TABT FUNDET

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG TABT FUNDET

• Dette emne har 4 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 11 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 317 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Bjørn Sandåker
    Deltager
      • Neutron star

Hej alle,

Hvad siger I til et nyt forumæmne: “TABT & FUNDET” for astroudstyr?
      Jeg tænkte det kunde ligge nederst, nedenfor “KØB & SALG”.

I et slikt forum kunde man poste billeder af udstyret man havde mistet/fået stjålet, slik at folk som evt. da finder/køber det senere vilde genkende udstyret og levere det tilbake til en lykkelig ejer.

Thumbs%20Up

Bjørn T. Jønsson2010-03-27 09:02:17

Mvh,
      Bjørn

hoest
      Deltager
        • Nova

Hej Bjørn
        Det kunne vel godt lade sig gøre, men hvor meget tror du der bliver “tabt/stjålet” det er ikke ret tit der høres om det, så hvis det er tilfældet vil et opråb under Offtopic nok osse blive set af alle

Høst2010-03-27 09:33:45

k_holst
        Deltager
          • Nova

Hej Bjørn.

Jeg vil også mene at det er kraftigt overkill at lave en ny kattegori.

Jeg har kun EN gang hørt om tyveri! Vist nok en LXD75 for et par år siden.

Anonym
            • Nova

k_holst wrote:

Jeg har kun EN gang hørt om tyveri! Vist nok en LXD75 for et par år siden.

Det kan ikke have været de smarteste tyve LOL

Bjørn Sandåker
            Deltager
              • Neutron star

Ja, jeg ser at det ikke er så mange meldinger om slikt. Og det er godt muligt at behovet heller ikke er stort. Men astrobutikker og foreninger har måske også et behov, ikke kun private?

For et par år siden blev mye udstyr stjålet fra Deep Sky Exploration (DSE) i Norge. Tyver brøt sig ind i observatoriet, som står på en fjeldtop, og stjal udstyr for mange penge. Dette var like efter at de havde haft en skoleklasse på besøk …

Hvis det da havde været et sted DSE kunde poste en melding med billeder av udstyret, så vilde måske folk være advaret mot at køpe. Når folk bliver opmærksom på at tyvegods cirkulerer så bliver det vanskeligere at sælge. For kunst har man internasjonale registreringer, og alle der skal køpe noget tjekker så mod dette registeret først. Astronomiudstyr er også dyre ting.

Hensikten med at have en egen kategori for slike beskeder er fordi de bliver mer synlige og ikke forsvinder blandt alle de andre i OFF-TOPIC.

Mvh,
              Bjørn

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'TABT FUNDET' er lukket for nye svar.