Tekst + billede

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Tekst + billede

• Dette emne har 25 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 5 Ă„r, 1 mĂ„ned siden af Mo Zagari. This post has been viewed 1966 times
Viser 11 indlĂŠg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

Mo Zagari
    Deltager
      • Asteroid

Hej Torben
      Det kommer upload fil under teksten men den vis vise ikke billedet.

Mo Zagari
      Deltager
        • Asteroid

Jeg har lagt en eksemplar i min sidste indlĂŠgget og den vise ikke billedet .

Mvh
        Mo

Torben Taustrup
        Admin
          • Neutron star

Den nederste linje viser, hvad der stÄr, nÄr man har indsat billedet i tekstfeltet.

post_attachment2

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

VedhĂŠftninger:

Mo Zagari
          Deltager
            • Asteroid

PrĂŠcis som du har vist. Min post #320172.

attachment file=”IMG_20190118_134628.jpg

Mo Zagari
            Deltager
              • Asteroid

Hvis du har mulighed for at redigere min post #30172 .Du kan se hvad jeg mener.jeg har lagt en billede eksemplar som ikke blevet vist.

Torben Taustrup
              Admin
                • Neutron star

Hej Mo

Her er de senest uploadede billeder. Er der nogen som du kan genkende?

uploads_A-F

mvh
                Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

VedhĂŠftninger:

Mo Zagari
                Deltager
                  • Asteroid

Hej Torben
                  RĂŠkke nr 2.
                  1 billede til venstre (5 type okkular).

IMG_20190118

Mvh
                  Mo

Torben Taustrup
                  Admin
                    • Neutron star

Hej Mo

Ja, billedet ligger jo i billedarkivet, sÄ det er underligt, at man ikke umiddelbart kan linke til det via billed-id.

Jeg vil lige forske videre i denne problematik.

mvh
                    TOrben

biberadm
                    Admin
                      • Main Sequence

Hej Mo og Torben:

Billedet med okkularet, som Mo har udpeget (rĂŠkke 2, fĂžrste billede) findes faktisk i databasen, som Torbens oversigt viser.

Det fylder 987 Kb og hedder IMG_20190118_134946.jpg. Det er uploadet flere gange og derfor findes der ogsÄ

IMG_20190118_134946-1.jpg
                      IMG_20190118_134946-2.jpg

Mo kalder sin shortcode: attachment file=”IMG_20190118_134628.jpg
                      men det filnavn eksisterer ikke pÄ serveren.

Til gengĂŠld skulle denne her shortkode virke: attachment file=”IMG_20190118_134946.jpg”
                      (Forudsat at billedet ligger som en attachment i bunden af ens indlĂŠg/svar.)

Der er ikke noget galt med serveren, sÄ vidt jeg kan se, men jeg gÊtter pÄ, at Mos billeder pÄ en eller anden mÄde forbryder sig mod systemets grÊnser. Mit gÊt er, at de er for store. Hvis Mo deler dem med os via fx Dropbox, kan vi bedre tjekke, hvad der gÄr galt.

Generelt er det en god idé at optimere sine billeder mest muligt i Photoshop eller lign. Billederne kan ofte komprimeres ganske meget uden tab af visuel vÊrdi. Andre billeder er mere fÞlsomme for detaljer, men sÄ mÄ man selv zoome ind eller lÊgge billederne pÄ en server, der kan hÄndtere det, og sÄ linke til billedet (som mange af jer allerede gÞr). Vi er ikke pt i stand til at hoste ubegrÊnset store billeder.

Og hold jer under 1 Mb.

Dette er min nye signatur. xx

biberadm
                      Admin
                        • Main Sequence

Hvis du har mulighed for at redigere min post #30172 .Du kan se hvad jeg mener.jeg har lagt en billede eksemplar som ikke blevet vist.

• Dette svar blev ĂŠndret 6 dage, 6 timer siden af Mo Zagari.

Hej Mo:

Du mener vist #320172, ikke sandt? Jeg kan godt se din shortcode, nÄr jeg som admin redigerer dit indlÊg, men indlÊgget indeholder ikke noget attachment. Og derfor virker din shortcode ikke. Du har mÄske uploadet billedet og fÄr lov til at indsÊtte shortcode, men sÄ er billedet nok blevet slettet fra serveren igen, fx fordi det var for stort. Eller pga noget andet. Send os billedet via wetransfer.com eller dropbox. SÄ kan vi kigge pÄ det.

/j

Dette er min nye signatur. xx

Mo Zagari
                        Deltager
                          • Asteroid

Hej biberadm
                          Hvis du har mulighed for at kigge pÄ min indlÊgget under kÞb og salg ( Meade ETX 125 med diverse okkular).Du kan check det antal gang jeg har forsÞgt at tilfÞje billede.(max stÞrrelse er 1135). Hvis du give mig en mail adresse sÄ vil jeg sender billede.Tak pÄ forhÄnd.
                          Mvh
                          Mo

Viser 11 indlĂŠg - 16 til 26 (af 26 i alt)
                        • Du skal vĂŠre logget ind for at svare pĂ„ dette indlĂŠg.