TheSky/CCDSoft

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR TheSky/CCDSoft

• Dette emne har 23 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 326 times
Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Den fejl fremkommer ofte, da CCDSoft som standard står til V5… Skulle have tænkt på det før.

Mogens.Bildsøe
      Deltager
        • Nova

Yep, jeg fandt en beskrivelse af fejlen ved søgning på “error code =” + nummer- og google fandt sgu et eksakt match!! Utroligt som den kan den google 🙂

Men tak iøvrigt for jeres hjælp

Hilsen Mogens B.

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Det var så lidt, også selv om jeg overså det mest indlysende.

Mogens.Bildsøe
          Deltager
            • Nova

I CCDSoft genererer plate solution en fil, der i tabelform indeholder oplysninger om id. og position m.m. for de til løsningen benyttede objekter. I denne fil gives kun få katalogoplysninger (feks. Vmag, Bmag m.m.). Disse kan imidlertid, sammen med instrument-mag og calibrated mag, ses ved valg af optionen “show cursor information”. Man er her nødt til at ‘pege’ på hver enkelt af billedets objekter- og jeg kan ikke se, at det er muligt at kopiere den viste information. Er der en måde, hvorpå en fil med disse oplysninger, omfattende netop ‘pladens’ objekter, kan genereres i eksporterbar tabelform; svarende til den førstnævnte filtype?

Hilsen Mogens B.

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Det har jeg faktisk også tænkt over… Men tror det ikke, ogdog.

Når den er færdig med at indsætte WCS data, kommer den op med en liste. Den liste kan du exportere, resten har den jo ikke fundet!

Mogens.Bildsøe
              Deltager
                • Nova

.source filen indeholder kun pos.data, instrument-mag, id og residualer for pos. Men den har jo fundet/har adang til resten- det fremgår netop af cursor informationen? Det ville være rart at slippe for manuelt at indtaste disse informatoner for måske mere end 100 objekter :-S

Hilsen Mogens B.

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

AstroArt kan noget der ligner, da man der kan vælge hvor mange stjerner den skal finde.

Men hvordan man lige stiller på det i CCDSoft skal jeg lige læse på.

Mogens.Bildsøe
                  Deltager
                    • Nova

Fino, jeg har selv søgt på nettet, men ikke fundet noget der kan bruges endnu. Hører meget gerne, hvis du finder noget.

Hilsen Mogens B.

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Jeg ved at det kan stilles, kan bare ikke huske noget om hvor henne det stilles. Men skal no finde det.

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
                    • Emnet 'TheSky/CCDSoft' er lukket for nye svar.