Tirsdag d. 8/9

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Tirsdag d. 8/9

• Dette emne har 8 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 6 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 79 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

alan
    Deltager
      • Super Giant

Udsigterne lover en fin nat.

Jeg kan se at exoplaneten HD 189733b (Mag 7,67 dyk på 0,028 )er på i aften. Starter kl. 23.20 og slutter 1.09. Hvad med i andre.

Samtidig er jeg ved at gøre klar til Starparty. Min manuelle EQ opstilling med Arduino guide skal testes. Under alle omstændigheder så er det den opstilling jeg tager med til Starparty. Jeg glæder mig.

Er der andre der planlægger observationer i aften.

Alan

nightsky
      Deltager
        • Neutron star

Arbejder, men hvis det er klart senere

astrojensen
        Deltager
          • Neutron star

Har arbejdet lidt med mit foredrag. Ser OK ud her, men med skyer i horisonten. Skal ud senere, hvis det bliver klart.

Thomas, Bornholm

lindhard
          Deltager
            • Super Nova

Der er dis og tynde skyer, så det bliver nok ikke optimalt, men nu ser vi.

mvh
            Lars

Frank Larsen
            Moderator
              • Super Nova

Bliver ikke til noget. Er på vej hjem fra Foulum ved Viborg. Men det er flot klart.

astrojensen
              Deltager
                • Neutron star

Nu er det blevet overskyet! Hvad f….. er meningen? Svindel og humbug.

Thomas, Bornholm

munkholm
                Deltager
                  • Neutron star

Er igang med at teste det mobile setup, for nu skal det være slut med stik der driller. Der bliver nok også til nogle skud på Shark nebula

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

alan
                  Deltager
                    • Super Giant

Så er jeg igang, min strømforsyning til kameraet døde, så jeg måtte i værkstedet for at bikse noget sammen.

Men det ser ud til at virke.
                    Er startet på optagelserne til HD189733b.
                    Alan

Rudi
                    Deltager
                      • Neutron star

Er kommet på tur væk hjemmefra, har kun fået alm kamerastativ og et 85mm objektiv med. Så jeg rettet linsen mod Polaris og hælder 20 s eksponeringer i kassen. Det skal blive spændende at se hvad der kan komme ud af det.

Senere vil jeg prøve at fange den tynde Måne segl idet den står op.

Edit:

Satte timeren til at tage 20″ billeder og gik til køjs med vækkeuret sat til kl Måneopgang (02:30), men da var det lukket helt med skyer Fik ca 50 gode billeder og lige så mange med skyer. De bliver stacket senere. rudibr2015-09-09 09:00:07

/Rudi B. Rasmussen

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Tirsdag d. 8/9' er lukket for nye svar.