Telescop-PC forbindelse

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Telescop-PC forbindelse

• Dette emne har 8 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 3 måneder siden af Søren Hansen. This post has been viewed 31 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

kusken
      • Asteroid

Mit CPC 800 Celestron telescop kan ikke længere komme i kontakt med min PCer, jeg får den melding at com porten ikke kan findes, en fejlfinding viser ikke noget forkert, hverken på PCen, Ascom eller indstillingerne på Starry Night under telescop tilslutning, jeg mener at problemet opstod efter at jeg lavede en Factory setting/0 stilling på håndkontrollen, har nogen en ide jeg kan bruge til at få det i orden igen.

Kusken

clauskaf
      Deltager
        • Nova

Bruger du USB? Så kan com porten tildeles nyt nr

hilsen Claus

landbo
        Deltager
          • Nova

Du åbner enhedshåndteringen, med USB-COM converteren sat i computeren, og oplyser dit programmel den COM port du finder er aktiv i enhedshåndteringen.

Vær opmærksom på at COM porten vil skifte alt efter hvilken af computerens USB porte du anvender.

Pøj pøj med opsætningen.

kusken
            • Asteroid

Hej igen og tak for svaret, men efter at det nu også er prøvet har jeg stadig ingen forbindelse, Com systemet er noget gammeldags noget, og jeg tror at problemet findes i converterstikket, så jeg har nu bestilt et nyt stik og må afvente at jeg modtager det. Jeg har dog stadig min SkyQ Wi Fi forbindelse og det virker perfekt.

Kusken

landbo
            Deltager
              • Nova

Kusken wrote: Hej igen og tak for svaret, men efter at det nu også er prøvet har jeg stadig ingen forbindelse, Com systemet er noget gammeldags noget, og jeg tror at problemet findes i converterstikket, så jeg har nu bestilt et nyt stik og må afvente at jeg modtager det. Jeg har dog stadig min SkyQ Wi Fi forbindelse og det virker perfekt.

Kusken

Ja ok. Normalt virker converteren hvis den kan ses i enhedshåndteringen. Men de koster jo ikke mange håndører uden fragt, så man sidder og håber fejlen kan findes der.

Anonym
                • Super Nova

Hvis du f.eks. får fejlkoden 10, er det fordi at softwaren til stikket ikke længere er den du installerede først. Ofte skal man have en lidt ældre software til usb/seriel stikket før det kører igen. Den sidste nye software, som Windows altid prøver at installere, virker nemlig ikke!

Mvh.

kusken
                  • Asteroid

hej igen

Jeg får netop fejlkoden 10, men selv efter at jeg har prøvet forskellige ældre software og hvad man ellers kan finde på, er problemet der stadig. Jeg har stadig en mistanke til at der er sket noget efter at jeg 0 stillede NexRenote, så nu vil jeg prøve at opdatere denne, det er faktisk efterhånden det eneste jeg ikke har prøvet.

venligst Peter

kusken
                    • Asteroid

Hej alle

Tak for jeres forslag til hvordan mit problem eventuel kunne løses, jeg skrev at jeg havde sendt bud efter et nyt kabel, og det var netop det der var problemet, efter installering af dette ( RS 232 )og den medfølgende driwer var problemet løst, så nu fungerer alt igen.

hilsen Peter

Søren Hansen
                    Deltager
                      • Giant

Det var da rart at høre

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Telescop-PC forbindelse' er lukket for nye svar.