Teknisk fejl forsat problem med forside og tid for indlæg

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Teknisk fejl forsat problem med forside og tid for indlæg

Tagget: 

• Dette emne har 18 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 2 måneder siden af biberadm. This post has been viewed 953 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

biberadm
    Admin
      • Main Sequence

Jeg har også pillet forsiden http://forum.local/ ud af cachen, så den også burde blive opdateret dynamisk.

Siden tager ca. 3 gange så lang tid om at loade. Fra et halvt sekund til ca. 1,5 sekund.

Dette er min nye signatur. xx

Frank Larsen
      Moderator
        • Super Nova

Jamen så prøver vi igen.

Trykker send kl. 01:40 – så vi se hvornår den dukker op på min mobil samt i anonym browser.

Frank Larsen
        Moderator
          • Super Nova

Forside og Nyt er nu ajour med det samme.

Det må da kunne lade sig gøre at indstille cachen så cachen opdateres når der laves nye indlæg.
          Så meget trafik kommer der næppe til at være at det bliver et problem.

biberadm
          Admin
            • Main Sequence

Forsiden – og dermed ‘seneste bidrag’ i højre margin er undtaget caching. Det er derfor den opdaterer det nu. (Så i virkeligheden kunne vi nok godt nu genindføre relative tidspunkter på seneste-listen.) Vi kan prøve at slå cachen til på forsiden på et tidspunkt og teste. Men selv om supporten hævdede, at det ville virke, er jeg skeptisk. Og jeg tror ikke, vi får det til at køre med den nuværende server-cache på forsiden. SÅ skulle vi i stedet etablere en alternativ cache på WordPress/PHP-niveau. Og selv om den kan være rigtig god, så er den ikke lige så effektiv i fht angreb som den server-cache, som hostingpartneren tilbyder. Den er specialudviklet til WordPress og den givne server, og er uovertruffen (på nær dette kendte problem).

Så hvis det i øvrigt fungerer nu, så lad os kigge videre på denne detalje, når vi har styr på alle de andre ting, vi pt diskuterer.

Dette er min nye signatur. xx

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'Teknisk fejl forsat problem med forside og tid for indlæg' er lukket for nye svar.