› Fora › ASTRO-FORUM › ASTRONOMIENS BETINGELSER › Toldopkrævning
- Dette emne har 15 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 3 måneder siden af heman. This post has been viewed 1270 times
-
ForfatterIndlæg
-
13. november 2010 kl. 11:38 #49528
kilaDeltager- Super Giant
Toldopkrævning
Der fulgte en toldopkrævning på 521 kr efter mit køb af S&T’s DVD-serie med alle numre fra 1941-2009 på. Varen har jeg givet 1447 kr for, så toldopkrævningen er ekstra 36% af vareprisen oveni. Kan det være rigtigt?
På toldopkrævningen er specificeret:Importmoms 25 % : 361 krImportgebyr: 128 krMoms 25% : 32 krIalt : 521 krMvh Kim13. november 2010 kl. 11:50 #49530
munkholmDeltager- Neutron star
Jeg skal hilse fra min kære kone og sige at,
det er fulstændig korrekt. Hun handler selv en del i USA, og hun er lige så pi… surover de afgifter.
Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro
13. november 2010 kl. 14:10 #49537
lindhardDeltager- Super Nova
kila wrote:
Toldopkrævning
Der fulgte en toldopkrævning på 521 kr efter mit køb af S&T’s DVD-serie med alle numre fra 1941-2009 på. Varen har jeg givet 1447 kr for, så toldopkrævningen er ekstra 36% af vareprisen oveni. Kan det være rigtigt?
Desværre ja, jeg måtte også betale.
Så snart du er uden for EU, så koster det.
mvh
Lars13. november 2010 kl. 15:00 #49538
astrojensenDeltager- Neutron star
Så snart du er uden for EU, så koster det.
Ja, det måtte jeg sande, da jeg for en del år siden købte okularer i Japan. Jeg havde slet ikke tænkt på, at der ville blive opkrævet told. Hold k… det blev dyrt. Den sved.
Thomas, Bornholm
13. november 2010 kl. 15:05 #49539
Anonym- Super Nova
Altså – jeg forstår jer ikke rigtigt. USA er ikke en del af EU – og det er der en god grund til. De devaluerer kraftigt for øjeblikket, hvilket betyder at hvis vi bare gir los mht. deres dermed billigere varer, kan vi lige så godt pakke sammen. Folk i Danmark klager over de mister deres arbejde, samtidig med at de synes der skal være frit slag for varer fra USA og Kina. Det hænger ikke sammen og i må huske på at amerikanerne også opkræver told på de varer de køber i EU.
Men jeg har før i forum stødt på stor modstand, når jeg anbefaler at vi skal støtte vores egen industri og handelsveje – idet mange fejlagtigt tror at usa og kinavarer bare betyder skabelsen af en sund konkurrence. Men jeg tror godt de fleste kan forstå, at hvis det betyder at vi herhjemme skal halvvere vores lønninger for at kunne konkurrere, vil det være noget skidt!Mvh.13. november 2010 kl. 15:10 #49540
Okey, så jeg er ikke den eneste der har fået den tur! Øv, hvis der bare havde været en paragraf som jeg kunne henvise til, som viste at det var forkert regnet ud! Men ….
Hvor kan man finde noget om disse import-told regler?Mvh13. november 2010 kl. 15:34 #49541
norupDeltager- Super Giant
Skat.dk : Når du som privatperson køber varer på internettet:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770313
Derudover tager Post Danmark eller hvem man nu bruger ofte betydelige ekspeditionsgebyrer for at håndtere told.
http://postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/faq/faq-category9524.htm&menufile=norup 2010-11-13 14:36:00 13. november 2010 kl. 16:21 #49542
lindhardDeltager- Super Nova
norup wrote: Skat.dk : Når du som privatperson køber varer på internettet:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770313
Derudover tager Post Danmark eller hvem man nu bruger ofte betydelige ekspeditionsgebyrer for at håndtere told.
http://postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/faq/faq-category9524.htm&menufile=Der er tlsyneladende ikke told (kun moms) på CCD-kameraer købt fra USA (hvis jeg har læst listen rigtigt)
mvh
Lars13. november 2010 kl. 18:19 #49546
astrojensenDeltager- Neutron star
johannes wrote: Altså – jeg forstår jer ikke rigtigt. USA er ikke en del af EU – og det er der en god grund til. De devaluerer kraftigt for øjeblikket, hvilket betyder at hvis vi bare gir los mht. deres dermed billigere varer, kan vi lige så godt pakke sammen. Folk i Danmark klager over de mister deres arbejde, samtidig med at de synes der skal være frit slag for varer fra USA og Kina. Det hænger ikke sammen og i må huske på at amerikanerne også opkræver told på de varer de køber i EU.
Men jeg har før i forum stødt på stor modstand, når jeg anbefaler at vi skal støtte vores egen industri og handelsveje – idet mange fejlagtigt tror at usa og kinavarer bare betyder skabelsen af en sund konkurrence. Men jeg tror godt de fleste kan forstå, at hvis det betyder at vi herhjemme skal halvvere vores lønninger for at kunne konkurrere, vil det være noget skidt!Mvh.Hej Johannes
Du har selvfølgelig 100% ret. Der er bare tale om en almindelig, menneskelig reaktion. Vi vil alle selv gerne have både et godt job og en høj løn og samtidig billige varer. Det hænger ikke sammen og det ved vi godt, hvis vi sætter os ned og tænker over tingene. Når jeg tænker efter, er jeg selv tilhænger af en høj told, på ting der kommer udenfor EU, men så snart jeg så ser, hvad de kan få af astro-gear i USA eller Kina til en meget lavere pris, så tænker jeg “det er da osse uretfærdigt”, selvom jeg jo godt ved bedre.
Thomas, Bornholm
14. november 2010 kl. 13:08 #49565
Tak for links og kommentarer –
rart at kende spillereglerne.Mvh Kim14. november 2010 kl. 13:34 #49570
andreas- Super Giant
Tak for linket, har tidligere også været “fanget” i forbindelse med udenlands køb, alligevel må jeg sige at mit favorit online handelssted i stigende grad er gået hen og blevet Ebay. Fint at se at der tilsyneladende ikke er told på CCD kamera, ala dem “vi” bruger og kun 4,2% på kikkerter. Gad vide om den så holder? Er der nogen der ved det?
14. november 2010 kl. 13:59 #49571
k_holstDeltager- Nova
Jeg mener at have set hos “Skat” at der er en speciel toldsats for “undervandskamera og kamera til fotografering af himlen”
14. november 2010 kl. 14:26 #49573
mogensDeltager- Super Nova
Hej Andreas
Ingen told på det Flea3 kamera, jeg for nylig købte i Canada – “kun” moms!14. november 2010 kl. 20:25 #49620
andreas- Super Giant
Tak for feedback, så er det jo rimeligt til at beregne priserne hvis man falder for noget “over there” (hvad hedder det når det er fra fjern østen). Som skrevet er jeg blevet glad for Ebay i forbindelse med stumper til PC købte en USB wifi dims med antenne til 60 kr. til min nye astro
PC. Desuden har jeg købt nogle LED Pærer med fjernbetjening til skuret, så det kan køre med dæmpet rød når det er nødvendigt 😉 kan varmt anbefales, og koster en formue herhjemme.
14. november 2010 kl. 21:12 #49630
michaelDeltager- Giant
Jeg er ikke ekspert. Men kunne det ikke have betalt sig at splitte ordren i 2 dele? Er der ikke noget med at der er et mindste beløb på 1100-1200 kr???
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Toldopkrævning' er lukket for nye svar.