T-ring? T-adapter?

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? T-ring? T-adapter?

• Dette emne har 25 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år siden af landbo. This post has been viewed 964 times
Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Ok, sorry. Bemærkede ikke at din er en 1 1/4″

/Rudi B. Rasmussen

thomas.rehling
      Deltager
        • Planet

Er der nogen som kan se hvad jeg gør galt? Eller hvad som skal til for at opnå fokus?

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Jeg syntes at du propper den ret langt ned i fokuseren. Hvad hvis du nøjes med det første sorte stykke?

/Rudi B. Rasmussen

thomas.rehling
          Deltager
            • Planet

God idé. Nu er jeg væk de næste par dage, men vil lege lidt med afstanden når jeg kommer hjem. Og tak for jeres inputs!

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Normalt skal DSLR meget tæt på tubus, kan være anderledes med din tubus.

thomas.rehling
              Deltager
                • Planet

Er der nogen mulighed for at få DSLR’en tættere på?

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Normalt monterer man et lowprofil okular holder, er ikke sikker på at an kan det på din tubus, det må mere vidende svare på..

jakob.andersen
                  Deltager
                    • Super Giant

TommyF wrote: Normalt monterer man et lowprofil okular holder, er ikke sikker på at an kan det på din tubus, det må mere vidende svare på..

Man kan sikkert godt få et okularudtræk der passer på tubus, men det skal jo også lige overvejes, hvad det koster at gøre det. De er ikke nødvendigvis super-billige. Det billigste ved TS koster 79 EUR + porto. Jeg ved ikke, om det passer på røret.

autoole
                    Deltager
                      • Planet

Havde tænkt mig et setup lidt ala Thomas, men med batterihåndtag til 2 batterier, syntes jeg at vægten kommer et godt stykke op, samt den hænger langt ude.

Var det ikke en ide at lave en støtte i alu. fra tubussen over til bunden af kameraet, her med en slidse og en lille kile til bundskruen, så focus stadig kan just. ???

thomas.rehling
                      Deltager
                        • Planet

Det er også fjollet at smide for mange penge efter noget udstyr til en tubus som har hostet 600 kr, hvis jeg altså ikke kommer til at bruge det senere med en anden.

landbo
                        Deltager
                          • Nova

Thomas Rehling wrote: Det er også fjollet at smide for mange penge efter noget udstyr til en tubus som har hostet 600 kr, hvis jeg altså ikke kommer til at bruge det senere med en anden.

Måske en sådanne LINK kan hjælpe dig sammen med et af teleskopets okkularer. Har selv ingen erfaring, men ved Jakob1234 startede på den måde. Måske Jakob slipper et par fif fri ???

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
                        • Emnet 'T-ring? T-adapter?' er lukket for nye svar.