var at der her på forum er forbavsende mange mennesker der udtaler sig skråsikkert og snusfornuftigt om emner de slet ikke har sat sig ind i, så er jeg enig, selvom jeg altså nok ville have sagt det lidt mere høfligt LOL. Men hvis man tror på yttrings og meningsfrihed må man jo tage det hele med, så bliv bare ved venner.

joe
          • Moon

Hej Jesper

Jeg vil give dig helt ret Big%20smile og det var det diplomatiske, jeg hentyde til, på min omskrivning af ordsproget “har du ikke noget pænt at sige, så hold din mund”Wink

lehmann
            • Super Giant

GTQ wrote: og så er der folk som forklare ting de ikke ved en skid om…….. tilfældigheder??? hvad er tilfældigt ? at du har to ben ? ja men hvorfor er der så ikke dyr der har tre ? evolution har ikke en skid med tilfældigheder at gøre enten fat det eller læs lidt mere før i lukker lort ud!

Uha pas nu på Wink

Evolution beror på mutationer ingen mutationer ingen evolution, hvis du vidste lidt mere om emnet ville du vide at de første ændringer hos et individ vil opstå, spontant eller tilfældigt om du vil, via mutationer først herefter vil fysiske faktore afgøre om det er en bæredygtig ændring. Hvis mutationen overlever og formerer sig vil det på et tidspunkt føre til endnu en mutation osv. Der findes ingen lov imod 3 ben det er bare ikke et bæredygtigt design..

Så æd dit lort igen og kom igen når du har læst lidt mere om evolution Wink

gtq
              • Asteroid

“Der findes ingen lov imod 3 ben det er bare ikke et bæredygtigt design”….. er det et tilfælde når naturen opsætter love og regler for hvad der bliver til noget og ikke ?

SPEJL! idiot

GTQ2009-11-27 16:13:30

rigo
              Deltager
                • Super Nova

Jer der kalder hinanden idiot og lort, kan i ikke vær vendig at slet jeres indlæg helt, det gøres let i menuen

Tak for ud

Rigo 🙂 http://www.rigorigo.dk2009-11-27 16:17:24

gtq
                  • Asteroid

Ja jeg er værken diplomatisk eller politisk korrekt men se det fra min side… jeg har VALGT at se videnskab / astronomi som min “religion”. ville en kristen finde sig i at en imam fejl fortolker hans religion.. næppe. det er big bang om igen explosion/expansion… ja jeg er også ordblind hvis der var mere 😀

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

Jesper wrote:

Alle har vil lov til at tilkendegive deres meninger og holdninger …… har du ikke noget pænt at skrive, så lad venligst vær.

De to udsagn strider mod hinanden, men bortset fra det er det da rigtigt at man godt kan opfordre folk til at udtrykke sig en anelse mere – ahh, diplomatisk.

Hvis det GTQ mente var at der her på forum er forbavsende mange mennesker der udtaler sig skråsikkert og snusfornuftigt om emner de slet ikke har sat sig ind i, så er jeg enig, selvom jeg altså nok ville have sagt det lidt mere høfligt LOL. Men hvis man tror på ytrings og meningsfrihed må man jo tage det hele med, så bliv bare ved venner.

hehe er det nødvendigt at sæt sig ind i gud/biblen for at have en mening

rigo
                    Deltager
                      • Super Nova

jo men slap lige af med sige folk er idiot m.m. det virker jo ikke rigtig

gtq
                        • Asteroid

Rigo jeg vil med glæde undskylde mit ord valg.

rigo
                        Deltager
                          • Super Nova

Lehmann wrote:

“science nørder” er v el helle ikke så åndlige generelt, det håber jeg sku ikke at de sidder der men spåkort og biblen i den anden hånd og laver science LOL

MEn jeg er sku glad for at der så mange der fornuftige i mine øjne, så er der håb for ud 🙂

Der er måske ikke så mange som du tror Wink

En ud af tre forskere i USA tror på Gud

Onsdag, 2. september 2009 00:00 Levi Giversen – soendagmorgen.dk

Ny undersøgelse viser, at hver tredje amerikanske forsker erklærer sig gudstroende. Videnskab og tro er således ikke uforenelige i USA.

I USA bekender 83 pct. af den brede offentlighed sig til troen på Gud. Blandt amerikanske videnskabsfolk er antallet mere pauvert.

En ny undersøgelse foretaget af analyseinstituttet Pew Research Center viser således, at kun 33 pct., svarende til hver tredje af de kittelklædte amerikanere, tilkendegiver at have en gudstro….

Jo men der dælme også mange gud tosser i USA, men det er noget de har haft opbygget i 200år da de ankom der over, de kan ikke rigtig slippe af med de tanker, men der var også stor præs på fra regiløse folk den gang, der var mange der unyttet til at få magt, og man skal måske også huske på de var fattige/bange i det nye land og det har præet dem stort helt op til i dag. igen = what one monkey do…

Jeg har selv noget fami. derover i midtvest de er jo gode folk mennnn de er lige dømen nok over for andre end “jesus” tilhænger og er lige gammeldags nok for mig. Men flinke folk er de da og utrolige hjælsom, og der ingen jantelov 🙂 http://www.rigorigo.dk2009-11-27 16:33:06

rigo
                          Deltager
                            • Super Nova

GTQ wrote: Rigo jeg vil med glæde undskylde mit ord valg.

Thumbs%20Up

lehmann
                              • Super Giant

nej det er en konsekvens af de fysiske rammer der er tilstede. Men det er et tilfælde hvilke livsformer der opstår inden for de rammer.

Det er et tilfælde at der findes edderkopper, det står ikke skrevet at edderkopper skal opstå.

Det var måske heller ikke et tilfælde at Dinosaurene blev udryddet af en stor asteroide, så pattedyrene kunne komme til fadet. Det var måske planlagt ? af hvem ?

Nu skal jeg nok lade være med at komme med grimme udtryk om din person GTQ, men kom lige ind i kampen.

rigo
                              Deltager
                                • Super Nova

Lehmann forstå ikke helt, er du tilhænger af GUD eller nej ???

http://www.rigorigo.dk2009-11-27 16:48:57

rigo
                                Deltager
                                  • Super Nova

Det jeg tænkte på, hvis ikke troede brugte lige så mange penge og energi og stor bygninger med natur videnskaben bygninger og oplysning (kirker) som de troende, Var der så ret mange troede tilbage , tror det næppe http://www.rigorigo.dk2009-11-27 16:52:26

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 106 i alt)
                                • Emnet 'Tror en Astro tosse på GUD eller ikke :-)' er lukket for nye svar.