Til Lyra Henrik

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Til Lyra Henrik

• Dette emne har 16 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af mstauning. This post has been viewed 632 times
Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
  • Forfatter

holm
    Deltager
      • Super Giant

Nu har jeg jo også lige bygget observatorium i haven og jeg må sige at jeg også kæmper en del med fugt – især når temp. kommer under frysepunktet og der er diset, så er der noget klamt specielt under taget. Her har jeg i Julen sat flamengo op og det har hjulpet gevaldigt (men gad vide hvordan det ser ud imellem flamengo’en og krydsfinéren…Ermm..)
      Jeg har lagt et håndklæde over monteringen og tubus og det virker til at tage det værste, og så står døren på klem når jeg er hjemme – det virker rigtig godt.
      Jeg har derfor altid taget handcontrollen med ind når jeg ikke er ude.

Men min konklusion er nok, at der er bestemt ikke optimalt at bygge obs. sent efterår/vinter – tingene når simplethen ikke at blive tørret igennem, så jeg glæder mig til foråret..

Jeg kan kun tilslutte mig Bo’s bemærkning omkring CG5 handcontrolleren – den er sgu ik bygget særlig gedin…Confused

Holm2009-01-11 16:14:25

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Nu har jeg aldrig oplevet bøvl med hverken CG5s eller CGEs håndkontrol, men min gamle LX-200 kunne blive noget træg hvis temp kom under -5. CG5 kan jo bare køre via NexRemote, så er det problem løst. Da du så kun bruger håndkontrollen til at have et stik du kan forbinde din PC til. Resten foregår så på PC’en som selv sætter dato/tid ved opstarten. Men husk trykker man på pilene eller vælger noget goto noget på den “rigtigte” håndkontrol undervejs, så mister NexRemote muligheden for at finde noget som helst.

Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
      • Emnet 'Til Lyra Henrik' er lukket for nye svar.