TeamViewer

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC TeamViewer

• Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 3 måneder siden af Øystein. This post has been viewed 728 times
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

clauskaf
    Deltager
      • Nova

Jeg har gennem en tid brugt dette program, til bl.a. at hjælpe min moder med hendes computer mm.

Nu har jeg så fundet ud af at det også er kommet til smartphones, tablets. Det virker bare genialt, der dukker en skærm op på computeren, hvor smartphonen/tabletten skærm er afbildet og man kan betjene alle funktioner (der er noget med æ,ø,å???).

Det virker også den anden vej rundt, men så kan det være svært at se detaljerne på skrivebordet.

Jeg ville bare nævne det, da flere af jer med faste observatorier i forvejen bruger programmet

Hilsen Claus

Øystein
      Deltager
        • Giant

Helt enig, TeamViewer (gratis) er et ypperlig redskap. Jeg bruker det til fokusering når jeg fotograferer. Teleskopet monteres opp ute på terrassen, ledningene samles i en hub og så går det en Usb kabel gjennom et vindu som står på gløtt og inn til pc’en. Når jeg da f.eks bruker Bahtinov eller BackyardEos, kan jeg dreie på fokuseringsknappen ute ved teleskopet uten å måtte fly ut og inn hele tiden. Jeg kan altså med mobiltelefonen følge med på pc’skjermen via TeamViewer. En kan lett velge hvilken del av pc’skjermen som en vil se. Å styre pc’en via mobilen blir nok mer plundrete.

Flott at du minnet om TeamViewer, kanskje det kan være til hjelp for noen 🙂

mvh Øystein

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
      • Emnet 'TeamViewer' er lukket for nye svar.