Telescop-PC forbindelse

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Telescop-PC forbindelse

  • Dette emne har 8 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 3 måneder siden af Søren Hansen. This post has been viewed 31 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #123360

    kusken
      • Asteroid

      Mit CPC 800 Celestron telescop kan ikke længere komme i kontakt med min PCer, jeg får den melding at com porten ikke kan findes, en fejlfinding viser ikke noget forkert, hverken på PCen, Ascom eller indstillingerne på Starry Night under telescop tilslutning, jeg mener at problemet opstod efter at jeg lavede en Factory setting/0 stilling på håndkontrollen, har nogen en ide jeg kan bruge til at få det i orden igen.

      Kusken

      #123373

      clauskaf
      Deltager
        • Nova

        Bruger du USB? Så kan com porten tildeles nyt nr

        hilsen Claus

        #123374

        landbo
        Deltager
          • Nova

          Du åbner enhedshåndteringen, med USB-COM converteren sat i computeren, og oplyser dit programmel den COM port du finder er aktiv i enhedshåndteringen.

          Vær opmærksom på at COM porten vil skifte alt efter hvilken af computerens USB porte du anvender.

          Pøj pøj med opsætningen.

          #123410

          kusken
            • Asteroid

            Hej igen og tak for svaret, men efter at det nu også er prøvet har jeg stadig ingen forbindelse, Com systemet er noget gammeldags noget, og jeg tror at problemet findes i converterstikket, så jeg har nu bestilt et nyt stik og må afvente at jeg modtager det. Jeg har dog stadig min SkyQ Wi Fi forbindelse og det virker perfekt.

            Kusken

            #123417

            landbo
            Deltager
              • Nova

              Kusken wrote: Hej igen og tak for svaret, men efter at det nu også er prøvet har jeg stadig ingen forbindelse, Com systemet er noget gammeldags noget, og jeg tror at problemet findes i converterstikket, så jeg har nu bestilt et nyt stik og må afvente at jeg modtager det. Jeg har dog stadig min SkyQ Wi Fi forbindelse og det virker perfekt.

              Kusken

              Ja ok. Normalt virker converteren hvis den kan ses i enhedshåndteringen. Men de koster jo ikke mange håndører uden fragt, så man sidder og håber fejlen kan findes der.

              #123435

              Anonym
                • Super Nova

                Hvis du f.eks. får fejlkoden 10, er det fordi at softwaren til stikket ikke længere er den du installerede først. Ofte skal man have en lidt ældre software til usb/seriel stikket før det kører igen. Den sidste nye software, som Windows altid prøver at installere, virker nemlig ikke!

                Mvh.

                #123912

                kusken
                  • Asteroid

                  hej igen

                  Jeg får netop fejlkoden 10, men selv efter at jeg har prøvet forskellige ældre software og hvad man ellers kan finde på, er problemet der stadig. Jeg har stadig en mistanke til at der er sket noget efter at jeg 0 stillede NexRenote, så nu vil jeg prøve at opdatere denne, det er faktisk efterhånden det eneste jeg ikke har prøvet.

                  venligst Peter

                  #124720

                  kusken
                    • Asteroid

                    Hej alle

                    Tak for jeres forslag til hvordan mit problem eventuel kunne løses, jeg skrev at jeg havde sendt bud efter et nyt kabel, og det var netop det der var problemet, efter installering af dette ( RS 232 )og den medfølgende driwer var problemet løst, så nu fungerer alt igen.

                    hilsen Peter

                    #124725

                    Søren Hansen
                    Deltager
                      • Giant

                      Det var da rart at høre

                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Telescop-PC forbindelse' er lukket for nye svar.