› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Tror en Astro tosse på GUD eller ikke :-)
- Dette emne har 105 svar og 22 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af chrjensen. This post has been viewed 3237 times
-
ForfatterIndlæg
-
24. november 2009 kl. 23:56 #27277
rigoDeltager- Super Nova
Ja så får i sku lige en poll mere. En jeg har tænkt over længe at poll om, men har glemt det…
Igen! stem kun en gang 🙂http://www.rigorigo.dk 2009-11-26 08:44:58 25. november 2009 kl. 09:28 #27283
rigoDeltager- Super Nova
Det overrasker mig en del ,å jeg sige.
hmmm Er det specielt for astro folk eller er det den brede befolknings mening / gemmesnit i DK25. november 2009 kl. 10:09 #27293
mikkellund- Giant
Hvad er det der overrasker dig rigo? Det overrasker mig at det kun er 2/3 der er ateister.
81,5% af danskerne er medlem af folkekirken
MikkelLund 2009-11-25 09:12:10 25. november 2009 kl. 10:24 #27296
rigoDeltager- Super Nova
Hej Mikkel
Jeg troede det lå over 70% til JA siden her indeKan se på dit link at på 9år er det fladet næsten 10%Tror der er mange “dovne” der ikke får melt sig ud, jeg var det lidt selv, fik først gjort det for 8år siden. Men har haft lyst til det i mindst 20årMin datter bliver ikke døbt, og min knægt næste år skal helle ikke konfirmeres så der taget stilling til det i det lille hjem 🙂 Nu er det også så let da min kone er Russisk og der over har de ikke haft Kirke i den røde tid , så de er ikke “hjernevasket” med dethttp://www.rigorigo.dk 2009-11-25 09:26:10 25. november 2009 kl. 10:33 #27299
lehmann- Super Giant
Så længe det går godt for os har vi ikke behov for at tro på en Gud, men når lokummet brænder så kommer vi krybende tilbage til korset
Jeg har svaret ja (Nr.2) men ved ikke helt hvor jeg skal placere ham.25. november 2009 kl. 10:39 #27301
rigoDeltager- Super Nova
Lehmann wrote:
Så længe det går godt for os har vi ikke behov for at tro på en Gud, men når lokummet brænder så kommer vi krybende tilbage til korset
Jeg har svaret ja (Nr.2) men ved ikke helt hvor jeg skal placere ham.det kan det være noget omMEn jeg syndes jeg har fået noget andet at tro på, her de sidste 3år efter jeg er gået ind i astro tanker / naturvidenskab, og har fundet en “tro/hvile” hvorfor man er her og hvor går det hen osv. og efter man gør op med sig selv, så er eks. DØD ikke noget problem da man ser sammenhængen mellem en masse ting som “universet/astro/ naturvidenskab” giver en. Og så ikke mindst kommer det logisk ´tanke som jeg fik for mange år siden at det er noget humbug snak. og er menske designethttp://www.rigorigo.dk 2009-11-25 10:04:11 25. november 2009 kl. 11:20 #27305
lehmann- Super Giant
Ja men når jeg kigger op så føler jeg netop modsat. Kan alt dette virkelig bare være tilfældigheder ?Og hvad med liv i universet er vi virkelig de eneste der kan sende radiosignaler ?Uanset hvilket svar du vælger vil det sætte en masse tanker igang om vores eksistens.Hvad fanden laver vi her og hvorfor er vi udstyret med en hjerne der kan mere end blot sørge for indtagelse af føde og reproduktion. ??Hvor søger man svarene på disse spørgsmål hvis man ikke tror på en Gud ?Ateister har åbenbart ikke behov for at få afklaret den slags spørgsmål ?25. november 2009 kl. 11:30 #27306
k_holstDeltager- Nova
Jeg tror ikke på en gud eller lignende!
Men jeg har et stort behov for at få svar på disse spørgsmål.Darwins teorier køber jeg som forklaring på at vi “tænkende mennesker” er her i dag.25. november 2009 kl. 11:39 #27308
lehmann- Super Giant
Hvis du har ret er det sgu kedeligt, alt er tilfældigt og vi mennesker er blot en af uendeligt mange tilfædigheder i et fuldstændig kaotisk univers opstået af ingenting som bobler i kogende vand.
25. november 2009 kl. 12:13 #27311
k_holstDeltager- Nova
Jeg tror du har ret i at det er tilfældigt. -Men det er sku da ikke kedeligt
25. november 2009 kl. 12:30 #27315
outlookDeltager- Super Nova
Øøhhh, ham Darwin der, hvordan vil han forklare, at der i 4 forskellige verdensdele hos 4-5 forskellige ubeslægtede dyr er fundet det samme selvsamme giftstof som man finder hos Kuglefisken, der i Japan betragtes som en delikatesse.
Men naturligvis udvikler livet sig hele tiden og tilpasser sig de herskende vilkår. Det skal der ikke sås nogen som helst tvivl om. Kun mennesket “kører” hurtigere end forholdende tillader det! Darwin er skam go nok, men vi har ikke fået hele historien…
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting25. november 2009 kl. 12:44 #27319
mikkellund- Giant
outlook wrote: Øøhhh, ham Darwin der, hvordan vil han forklare, at der i 4 forskellige verdensdele hos 4-5 forskellige ubeslægtede dyr er fundet det samme selvsamme giftstof som man finder hos Kuglefisken, der i Japan betragtes som en delikatesse.
Hvem siger de er “ubeslægtede”?
Hvem siger at samme evolutionære process hvorved den specifikke giften er opstået ikke kan forekomme sideløbende flere sted på jorden?
25. november 2009 kl. 12:52 #27321
k_holstDeltager- Nova
Enig Mikkel.
Jeg kan nemt forestille mig en famillie i urhavet, der spredes i alle verdenshjørner og, gennem mange millioner år, udvikles helt forskelligt men med samme egenskab – Her giften.25. november 2009 kl. 12:53 #27322
mikkellund- Giant
Lehmann wrote:
Hvis du har ret er det sgu kedeligt, alt er tilfældigt og vi mennesker er blot en af uendeligt mange tilfædigheder i et fuldstændig kaotisk univers opstået af ingenting som bobler i kogende vand.
Mennesket er ikke en følge af uendeligt mange tilfælde, men et endeligt antal.
Når man kigger op ser man forskellige mere eller mindre isolerede udfald af den kæde tilfældigheder som her på jord tilfældigvis har ført til liv. Der man mange udfald (stjerner/planeter) at det ikke undre mig at der er live mindst et sted. Ja det ville undre mig hvis det kun var et sted.
25. november 2009 kl. 13:19 #27323
max- Nova
Hvis vi var de enste væsner i universet så ville det da også være virkelig spild a plads.VH. Max -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Tror en Astro tosse på GUD eller ikke :-)' er lukket for nye svar.