Transportkasse

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Transportkasse

• Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 Ă„r, 1 mĂ„ned siden af tommyf. This post has been viewed 350 times
Viser 7 indlĂŠg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

chrjensen
      • Super Giant

Nogen der ved hvor man kan fÄ en god transport/opbevarings kasse til et teleskop? Det skal have mÄl pÄ ca. 100x70x50 cm. Jeg leder bare efter en kasse, det der skal holde teleskopet kan jeg selv skÊre ud af nogle PU skumplander.

TÊnkte mÄske pÄ noget af det der bliver solgt til vÊrktÞj, mn jeg ved ikke om man kan fÄ noget der er stort nok.

outlook
      Deltager
        • Super Nova

Du er ikke den fÞrste der spÞrger. En del laver selv en af krydsfinér. Andre kÞber en alu kasse fra f.eks. firmaer som du kan sÞge pÄ Internettet. Generelt er de ikke billige. Regn med en 500,- og op efter. Der er endda nogle som bruger kasser fra musikinstrumenter.

Hilsen Leif,
        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Hvilken tubus skal vĂŠre i den?

k_holst
          Deltager
            • Nova

Hvis det skal vÊre luxus udgaven er der mulighed for at fÄ fremstillet alu-kasser pÄ mÄl her:

mejer
            Deltager
              • Super Nova

Hvad med en ganske almindelig rejse kuffert i hardcase. Hvis du alligevel laver indmaden selv. SÄ kan du fÄ den med hjul og hÄndtag.

Mejer

chrjensen
                • Super Giant

Den skal pĂ„ ingen mĂžde vĂŠre fancy. Kassen skal indeholde en 8″ f4,5 newton, men skal forberedes til at den kan indeholde hovedteleskop + monteret guideteeskop. Det ender nok med at jeg fixer en selv, selvom det er dyrt at fĂ„ skĂ„ret plader ud i silvan (nogen der kender et billigere sted?).

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Har du mulighed for transport af trĂŠ’et, selv!

SÄ har jeg adgang til bord-rundsav og en manual hÄndholdt ogsÄ.

Viser 7 indlĂŠg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Transportkasse' er lukket for nye svar.