The Atik Imaging Competition.

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC The Atik Imaging Competition.

• Dette emne har 13 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af jesper. This post has been viewed 209 times
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

http://www.atik-instruments.com/html/competition.html

The Atik Imaging Competition.

Atik Instruments are running an imaging competition. The closing dates for entries has passed but we are looking for visitors to this site to help us select a winners.

The entries are split into 3 sections.

• 1 For Atik 16IC and 16IC-S

• 2 For Atik 314s, Atik 16s and Artemis 285 +429

• 3 For Artemis and Atik large format cameras

The winners will receive an Atik 314L while the runners up can choose between a Atik 16IC or a USB controlled filter wheel.

Its not just the astro imagers who can win a prize. One of the people voting will be chosen at random to receive a Philips SPC900 NC and telescope adaptor. These are the best webcams to use for planetary and lunar imaging and are nearly impossible to find.

To vote choose a section and view some or all or the pictures. Note the numbers of the images you particularly like using whatever criteria you feel appropriate. Then email the list of numbers to competition@Atik-Instruments.com . Closing date for voting is 11th March 2009.

http://www.rigorigo.dk2009-02-11 10:34:34

henrik
      Deltager
        • Nova

Whouw spændende.

Omfatter det så også Artemis kunder (Jeg tænker bla. på Mogens og Jesper :o)

Hvad med dig Riogo; Jeg synes ikke du har været så produktiv på det seneste; Er det bare vejret der har drillet eller…?

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Henrik, se i section 3.

PS. Jeg tude ikke lave en post om konkurrencen, af frygt for at blive opfattet som stemmefisker Embarrassed men der er rigtig mange flotte billeder, så kast et blik på dem allesammen.

mogens
          Deltager
            • Super Nova

Hj Jesper

Ærgerligt. Jeg var ikke opmærksom på konkurrencen somjeg godt ville ha deltaget i med et par billeder, men kan se du er med.-Jeg har været noget indisponeret p.g.a. en discosprolaps, men er dog i bedring i øjeblikket, so I am back soon!

VH Mogens

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Hej Mogens,

Ærgerligt du ikke er med. Jeg skulle selvfølgelig have sendt dig en mail om konkurrencen, men det tænkte jeg ikke på Cry. Det er jo flotte præmier må man sige.

Jeg håber din ryg hurtigt får det bedre.

rigo
              Deltager
                • Super Nova

vejret Henrik !

ahaaa det er bare fordi ham Jepser holde det skjult, så han kan vinde LOL

jesper
                Deltager
                  • Neutron star

Nemlig Rigo, du har afsløret mig. OuchLOL

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

Også med en 314L Danm! sikke et skud

ole
                      • Main Sequence

Øv, konkurrencen kræver at man har et Atik kamera i forvejen. Så hvis man har et 314L/16IC kan man vinde endnu et Wacko

/Ole

kubach
                      Deltager
                        • Super Giant

Hej,

Jeg har nu været alle billeder igennem under Section 3 og jeg er ked af at skulle sige det, men hvis Jesper ikke vinder er det snydThumbs%20Up

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Kunne godt have tænkt mig at min dobbelhob frames var med i sektor 2, ikke at den kunne vinde i forhold til nogle af de bedste frames, men alligevel. Unhappy

jesper
                          Deltager
                            • Neutron star

Sorry Tommy, jeg burde have lavet en post mens konkurrencen stadig var åben, men det tænkte jeg slet ikke på. Steve fortalte mig om den et par dage før sidste frist, så det var lige før jeg heller ikke nåede det.

Tak for de pæne ord Mark. Men jeg synes godt nok der er mange flotte billeder.

ac
                              • Planet

Jeg må indrømme at jeg holder mere og mere af Jesper’s SH foto’s simpelthen Star, og så er Tom O’Donoghue “Helix” er nu også imponerende.

Hva’ så Jesper – din næste investering må da blive phase one eller en FSQ? ….

Pinch jeg så lige prisen på en phase one.

mvh AC

jesper
                              Deltager
                                • Neutron star

Hej AC,

Phase one er vist forever uden for rækkevidde, men jeg kunne godt tænke mig et EOS 5D mk II til RGB laget sammen med luminance fra Artemissen. Det ville spare lidt på de klare timer.
                              Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
                              • Emnet 'The Atik Imaging Competition.' er lukket for nye svar.