Tekststørrelser og farver: HVORDAN ???

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Tekststørrelser og farver: HVORDAN ???

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 9 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 936 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Mogens Zachariasen
    Deltager
      • Super Giant

Hejsa,

Kan nogen herinde fortælle hvordan man præcist kan bestemme tekststørrelse og tekstfarve på det man skriver. Hvis man gerne vil fremhæve noget i teksten med større skrift eller en anden farve.

Jeg kan godt finde knapperne for tekststørrelse og tekstfarve – men så strander jeg.

Trykker man på tekststørrelsen får man en kode hvor mand kan indsætte size. [ size size=”{ size }”]{ content }[/ size ]
      Men hvilket tal skal man bruge ? Eller skal man prøve og prøve igen og igen til man rammer rigtigt.

På astronet.dk kan man let vælge mellem forskellige størrelser.

Det samme gælder for farver. Her får man også en kode hvor man kan indsætte color. [ color color=”{ color }”]{ content }[/color ]
      Men, jeg har altså ikke html farvekoder i hovedet.

På astronet.dk kan man let vælge mellem forskellige farver.

Bliver er nødt til at sige at det er meget frustrerende at der ikke er et preview på dette forum, så man kan tjekke at alt er korrekt før det lægges op.

Det er også irriterende at indlæg ikke kan slettes. og så er det en dum regel at indlæg ikke kan redigeres efter 24 timer.

Hvis indlæg kunne slettes, så kunne man i mangel på preview prøve sig frem, og så slette når / hvis man har knækket koderne.

Spørgsmål:
      Er dette forum helt færdigudviklet, eller er der planer om ændringer hen ad vejen.

Mvh
      Mogens

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Tekststørrelse

Ved ovenstående har jeg klikket på “H”, som indikerer, at det er en oveskrft.

Anden tekst i fed – den her har du nok tjek på

Font size – den har jeg ikke brugt, og jeg har ikke kunnet finde noget om det.
        I den første version var det nemmere.

Text

Jeg har prøvet flere kombinationer, men det er ikke lykkedes at ændre fontstørrelsen.
        Jeg vil lige forske lidt i det.

mvh
        Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Mogens Zachariasen
        Deltager
          • Super Giant

Hej Torben,

Den funktion med Heading / overskrift rykker det hele ned.

Tak fordi du prøvede. Men det er ikke let herinde.

Mvh
          Mogens

biberadm
          Admin
            • Main Sequence

Miseren skyldes, at bbPress er tænkt til simpel tekst. H1-H6 er tiltænkt udenværkerne, altså ikke jeres indhold. Derfor er der i CSS-koden ikke taget forbehold for at et header-tag, der normalt fylder hele indholdsspalten ud. Den blev derfor presset ned under forfatterboxen i øverste venstre hjørne, der flød til venstre.
            Jeg har nu forsøgsvis ændret forfatterboxen til ikke at være en del af indholdet, men til at være positioneret ‘absolut’ i øverste venstre hjørne af indlægget.
            Dette løser problemet, også hvis andre tags skulle fremkalde samme problem.

Håber det virker. Ellers ‘haben wir doch anderen Metoden …”.

Dette er min nye signatur. xx

Mogens Zachariasen
            Deltager
              • Super Giant

Tak for svar,

Jeg prøver lige noget.

Tekst i rød Virker

Tekst i aquamarin

Tekst i samme størrelse

Tekst i samme størrelse – i rød

Lidt større tekst

Lidt større tekst – i grøn

Endnu større tekst

Endnu større tekst – bronce ?

Ok, det kan lade sig gøre.

Farvekoderne henter jeg fra det program bruger til at lave hjemmeside i.
              Tekststørrelse må man gætte sig til.

Vigtigt: Når man indsætter farvekode eller tal for tekststørrelse, skal man slette de to Væltet Tuborg paranteser. Ellers virker det ikke.

Mvh
              Mogens

Torben Taustrup
              Admin
                • Neutron star

Her er koderne:

http://tocobs.org/diverse/font_size_and_colors.jpg

mvh
                Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.