Tilmeldning af nye medlemmer

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Tilmeldning af nye medlemmer

• Dette emne har 85 svar og 25 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 6 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 1750 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 86 i alt)
  • Forfatter

joergen.k
    Deltager
      • Nova

Der har igennem en længere tid, været en stigning af spam,for at komme det til livs er der, forskellige tiltag man kan bruge.

Godkendelse af nye medlemmer af en moderator lige som yahoo grupper hvor man skriver et par ord om sig selv.

kode med tal og bogstaver skrives i tilmeldningen.

Og så den sidste ingen, ting lade det køre som nu, hvor spam bots så småt er begyndt at sende alt deres crap ind på astro-forum,dette er kun begyndelsen hvis en spam bot opdager at en side er åben kan der lige pludselig være 50-100 indlæg på en dag der omhandler alt andet end astro.

Jeg syntes at moderatorene tager lidt for let på de første angreb,det er bedre at stoppe det i tide.

Og til sidst,jeg er selv imod for meget kontrol,men det er et nødvendigt onde med en form for tilmeldning.

noodles
        • Super Giant

Hvad med en aktiverings periode så der går x antal dage fra at man opretter en bruger til at man kan oprette et indlæg?

En kode (captcha) vil ikke virke i dette tilfælde da det ikke er robotter der laver spam her men personer.Noodles2011-07-17 00:26:21

morten
        Deltager
          • Super Nova

Personligt synes jeg ikke, at spam endnu er et væsentligt problem her. Jeg synes også, at moderatorerne fjerner det rimeligt hurtigt. Samme dag er meget forlangt.

Vi skal tænke over hvor meget arbejde vi losser i hovedet på moderatorerne.
          Det er frivilligt arbejde, og vel ikke misundelsesværdigt at skulle agere politibetjent.
          Godkendelse er vel det billigste, hvis man vil gøre noget.

joergen.k
          Deltager
            • Nova

Stem giv jeres mening til kende

Bjørn Sandåker
            Deltager
              • Neutron star

Jeg mener man både skal have skrive en kode i tilmelding, og blive godkendt af en moderator, men siden der kun var muligt at vælge én af disse valgte jeg godkendelse av en moderator. Nu må jeg få tilføje at en hvilken som helst godkendelse ikke duger. For at systemet skal virke må ikke moderator godkende alle ukritisk.

Så er spørgsmålet – hvilke moderatorer gider at påtage sig den extra job der er at godkende nye tilmeldinger? Sidst vi havde dette temaet oppe til afstemning var dét moderatorernes (og admins) hovedindvænding mod forslaget. Det har vel ikke ændret sig siden sidst? Jeg tror vi må have en ny moderator der ser på sine opgaver med en anden indstilling før forslaget kan bli en realitet.

Bjørn T. Jønsson2011-07-17 19:19:50

Mvh,
              Bjørn

noodles
                • Super Giant

Jeg tror at spammerne mister interessen hvis de skal vente et par dage fra oprettelsen til at de kan skrive et indlæg. Et tydeligt eksempel er at en spam bruger (ud fra min erfaring) kun skriver et indlæg efter oprettelsen og så bliver den aldrig brugt igen.

Og igen … de der koder som man skal aflæse i et billede og skrive ned (captchas) virker kun mod robotter og det er ikke tilfældet her fordi en robot ikke ville nøjes med en spam besked. Robotter sender enten mange beskeder på en gang eller bliver ved med at sende beskeder systematisk. Jeg mindes også at en moderator eller administrator har nævnt at det er personer fra Asien der er skyld i det.

morten
                Deltager
                  • Super Nova

Jeg er nu pænt tilfreds med vores moderatorer Smile

Mads
                  Deltager
                    • Giant

En kode + 1-3 bruger Admins som tidligere nævnt her på siden må være ok, hvis man skal tage problemets omfang og det flow/størrelse AF har.
                    Det alt for meget at forlange for admins, at de skal kryds checke folk der vil ind på siden når vi snakker frivillig indsats og jeg vil mene at der tabes medlemer hvis de skal vente 2-3 dage før de har adgang.
                    AF har et meget rent forum kontra det man kan møde på det store WWW.

2mas
                    Deltager
                      • Nova

Flere mods/admins. Det er den eneste mulighed, for at nedbringe liggetiden for en spam post, efter min erfaring. Men come on, så meget spam er der altså heller ikke. Derfor har jeg lidt svært ved at se det som et problem. Det eneste lille “problem” skulle være at en spam tråd bliver liggende for længe.

Men som tilmelding er en CAPTCHA kode fin nok. Det sortere bots fra.

Men så længe dette forum skal kaldes for et åbent forum, mener jeg ikke at nogen som helst, skal være “smagsdommer” over en ny tilmelding. Man er vel uskyldig, indtil det modsatte er bevist, eller hva???

Hvis en ny bruger skal godkendes af en mod/admin, rejser det andre overvejelser;

Hvilke kvalifikationer har de mods/admins, der skal sidde og godkende og afvise nye, og måske endda eksisterende brugere? På hvilke kriterier og grundlag, godkendes og afvises en ny bruger?

Personligt, ville jeg bliver meget skuffet over den udvikling, hvis man skal igennem sådan en godkendelse, for at kunne kalde sig Astro-forum bruger.

Just my 2 cents

Torben Taustrup
                      Admin
                        • Neutron star

Jeg kan tælle, at der indtil nu er 30 som har stemt. Det er en ret lille procentdel af de 817 tilmeldte.

Jeg har i øvrigt tilladt mig at suspendere tilmeldingen af nye medlemmer – indtil videre. Så må vi se, hvor mange klager det udløser Wink

Jeg har stadig ikke fået fat i Steffen – han er måske på sommerferie.

Jeg vender tilbage.

mvh

Torben

Torben Taustrup2011-07-18 17:40:34

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

joergen.k
                        Deltager
                          • Nova

2mas det er ikke fordi folk skal vejes efter deres tro hudfarve osv,men for at stoppe spam,og du har da selv ytret dig negativt over spam

Torben: mystisk udmedling, hvad giver dig ret til at suspendere nye medlemmer indtil vidre,

er i ikke flere medlemmer i admin gruppen,det er vel demokratisk.

dette er en poll afstemning der er med til at finde ud af hvad folk gerne vil have. jørgen k2011-07-18 18:49:54

2mas
                          Deltager
                            • Nova

@Torben. Hvis de ikke skal vejes efter tro, hudfarve etc. hvad skal de så vejes for?

Og ja, jeg har selv tidligere ytret mig negativt omkring spam. Spam er jo negativt, det står jeg ved. Men man skal også nøje overveje hvor meget man skal gøre for at undgå det. Derfor synes jeg stadig, at screening af medlemmer, er en udvikling i den forkerte retning.

Jeg synes også det er lidt underligt, at suspendere tilmeldinger. Men hvis Torben er indehaver af dette forum, så kan han jo gøre som han har lyst til. Og så er den vel ikke længere.

Dette forum er stadig ikke brugernes forum, men bliver vedligholdt, driftet og udviklet af Astronomisk Selskab.

Min løsning på spam “problemet”, ville stadig være, at prikke 4-5 person på skulderen, som alligevel altid hænger ud herinde, og høre om de vil stå for sletning af spamtråde.

Men lad os se hvad “ledelsen” finder frem til.

joergen.k
                            Deltager
                              • Nova

2mas du kan jo tydelig se på yahoo gruppernes tilmeldning,der ser du aldrig spam, hvis folk skal godkendes og vente måske 1 dag er det ikke så interessant at lige sprede deres spam der,den form for tilmeldning er i mine øjne god, er selv aldrig blevet afvist, fordi man viser interesse for den gruppe ,man gerne vil meldes ind i.

Bevares hvis det er torbens astro forum må han jo gøre hvad han vil,Men astronomisk selskab er vel en forening,hvor der hersker demokrati.

tommyf
                              Deltager
                                • Neutron star

Vil en Email verification ikke kunne gøre det, ved ikke om robotter kan komme rundt om dem, men hvis folk skal oprette nye emails hver gang kan det være det hjælper på lysten til spam.

las
                                Deltager
                                  • Nova

Jeg hører også til dem der syntes spam er yderst belastende, men syntes også at det er en rigtig dårlig ide med at moderator skal godkende hver enkelt som på Yahoo.

Jeg skulle netop igennem sådan en verifikation for at få software til min fokuser, og hørte aldrig nærmere! Det gider jeg slet ikke sådan noget, den gruppe kommer jeg ikke til at besøge igen…. Mon ikke det var Yahoo?
                                  Og for at det ikke skal være løgn har jeg oplevet ikke at kunne poste indlæg på et udenlandsk bilforum fordi admin ikke rigtig var så aktiv længere, de andre forummedlemmer var heller ikke stolte af dette!
                                  Jeg holder stadig på mit forslag med et par ekstra moderatorer til lige at slette de der åndsvage reklamer og melde medlemmet til admin…
                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 86 i alt)
                                • Emnet 'Tilmeldning af nye medlemmer' er lukket for nye svar.