› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Tror en Astro tosse på GUD eller ikke :-)
- Dette emne har 105 svar og 22 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af chrjensen. This post has been viewed 3238 times
-
ForfatterIndlæg
-
25. november 2009 kl. 13:28 #27324
lehmann- Super Giant
Helt enig med mindre vi er de første
25. november 2009 kl. 13:29 #27325
lehmann- Super Giant
MikkelLund wrote:
Mennesket er ikke en følge af uendeligt mange tilfælde, men et endeligt antal.
Jaa men gør den nogen forskel, det er stadig et tilfældeLehmann 2009-11-25 12:30:17 25. november 2009 kl. 13:31 #27326
lehmann- Super Giant
Jeg er åbenbart den eneste troende der tør åbne munden
25. november 2009 kl. 13:34 #27327
mortenDeltager- Super Nova
Jo mere man læser på evulotionsbiologi, jo mere fascinerende bliver det. F.eks. de forskellige løsninger på øjnes opbygning hen over dyreriget.
Darwin selv nævnte, at hans teori ikke på daværende tidspunkt kunne forklare et så vidunderligt organ som øjets opbygning. Senere forskning har vist, at evulotion glimrende kan forklare øjet i dets nuværende varianter hos forskellige dyr.Creationister og deres nyere brand “intelligent design” ynder at finde forskellige dele af naturen som er for “fantastiske” til at kunne forklares ved “tilfældigheder” og “kaos”. Vupti, så er der åbenbart argumenteret for at hypotesen om en guddommelig kraft. Bemærk, at der ikke stilles samme krav (eller overhovedet nogen krav) til falcifikationen af hypotesen om skabelsen som den er beskrevet i biblen eller andre gamle tekster.Alle teorier raffineres ved mødet med virkeligheden, det er essensen af Karl Poppers kritiske rationalisme, som er det filosofiske grundlag for al naturvidenskab. Dele af evolutionsteorien er også raffineret i årenes løb, og det vil den fremover fortsætte med at blive (Jfr. f.eks. diskussionen af evolutionens elementarpartikel i Dawkins, det selviske gen). Selve grundlaget for teorien om udvælgelse af genetiske varianter gennem overlevelse af de bedst egnede er imidlertid aldrig blevet falcificeret.Sætter man sig ind i evolutionsbiologi, så er det bestemt ikke kedeligt, og langt mere livsbekræftende end at forsøge at finde sandheden ved at læse i “hellige” bøger og lytte til diverse religionsformidlere.morten 2009-11-25 12:37:05 25. november 2009 kl. 13:42 #27330
max- Nova
Vi mennesker har da også altid haft et behov for at føle os privilegeret.VH. Max25. november 2009 kl. 13:52 #27331
lehmann- Super Giant
Darwin beskriver bare Guds værk. !!!
Sorry kunne ikke nære mig.Nu er det at tro på en gud jo ikke ensbetydende med at man æder Bibelen råt, jeg tror ikke på religion ej heller bønners magt og jeg læser heller ikke hellige bøger.Meen at afskrive en skaber helt tør jeg ikke. Jeg holder lige døren på klem hvis nu….25. november 2009 kl. 13:56 #27332
lehmann- Super Giant
Max wrote:
Vi mennesker har da også altid haft et behov for at føle os privilegeret.VH. MaxBestemt og derfor er vi jo skabt i Guds billede, mindre kan ikke gøre det.Prøv engang at se Stargate SG1. 4 mennesker gør hvad hele civilisationer ikke magter.He he kan ikke lade være med at grine af den slags serier, vi kan virkelig sætte os selv i centrum så det batter.25. november 2009 kl. 14:00 #27333
lehmann- Super Giant
Vi er faktisk priviligeret, med vores store hjerner har vi udkonkureret al modstand
Vores fætre sidder stadig træerne og piller sig et vist sted.25. november 2009 kl. 14:52 #27334
mikael_joeDeltager- Super Nova
Lehmann wrote: Vi er faktisk priviligeret, med vores store hjerner har vi udkonkureret al modstand
Vores fætre sidder stadig træerne og piller sig et vist sted.Træerne? Du mener vist folketinget
25. november 2009 kl. 16:03 #27343
max- Nova
Mikael_Joe wrote:
Vi er faktisk priviligeret, med vores store hjerner har vi udkonkureret al modstand
Vores fætre sidder stadig træerne og piller sig et vist sted.Træerne? Du mener vist folketinget
Med folketinget kom vi da ned på jorden igenMen hvis i har læst “Hitchhiker’s Guide to the Galaxy” så er vi jo ikkeså kloge som vi selv tror.VH. Max25. november 2009 kl. 16:33 #27344
outlookDeltager- Super Nova
Den samme endeløse diskussion, som hvad kom først; hønen eller ægget? Grupper inden for både kristendom, islam, jødedom og mindre religioner som Hare Krishna forenes i en kritik af Darwins evolutionsteori. Udviklingen er nemlig så kompleks, at den ikke bare skyldes tilfældig evolution, men kun kan skyldes en intelligent designer, lyder budskabet:
Hvad har jeg dog gjort?
AARGGHHH
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting25. november 2009 kl. 17:10 #27346
lehmann- Super Giant
I må godt lige føre til protokol at jeg ikke anfægter Darwin
25. november 2009 kl. 17:36 #27356
tommyfDeltager- Neutron star
Lehmann wrote:
Darwin beskriver bare Guds værk. !!!
He heLehmann wrote:
Meen at afskrive en skaber helt tør jeg ikke. Jeg holder lige døren på klem hvis nu….Og det er jo din ret, min er lige modsat, desværre, hvor ville det være dejligt at møde sin afdøde familie igen osv,, men, jeg kan bare ikke få det til at passe med den viden der ellers er…
Et af problemmerne er at man i mange religiøse stater ikke kan tro som man vil, det og andre ting smitter lidt af på Dansken, som så udvikler denne holdning som de fleste har i dag.
25. november 2009 kl. 18:14 #27362
rigoDeltager- Super Nova
Har i set den “film” om det alderførste liv i ur suppen (linger sådan nogen ultra mini støvmider/dinosaurer/elefanter tingester der svømer rundt m.m., hvor nogen har en ryggrad (som pattedyr/os) og nogen har ikke m.m. Det er dem som har udviklet sig til de forsklige arter som vi kender det.
Anyway, så er det nogen rigtig gode serie om emnet, hvordan hund, fugle, os, hvaler m.m. hvordan de har udviklet sig. jeg mener efter man har set disse udsendelser så giver det virkelige logik det hele (absolut ingen guddomlige over det). Det er nogen udsendelser som rækker langt vider end hvad Darwin lige kunne fortælde om. Også det sidste nye viden / fund, en del missing link er fundet for nylige i Sahara/Asien, ALL MAKE SENCE pludselige når man lige får det serveret med grafik/film og rigtig fund osv.
nogen jeg finder næsten mere intr. end astro tingen, men det hænger jo sammen.Huske ikke navn på de udsendelser, men det er ca½ år siden på en af discovery kanalerne. Noget alle brude se dem, især skole børn. Det samme gælder de gode astro udsendelser. Viden der faktum, men selvfølige er der lidt missing links steder, men lidt efter lidt så dukker de op, og især hvis man finder liv på Mars, eller Europa m.m. Kryser fandme finger på at man gør i min leve tid, og gerne en anden streg kode, men det er selvfølige samme byggesten er jeg over bevis om, der findes kun en,,, og alt stammer fra “vand”YouTube kan de sikkert findeshttp://www.rigorigo.dk 2009-11-25 17:15:06 25. november 2009 kl. 19:09 #27368
fhansen- Main Sequence
Jeg har det sådan, at jeg hverken tror på Biblen, Koranen eller hvilken som helst anden “hellig” bog. Jeg tror på, at der findes noget som der er større end mig, jeg aner bare ikke hvad det er. Det eneste jeg ved, er at svaret på universet, livet og alting er 42.
FHansen 2009-11-25 18:10:02 -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Tror en Astro tosse på GUD eller ikke :-)' er lukket for nye svar.