sygdomsenheder i amatørastronomien

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER sygdomsenheder i amatørastronomien

• Dette emne har 67 svar og 21 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år siden af astrojensen. This post has been viewed 3914 times
Viser 8 indlæg - 61 til 68 (af 68 i alt)
  • Forfatter

ole
      • Main Sequence

Erkendte også for nogle år siden at jeg havde lignende f-symptomer. Efter konsultation med DMI, BMI samt div. instanser så jeg kun een mulig vej for forbedring: kulfiber tubus.

Jeg erhvervede mig een af slagsen med gear, hjul m.m. Idag er mine symptomer afdæmpet en smule og jeg føler mig som et bedre menneske.

/Ole

michaelr
      Deltager
        • Super Giant

Ok, endnu en skadesform, (kul)fiberskade i muldvarpeskindet.

Jeg spekulerer på eventuelle nye interesserede stakler der vover sig ind på denne tråd. Uanset hvad de får ud af læsningen, må de da konkludere, at dette er ganske farlig sport…

mogens
        Deltager
          • Super Nova

Ja, sandheden må jo frem.-Jeg fik for lang tid siden konstateret posttraumatisk stress, det mente min læge skyldtes alle de teleskoper, kameraer, barlower, monteringer der blev leveret til mig af Post DanmarkConfused-Da jeg senere opgav DSO, fordi der altid var skyer, fandt han den mere og mere udbredte diagnose “skylag” ikkke at forveksle med jetlag, men iøvrigt samme symptomerUnhappy-Så det ser mørkt ud- undtagen på nattehimlenCry

morten
          Deltager
            • Super Nova

Wieben wrote: Kære Morten,

Jeg har også været ramt af f-feberen i længere tid, og kender nu symptomer og diverse følgevirkninger.

Jeg har dog på det seneste erfaret, at jeg nu også er smittet af en kendt variant af mono-klovsygen. Relaterer dette til behovet for en til stadighed kraftigere foton flux?

Inkubationstiden har været lang, men faresignalerne udmønter sig i en internethistorik hvor sider som Astrodon og Atik optræder dagligt. Det forventes at smittekilden stammer fra Amager nær Kastrup, men kilden kan også være e-båren.
            Jeg har dog forventninger om snarlig bedring af f-feberens følgevirkninger, idet min variant af mono-klovsygen resulterer i smalsynethed i form af forsnævring af FOV. Er dette farligt?
            Kan det evt. resultere i forstærket f-feber grundet abstinenser for at øge FOV gennem forkortning af brændvidde uden tab af apertur?

Sluttelig ønskes en afklaring omkring behovet for speciel medicinering/meditation, såfremt symptomerne omfatter check af månekalender i forbindelse med fastlæggelse af sociale arrangementer hvor deltagerne består af personer, der ikke er indskrevet i diverse astro-selvhjælpsgrupper.

Ps. Betragtes det som trøstespisning, hvis man har købt en kameralinse med fast brændvidde f1.4?

LOL Mono og klov syge… Selv med en reducer til f/3 vil du med KAF8300 jo ikke komme længere end hvad der svarer til en chip på 24×18 med dit nuværende setup, og der er et stykke til din 24×36 nikon. Med den ICX694 mikrochip du har kig på bliver det jo endnu mindre Wink. På den anden side bliver det også mindre hysterisk, selvom jeg nok gad vide hvad der ville ske med en reducer som min til f/3 på dit system. Ved så hurtige f/forhold betynder selv nogle af de meget smalle NB filtre jo at stå af (nok ikke de high end astrodon du ser på, tror jeg).

Den med månen kender jeg godt, det står også i min kalender (min sekretær undrede sig på et tidspunkt over hvad månen havde med weekendaftaler at gøre).

Afgjort ja til trøstespisning. Du kunne jo også overveje det Baader teleskop, som Thomas linkede til.

Thomas har en klog pointe. Selvom lykkefølelsen ved at købe et nyt teleskop umotvisteligt er stor, så gælder det om at lære det man har så godt at kende, så man får det maksimale ud af det. Jeg beholder mine spejle noget tid endnu, og jeg mediterer imod trangen til at gå veloce. Jeg bruger samme teknik som fik mig til ikke at gå på atik 460 vognen.

mogens wrote: Ja, sandheden må jo frem.-Jeg fik for lang tid siden konstateret posttraumatisk stress, det mente min læge skyldtes alle de teleskoper, kameraer, barlower, monteringer der blev leveret til mig af Post Danmark

Tror du ikke PTSS skyldes manglende klar himmel? Det er da den oplagte forklaring. Blev du ikke sendt til Palma for at komme dig?

morten2013-02-21 16:08:51

mogens
            Deltager
              • Super Nova

Morten, dengang var der altid klar himmelThumbs%20Up-Senere blev det værre og værre og min tålmodighed blev sat på nogle hårde prøver, idag bliver jeg nervøs hver gang jeg stiller op til planetfoto…Ermm-Der er vel ikke noget der hedder håndsky i den forbindelse…

mogens2013-02-21 16:25:46

morten
              Deltager
                • Super Nova

LOL skysky?

jesper
                Deltager
                  • Neutron star

Post-traumatisk stress pga for mange pakker med posten LOL. Ja det giver jo en helt ny mening til begrebet Thumbs%20Up.

astrojensen
                  Deltager
                    • Neutron star

Den bedste tråd på længe.

Thomas, Bornholm

Viser 8 indlæg - 61 til 68 (af 68 i alt)
                  • Emnet 'sygdomsenheder i amatørastronomien' er lukket for nye svar.