Torsdag klart – nogen ude?

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Torsdag klart – nogen ude?

• Dette emne har 8 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 9 måneder siden af nfoldager. This post has been viewed 145 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Frank Larsen
    Moderator
      • Super Nova

Sidder lige og hygger hos Jens.

Mars er helt fantastisk live.

Har fået nogle fine serier på Jupiter også.

Er lige hoppet over på Saturn. Cassini er synlig i okular på 14″ eren selvom den er 7.5 grad over horisonten.

Andre der er ude?

outlook
      Deltager
        • Super Nova

Yep, jeg har været ude og sådanne nætter med enestående seeing er helt fantastiske. Se bare russeren Alexander Obukhovs billede af Mars fra d. 10/05 med en C11 i en højde af 13 gr over horisonten!:

Så kom ikke og sig det ikke kan lade sig gøre..

Hilsen Leif,
        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

nightsky
        Deltager
          • Neutron star

Jeg bøjer mig i støvet, Alexanders Mars er forbløffende god. Jeg havde ikke troet det var muligt i den lave højde med blå og grøn kanal. Pierre ADC må været presset til yderste.

nfoldager
          Deltager
            • Planet

Ualmindelig fin seeing. Jeg så på Jupiter og Månen. Det var det fineste visuelle billede, jeg har set af Månen i mit liv.

(Takahashi 15cm APO, F1100 med Baader binoviewer, Teleview 25 mm okularer.)

outlook
            Deltager
              • Super Nova

nfoldager wrote: Ualmindelig fin seeing. Jeg så på Jupiter og Månen. Det var det fineste visuelle billede, jeg har set af Månen i mit liv.

(Takahashi 15cm APO, F1100 med Baader binoviewer, Teleview 25 mm okularer.)

Ja, rigtig god. Jeg tror vi kan forvente nogle rigtig fine billeder fra Jens’ hånd.

Nu er der ikke mange med en 6″ Takahashi. Er det en FS, TOA, måske endda en FC eller en FCT?

Hilsen Leif,
              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

lindhard
              Deltager
                • Super Nova

FrankLarsen wrote: Sidder lige og hygger hos Jens.

Hej Frank

Er du på turne rundt i landet?

Du er velkommen til at kigge ind, hvis du kommer forbi Esbjergområdet.

mvh
                Lars

Frank Larsen
                Moderator
                  • Super Nova

Lindhard wrote:

Hej Frank

Jobbet tager mig lidt rundt omkring og tak for tilbuddet, har bare ikke lige nogen kunder helt derovre.

lindhard
                  Deltager
                    • Super Nova

FrankLarsen wrote:

Hej Frank

Jobbet tager mig lidt rundt omkring og tak for tilbuddet, har bare ikke lige nogen kunder helt derovre.

Der er elles en hel del landmænd her på egnen (og stadig mange, der ikke er konkurs)..

mvh
                    Lars

nfoldager
                    Deltager
                      • Planet

Det er en TOA-150.

/Niels

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Torsdag klart – nogen ude?' er lukket for nye svar.