› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Time out
- Dette emne har 38 svar og 14 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 10 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 698 times
-
ForfatterIndlæg
-
4. december 2008 kl. 17:45 #5206
tommyfDeltager- Neutron star
For nogle gange Timeout’s,, dvs at lige pludselig dør forbindelsen til astro forum, så skal jeg klikke på en anden link i bookmarks og ingen problems, over på astro igen, og så er der gennemgang, men nogle er den stadig død og måske 10 sek efter er der normal gennemgang igen, meget ireterende, dette gælder både bærbar og den direkte tilsluttet stationære PC.
Det er især hvis jeg har læst et længere indlæg, nogle gange kan jeg nøjes med at scrolle lidt op eller ned og trykke på ikonet igen og det kører, men ret tit er jeg altså nødt til at trykke på STOP og gå på en anden side, venten 20-40 sek og jeg kan komme på Astro igen, dette drillede ikke på den gamle forum.
Tror det er PHP relateret. Kan ske på eks KAF’s side også….min også(PHP)
Men ellers ikke på andre sider….7. december 2008 kl. 11:03 #5322
jeppeDeltager- Super Giant
Hej Tommy,
Det har ikke noget med hverken koden at gøre (vi bruger i øvrigt ASP) eller timeouts, men er serveren, der ind i mellem rammer en spidsbelastning.Astro-Forum ligger på en SQL-server med få kunder netop for at undgå problemer med kapaciteten. Men det kan stadig ske, at serveren ind i mellem bliver belastet over evne. Det drejer sig dog om ganske få sekunder. Hvis du har oplevet, at du ikke kan få forbindelse i 20-40 sekunder, må det næsten være en indstilling i din browser, der gør, at du bliver smidt helt af.Det eneste der er at gøre ved spidsbelastningerne, er at placere A-F på en dedikeret server. Men det er ikke aktuelt p.t., da det både er ganske kostbart og ikke rigtig virker nødvendigt.Problemerne med spidsbelastninger ramte også i ny og næ på Lyras forum, så du har blot været heldig, hvis du ikke har oplevet det7. december 2008 kl. 13:16 #5326
Også på Lyra, det var bare mest de sidste 7 måneder inden i skiftede, ,en ok, det sjover er bare at det sker mest hvis jeg læser en stor post, så er det ligesom at den mister en eller anden sync.
Tror ikke det er browser da jeg både bruger MSIE og Firefox og fra 2 forskellige maskiner, en med fast linie og en trådløs….20. januar 2009 kl. 23:12 #8564
Jeg for jævnligt de f… pauser hvor jeg ingen kontakt har, det er p…. irreterende…
Det gælder stadig både min Bærbar/trådløs og min stationære, og for den sags skyld
også hvis jeg checker siden ud fra mit arbejde, dog ikke så meget som her.
Man mister lysten til at skrive når kontakten med forummet bare ligepludselig står stille i XXX tid eller jeg hoppe på en anden side EFTER at have trykke på stop, eller kan den jo ikke komme videre.20. januar 2009 kl. 23:20 #8567
tommy.frank- Super Giant
Jeg har osse problemet af og til. Her i aften har det været helt slemt.
21. januar 2009 kl. 16:59 #8606
Ja, surt, men jeg ved jeg ikke er alene med denne driller.
21. januar 2009 kl. 20:03 #8617
Det er møgirriterende! Her tidligt til aften var side endda helt nede.
Azero har sagt, at der kun sjældent er spidsbelastningsperioder på serveren, og at de i så fald kun er af få sekunders varighed. Altså noget, man ikke lægger mærke til. Det er jeg så ikke helt enig i …Jeg har (igen) kontaktet Azero og denne gang vedhæftet et screendump af siden, mens den er nede. Forhåbentlig hjælper det. Ellers må vi (igen) skifte udbyder. Det er bare både besværligt at sætte forum op og ret dyrt. Selvfølgelig betaler Lyra det hele, men det ville alligevel ærgre mig.21. januar 2009 kl. 20:04 #8618
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Jeg har her til aften fået en hel masse Service Unavailable!
Og der går nogle minutter før astro-forum er oppe igen.Det virker som om serveren er meget belastet i aften
I øvrigt satte jeg teleskoperne ud til afkølning, inspireret af den meget smukke himmel.
Men tågen er buldret ind over og der er helt lukket i Frederikssund, så teleskoperne er taget ind igen. ØV!21. januar 2009 kl. 20:07 #8619
Jeppe,
Det behøver trengt taget ikke at være deres server, der er belastet, men deres infrastruktur.
Det kunne være deres gateway, deres lokalnet generelt, firewalen osv osv.
Jeg har selv ifbm mit firma kæmpet med at få sådan en udbyder til at forstå, at der er et problem, mens de hårdnakket fastholder at der ikke er nogle problemer.Ps. Jeg har nok haft 5-7 Service Unavailable her i aften.
Jeg har ikke tidligere haft de store problemer med astro-forum…21. januar 2009 kl. 20:17 #8622
Vi har netop valgt Azero, fordi de historisk set har haft en meget høj standard. Vi har ikke valgt dem på grund af prisen, nærmest tværtom (de er ret dyre). Men standarden er åbenbart for nedadgående, så vi skal måske alligevel til at se os om efter en anden udbyder.
Men lad os nu se. Azeros tekniske supportafdeling er normalt ret hjælpsomme, så vi giver dem lige en chance til at finde ud af, hvad der går galt.21. januar 2009 kl. 20:46 #8626
Benytter i en “managed server” eller lejer i jer ind på deres servere ?
Jeg kan anbefale InterXion, som mit firma benytter (vi har et serverskab stående hos dem).21. januar 2009 kl. 20:59 #8628
hoestDeltager- Nova
Jeg har osse observeret nedture på forum af kortere eller længere varighed
21. januar 2009 kl. 21:13 #8630
Vi lejer os ind på deres servere. Alternativet er en egen server hos dem. Men det koster et par tusinde om måneden. Det er lige i overkanten af, hvad vi vil betale
Nu væbner vi os med lid tålmodighed og ser, om ikke de kan finde fejlen.21. januar 2009 kl. 21:18 #8631
Ja selvfølgelig!
Alle hosting selskaber har nedetid og småproblemer fra tid til anden…
Husk at 99,999% garanteret oppe-tid kun giver mulighed for ca. 5 min 15 sek nedetid om ÅRET!
Hvilket er urealistisk at kunne overholde, da ting går i stykker osv osv.21. januar 2009 kl. 21:27 #8632
Skal lige sige at jeg aldrig har fået en fejl besked fra
severen,,,,,,,,,, hos mig kommer vente uret frem og så sker der ikke
mere før jeg trykker på stop, og venter et stykke tid så vil den igen,
trykker jeg med det samme sker der bare intet, trykke jeg på stop og en
anden webside, så er der kontakt med det samme, jeg har set det på ca
2-3 PHP sitet.Jeg er på forumet mange gange om dagen og det sker ca 30% af tiden.
OG HER NU IGEN mens jeg skrev dette indlæg, det har åbenbart taget for langt tid
TommyF 2009-01-21 20:30:20 -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Time out' er lukket for nye svar.