› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Tilmeldning af nye medlemmer
- Dette emne har 85 svar og 25 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 6 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 1755 times
-
ForfatterIndlæg
-
21. juli 2011 kl. 15:41 #66479
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Så det bliver sjovt bare man kaster på en smiley bagefter? Måske, for nogen. Han har også sagt at stængningen for nye medlemmer var en provokation, og nogen syntes måske det også var sjovt gjort av skøyeren Torben.
Nej, i dette tilfællet er det klart at Torben hele tiden har ment at spam ikke er noget problem her i forumet. Det er en ærlig mening som han har ret til, men jeg synes han skal la være at forsøge at provokere.
Mvh,
Bjørn21. juli 2011 kl. 17:54 #66484
joergen.kDeltager- Nova
Torben Taustrup wrote: Nu har antallet af indlæg omkring spam oversteget antallet af egentlige spammeddelelser – det er da tankevækkende
Dette er en total latterigørelse af tråden,og useriøs
2mas du har ret jeg læste det ikke ordentligt,og selfølgelig står jeg ved min afstemning,men med de indlæg moderatoren her viser,tegner det et sig et klart billed af at der ikke vil blive gjort noget.
Men man kunne dog forlange at moderatoren var seriøs.21. juli 2011 kl. 19:16 #66492
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Hej Jørgen
Som udgangspunkt er jeg naturligvis seriøs – men vi har jo alle lov til at komme med muntre kommentarer uden at det skal opfattes som andet end det er – det forstod Lars Malmgren godt.Jeg synes, at debatten har været saglig, og det er rart at se. Faren ved debatter er, at nogen tolker budskaberne anderledes end de var ment – pas på med det. Så skriv hellere et uddybende spørgsmål frem for at fare i blækhuset med vrede.mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
21. juli 2011 kl. 21:35 #66496
Torben Taustrup wrote: Så skriv hellere et uddybende spørgsmål frem for at fare i blækhuset med vrede.
Siden du opfordrer til spørgsmål kan du måske svare på 2. afsnidt i denne meldingen min i Spam-tråden?
Mvh,
Bjørn21. juli 2011 kl. 22:15 #66497
Hej Bjørn
Jeg går ud fra, at det er dette spørgsmål du refererer til:“Udfra det du siger, skal man altså kunne skrive hvad man lyster i Off-Topic – inkluderet spam. Så da vilde ikke du have fjernet mit indlæg fra den gang? Isåfald, hvordan skal man som vanlig bruger her vide hvor grensen går, når en moderator mener slik og en anden noget andet?”Det er jo et godt spørgsmål – og det kan ikke besvares entydigt, da grænsen for, hvad forskellige personer mener er acceptabelt er forskellig.Nu var det en som skrev om Formel 1. Efter min mening er det et ok off topic emne.Der var et andet indlæg, som var en reklame var nok ikke i orden.Fidusen ved at være anonym kan være, at man så kan skrive hvad som helst i off topic – og det er den slags indlæg der indberettes som spam.mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
21. juli 2011 kl. 22:16 #66498
mejerDeltager- Super Nova
Vi trænger godt nok snart til nogle mørke og stjerneklare nætter.
21. juli 2011 kl. 23:03 #66499
perssonDeltager- Planet
Undskyld er vi voksne,………..eller hvad?????
21. juli 2011 kl. 23:51 #66501
Torben Taustrup wrote: “Isåfald, hvordan skal man som vanlig bruger her vide hvor grensen går, når en moderator mener slik og en anden noget andet?”
Det er jo et godt spørgsmål – og det kan ikke besvares entydigt, da grænsen for, hvad forskellige personer mener er acceptabelt er forskellig.Nettop mit poeng. Så mener du at det er en situation man kan leve med, eller trænger vi klarere køreregler så både brugere og moderatorer ved hvad man kan gøre og ikke?
Efter min mening er der klart en stor fordel at have klare regler, der gør ting forutsigbart og slik at man undgår forskelsbehandling. Helt siden Hammurabis lov har vi haft normative leveregler, nettop af disse grunner. Der er ingen principiel forskel på love, og regler på et forum, andet end alvorlighedsgraden. De tjener begge samme formål: at gøre ting forutsigbart – før det evt. gøres – og at oppnå ligebehandling – bagefter.
Bjørn T. Jønsson 2011-07-21 23:53:40 Mvh,
Bjørn22. juli 2011 kl. 12:11 #66509
2masDeltager- Nova
Mejer wrote: Vi trænger godt nok snart til nogle mørke og stjerneklare nætter.
You read my mind…
Vi trænger vist snart alle til et lille starparty
23. juli 2011 kl. 07:36 #66542
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
MERE SPAM!
Se denne spam-profils indlæg ->
http://astro-forum.dk/member_profile.asp?PF=850Oversat til norsk og tilsyneladende harmløse indlæg.
Disse poster er møjsommeligt udformet, så det næppe overtræder de fleste foras regler.
Men det er blot noget sludder, der skrives, men bemærk profilens hjemmeside & signatur!
Dette er det egentlige budskab!Det er en øjebæ og støj på et seriøst forum og det er hvad vi er oppe imod.
Trods de stærke og langt hen af vejen forståelige meninger imod begrænset optagelse og en mere aktiv sletning af spam-indlæg, så er det den eneste vej frem pt.
23. juli 2011 kl. 09:55 #66545
tommyfDeltager- Neutron star
Over det hele i dag,, forumet her har jo indbygget spam kontrol, sæt et fluben ud for acegolf IP adresse og så er den IP lukket, til han finder en ny..
23. juli 2011 kl. 10:54 #66549
Hej Bjørn
Vedr. dit spørgsmål omkring, hvad der er aceptabelt og dit forslag om at lave klare regler.I praksis oplever vi jo ikke, at listens medlemmer bringer indlæg, som andre finder upassende, og man finder heller ikke noget direkte anstødeligt i de spamindlæg som vi har set, så egentlig mener jeg ikke, at der er brug for et regelsæt – den slags er folk fint i stand til selv at vurdere.I øvrigt vil et regelsæt ikke forhindre, at der kommer indlæg, som nogen vil finde upassende, så hvorfor bruge tid på at udarbejde et regelsæt?mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
23. juli 2011 kl. 13:25 #66552
jesperDeltager- Neutron star
Det er svært at forstå at de spamprofiler ikke er blevet slettet endnu. Ham golf fyren må jo grine en vis legemsdel i laser over så meget snak og så lidt handling
.
23. juli 2011 kl. 16:39 #66556
Torben Taustrup wrote: […]egentlig mener jeg ikke, at der er brug for et regelsæt – den slags er folk fint i stand til selv at vurdere.
I øvrigt vil et regelsæt ikke forhindre, at der kommer indlæg, som nogen vil finde upassende, så hvorfor bruge tid på at udarbejde et regelsæt?Jeg troede jeg havde været klar på hvorfor vi trenger tydeligere rægler, men her kommer det igen:
Regler er til for at vise både brugere og moderatorer hvad der er akseptabelt og ikke, og hvad der vil ske om overtredelser finder sted. På den måde er ting forutsigbart både FØR man poster noget, og EFTER når det gelder reaktionen.
Som du selv siger er der ikke muligt at sige hvad en moderator vil gøre, og du har vel også indirekte indrømmet at du vilde handle annerledes i det tilfællet jeg nævnte i mit selvoplevde eksempel. Så her er vi ved kernen af problemet – du siger på den ene side at moderatorer kan handle uligt, og på den anden side spør du hvorfor vi trenger tydeligere regler. Ser du ikke at ulikebehandling er et resultat av manglende regler? Er du modstander af at folk bliver ligebehandlet? Og synes du ikke at folk fortjener at vide hvor grænsen går inden de skriver noget?
Det du skriver nu – at folk selv er i stand til at vurdere – stemmer ikke. Det viser mange eksempler her i det sidste, og også det eksempelet jeg drog frem der var seloplevet. (Eksempelet er ikke vigtig i sig selv, kun som illustration på forskelsbehandlingen.)
Bjørn T. Jønsson 2011-07-23 16:41:05 Mvh,
Bjørn23. juli 2011 kl. 17:31 #66560
joergen.kDeltager- Nova
Jesper wrote: Det er svært at forstå at de spamprofiler ikke er blevet slettet endnu. Ham golf fyren må jo grine en vis legemsdel i laser over så meget snak og så lidt handling
.
ja det er en god reklame han får på sit golf udstyr -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Tilmeldning af nye medlemmer' er lukket for nye svar.