Teleskop til Obs på Møn

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Teleskop til Obs på Møn

• Dette emne har 17 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 7 måneder siden af tom. This post has been viewed 178 timesa. This post has been viewed 178 times
Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Forfatter

spatzek
    Deltager
      • Super Giant

En C11 teleskopet er et fint instrument til jeres brug, så her ingen problemer.

Opstillingen vil jeg klart anbefale at anskaffe TTS-160. Foruden den nævnte byggekvalitet, så er det en klar fordel, at firmaet befinder sig i Danmark, Niels har erfaring helt professionelt med ting til handikappede, og kan evt. hjælpe og tilpasse. Så opstillings indkøb er uden sammenligning det vigtigste. Spatzek2015-08-05 12:05:13

viggo.t
      Deltager
        • Super Giant

I maj måned havde jeg lejlighed til at se TTS-300 in action ved ATT 2015 på Niels stand. En montering, der gjorde et meget tilforladeligt indtryk. Den bar to store kikkerter legende let. Nem at sætte op og betjene. Og så var den velegnet til rullestolsbrugere, da okularudtrækket ikke ændrede højde særlig meget ved kik vandret og lodret.

TTS-160’eren er blot en downscalet version af TTS-300’eren tror jeg.

Men hvis penge ikke betyder så meget (fonde), så ville jeg vælge TTS-300.

mvh Viggo

tom.a
        Deltager
          • Super Giant

Jeg har aldrig set TTS-300, “kun” TTS-160, som har gjort et godt indtryk på mig.

Jeg har sendt forslaget om TTS-160 videre til projektgruppen, som også kigger med i denne tråd, så mon ikke de mange positive tilkendegivelser om TTS’en i hvert fald prikker til projektgruppens nysgerrighed.

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
          Min blog http://grib-stjernerne.dk/

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
        • Emnet 'Teleskop til Obs på Møn' er lukket for nye svar.