Tilmeldning af nye medlemmer

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Tilmeldning af nye medlemmer

• Dette emne har 85 svar og 25 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 6 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 1752 times
Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 86 i alt)
  • Forfatter

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star

acacgolf er efter opfordring blevet fjernet.

Tak for jeres indberetninger.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

jørgen k wrote:

lige nøjagtigt jesper hvor svært kan det være,et lille problem der kan løses let skal laves om til provokationer lukkes for nye medlemmer.

!!!!!!!!!!!!

Torben hvor mange aktive medlemmer er der med mere end 1 indlæg.?Wink

Hej Jørgen

Den bliver du lige nødt til at uddybe. Mener du, at man ikke er aktiv med mindre man har sendt mindst eet indlæg til Astro-List?

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

joergen.k
        Deltager
          • Nova

astro-list?

Hvis du mener astro-forum,er der mange lige som andre forums,der bliver medlem kikker sig omkring og vender aldrig tilbage,man kunne antage at medlemmer der er aktive har mere end 1 indlæg eller svar på et indlæg,selfølgelig er der passive medlemmer der kun læser og ikke svare men det er et meget lille mindretal.

et forum er hvor man blander sig i debatter,kommer med spørgsmål,svarer på spørgsmål,er aktiv osv.

så det umiddelbare medlemstal på 817 er nok lidt misvisende.

Torben Taustrup
          Admin
            • Neutron star

Ja, jeg mente selvfølgelig Astro-Forum. Det er lige med at holde styr på det, når man er moderator i to fora 🙂

Du har nok ret i, at mange bare tilmelder sig og derefter ikke vender tilbage. Andre igen er nok bare med på en kigger, så de kan holde sig orienterede om, hvad der sker. Antallet af medlemmer, som besøger Astro-Forum jævnligt ligger nok en del lavere end de 817, som du nævner. Måske er vi kun et par hundrede.

Torben Taustrup2011-07-24 12:01:24

bobo
              • Giant

Hej. Hvis man laver en medlems søgning over hvornår folk senest har været aktiv på astroforum, Så er de første 17 sider fra år 2010! Så Torben, et par hundrede er nok ikke ved siden af. Men så tænker jeg lige, kan man lave det sådan at man pr automatik får slettet sit medlemsskab, hvis man ikke har været aktiv i feks et år? Nogle af dem med 1 indlæg har spurgt til råds ang køb af udstyr, og har ikke engang svaret på de råd de fik. Andre er Hangaard under dæknavn. Kan man slette dem, eller er det kun medlemmerne selv der kan det?

Vh Bo

Julius
              Deltager
                • Nova

Det ville være uheldig at man automatisk slettet medlemmer etter ett års inaktivitet for da ville jo eventuelle poster også forsvinne. Selv medlemmer med kun et par innlegg kan ha spurt om eller svart på noe fornuftig, slik at innleggets innehold kan være nyttig for andre på et senere tidspunkt.

bobo
                  • Giant

Det vil jo blive en enorm database til sidst. Jeg har et par gange opgivet at finde noget som jeg mener at have læst på forum, da søgefunktionen ikke altid er optimal. Og det er jo tilladt (som aktiv medlem) at spørge Wink

joergen.k
                  Deltager
                    • Nova

bobo tror du hanngaard har 600 dækadresserLOL ku ik lade være

hoest
                    Deltager
                      • Nova

Hahahaha den var ik så ring endaLOL

Torben Taustrup
                      Admin
                        • Neutron star

Jeg har selv tænkt, at man måske kunne benytte en automatik, som sletter medlemmer, som f.eks. ikke har logget ind i et halvt år. Men da man ikke behøver at logge ind for at se, hvad der er af nyheder, så kan den fremgangsmåde ikke anvendes.

Noget tilsvarende gør sig sikkert gældende på Astrolist, men det er egentlig ikke et problem i den forstand. Forskellen her er dog, at alle tilmeldte modtager mail fra Astrolist, så hvis de ikke har lyst til at modtage den, så kan de forholdsvis nemt framelde sig.

bobo
                          • Giant

Han kunne sikkert godt finde på det, den…. Censored

Hmm, ja jeg tænkte bare at når man nu (måske) skal godkendes som medlem, så forpligter det vel en smule. Måske en huske mail, hvis man ikke har været på i et år. Det kræver så at man skal skrive sin mail under tilmelding, og måske modtage en førstegangs login kode.
                          Men okay, hvis problemet er lige så lille som spam, så er det jo ligemeget Wink

Lars Malmgren
                          Deltager
                            • Super Nova

Hvad er det med Hangaard???
                            Forstår jeg ikke, nok noget jeg har gået glip af Shocked

Der er forøvrigt kommet 3 nye spam poster, noget med artwork/gallery/oilpainting.

Det letteste at gøre lige her og nu, er 2-3 moderatore mere, som kan fjerne spam og spam-brugere.
                            Ellers holder jeg på, at en forsinkelse mellem oprettelse af en profil og hvornår denne kan poste vil være en god løsning, evt sammen med, at brugeren skal godkendes af moderator.

Bjørn Sandåker
                            Deltager
                              • Neutron star

Lars Malmgren wrote: Hvad er det med Hangaard???
                              Forstår jeg ikke, nok noget jeg har gået glip af Shocked

Allan Hangaard er en lang historie. Kort fortalt er det en forumbruger der blev suspenderet, men har kommet tilbage en rekke gange i forklædning senere.

Mit seneste forslag om at forhåndsgodkende brugere kom til efter at jeg så han kom tilbage gang efter gang, men jeg blev nedstemt – bl.a. af folk der nu taler for samme ordning. Jeg vil dog alltid mene det samme jeg gjorde den gang, men fremmer af princip aldrig samme forslag to gange.

Efter min mening er Hangaard et godt eksempel på én grund til at vi bør stemme for et slikt forslag, og spammere er en anden. I tillæg mener jeg personligt at anonymitet er en tredje. Folk kan gerne være anonyme overfor forumet og verden forøvrigt, men jeg synes ikke de bør være komplet anonyme overfor Admin. Hvad skulde det være godt for (retorisk spørgsmål)?

Mvh,
                              Bjørn

jesper
                              Deltager
                                • Neutron star

Er der nogen der rent faktisk ved at Hangaard er kommet tilbage under andre navne, eller er det bare noget vi formoder?

Lars Malmgren
                                Deltager
                                  • Super Nova

Jeg kan godt huske navnet Hangaard…

Men hvad var det lige han gjorde galt ??

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 86 i alt)
                                • Emnet 'Tilmeldning af nye medlemmer' er lukket for nye svar.