Synscan daytime alignment

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Synscan daytime alignment

• Dette emne har 9 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 8 måneder siden af landbo. This post has been viewed 103 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Yeahhh!!!! Endelig fik Synscan også “daytimne alignment” implementeret, det var dæleme på tide.

Jeg har ikke selv prøvet det endnu.

link

/Rudi B. Rasmussen

landbo
      Deltager
        • Nova

rudibr wrote: Yeahhh!!!! Endelig fik Synscan også “daytimne alignment” implementeret, det var dæleme på tide.

Jeg har ikke selv prøvet det endnu.

link

Det er vist desværre kun til en V4 håndkontrol (den kantede). Formoder du har den runde model (V2 eller V3) ligesom os andre fattigr*ve, og der tror jeg ikke en V4 firmwaren duer til.

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Ved ikke hvilken version min er, men den har de her sjove kanter på siderne som denne her:

http://www.telescope.com/Product-Support/Accessories/Telescope-Drives-Controllers/Orion-SynScan-V4-Computerized-GoTo-Hand-Controller/pc/191/c/243/sc/274/p/99365.uts

/Rudi B. Rasmussen

landbo
          Deltager
            • Nova

rudibr wrote: Ved ikke hvilken version min er, men den har de her sjove kanter på siderne som denne her:

http://www.telescope.com/Product-Support/Accessories/Telescope-Drives-Controllers/Orion-SynScan-V4-Computerized-GoTo-Hand-Controller/pc/191/c/243/sc/274/p/99365.uts

T-lyk. Så dutter den nye firmware formodentelig.

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

Jubii – eller noget? For hvordan dælen får jeg så lige hældt den nye firmware ombord?

Jeg har downloaded firmware og firmware updater (til V4 hand control!) og jeg har en Hitechastro USB kabel som virker ganske udemærket når det er forbundet med SynScan EQ5 motor controller. Men når den sættes i håndkontrollen sker der ikke en hylende fis, håndkontrollen forbliver slukket?

Edit: dvs at EQMOD fint kan styrre monteringen uden om håndkontroller, så kablet er okrudibr2016-07-02 12:25:07

/Rudi B. Rasmussen

landbo
              Deltager
                • Nova

rudibr wrote: Jubii – eller noget? For hvordan dælen får jeg så lige hældt den nye firmware ombord?

Jeg har downloaded firmware og firmware updater (til V4 hand control!) og jeg har en Hitechastro USB kabel som virker ganske udemærket når det er forbundet med SynScan EQ5 motor controller. Men når den sættes i håndkontrollen sker der ikke en hylende fis, håndkontrollen forbliver slukket?

Nu kender en fattigr*v som mig ikke til den nye udgave. Men på de gamle runde (V2&3) skal firmwaren fyldes på gennem en RS232 forbindelse påsat det andet stik i bunden gennem et loaderprogram. Der plejer og ligge en tekstfil ved firmwaren med HOW TO DO instrukser for dem der ikke ved, gør der ikke også det i din “pakke” ???

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

Ok. Jeg må igang med seriel stik og lodekolben.

/Rudi B. Rasmussen

landbo
                  Deltager
                    • Nova

rudibr wrote: Ok. Jeg må igang med seriel stik og lodekolben.

Uff, er du så heldig og have en “putter” med en RS232 forbindelse. Bliver helt misundelig.

Rudi
                    Deltager
                      • Neutron star

Yep, en gammel ASUS 1,7 GHz Pentium med Win Xp, to RS-232 porte en en LPT port!

/Rudi B. Rasmussen

landbo
                      Deltager
                        • Nova

rudibr wrote: Yep, en gammel ASUS 1,7 GHz Pentium med Win Xp, to RS-232 porte en en LPT port!

Wauv !

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Synscan daytime alignment' er lukket for nye svar.