› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Svar til Carbomontanus
- Dette emne har 97 svar og 27 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 8 måneder siden af munkholm. This post has been viewed 2996 times
-
ForfatterIndlæg
-
12. juni 2012 kl. 13:17 #84454
jesperDeltager- Neutron star
Til de af jer der tilsyneladende mener at Carbomontanus er en slags uskyldigt offer for en sammensværgelse: I har selvfølgelig lov til at mene hvad i vil, men jeg tror ikke rigtig på at i har læst hvad manden har skrevet i de forskellige tråde. Det tegner et billede af en fyr som er forulempende, egenrådig og ikke vil lytte til moderators høflige opfordringer. Hvis garbage in garbage out kommentaren er over stregen beklager jeg – nogen gange er det måske bedre at holde sin mening for sig selv.
Slut herfra og ha’ en god sommer.12. juni 2012 kl. 15:10 #84461
jacobjjc- Giant
Hej alle drenge
Gider I ikke godt bare blive gode venner igen? Virkelig?
Det her er for langt ude at blive uvenner over! Lad os nu bare pleje det gode forum vi har og som jeg holder meget af
12. juni 2012 kl. 18:27 #84470
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Jesper wrote: Til de af jer der tilsyneladende mener at Carbomontanus er en slags uskyldigt offer for en sammensværgelse: I har selvfølgelig lov til at mene hvad i vil, […]
Det er nok mere det at enkelte foretrekker troldet fremfor undertegnede, tror jeg. Det viser de reaktionerne der kommer, selv når jeg skriver noget vanligt og on-topic. Eks. da jeg svarte på moderators spørgsmål i denne tråd, og Jørgen_k sit svar bagefter, eller Erik Nielsens påstand om at jeg fik smidet Hangaard ud af forumet(!)
Jesper wrote: […] men jeg tror ikke rigtig på at i har læst hvad manden har skrevet i de forskellige tråde. Det tegner et billede af en fyr som er forulempende, egenrådig og ikke vil lytte til moderators høflige opfordringer.
Ja, jeg kan bevise at Carbomontanus fra første stund (ca. 14 dage efter at han blev medlem) har været forulempende mod forumdeltagere, helt uden provocation af noget slag. På det tidspunkt var vi ikke kendt med ham og jeg selv skrev flere positive kommentarer til hans indlæg. Men da jeg opdaget hva han egentlig drev med snudde min holdning mod ham.
Personligt er jeg lidt overrasket over at ikke flere indser hvad han laver, og hvilket trold han er. For han er et af de verste trold jeg har vært borti på de mere end 30 år jeg har været deltager i forumdebatter. Men, som sagt, en del anser at jeg er værre. Dette overskygger nok deres vurdering af Carbomontanus og forskyver balancen til hans fordel, der vi begge er deltagere i en tråd.
Hvis nogen trenger flere eksempler på hans troldvirksomhed, er det bare at søge efter “Carbomontanus” på Google og se at han laver fandenskab uanset hvor han deltager i diskutioner.
Bjørn T. Jønsson 2012-06-12 18:29:39 Mvh,
Bjørn12. juni 2012 kl. 19:32 #84475
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Vedr. regelsæt for forum
Som et par stykker nævner er der et regelsæt for forum. Jeg husker, at jeg har set det, men jeg kan ikke finde det.Det var oppe og vende, da den tidligere moderator Jeppe fungerede – måske er det slettet.Ligesom i fodbold er der flere end een sidedommer som kan dømme bolden ude, men der er som regel altid lidt ueninghed om, hvor stregen går. Der kan også være forskellig opfattelse af, om en tackling er ren, eller om dommeren burde have grebet ind i bestemte situationer med enten gult eller rødt kort – sådan er det jo, og det er fint nok.Hvis vores oprindelige regelsæt ikke er at finde, så skidt med det, for egentlig mener jeg, at vi godt kan undvære det, da folk godt ved, hvordan man skal opføre sig – sådan genereltJeg synes ikke, at det er så tit at der er behov for at bruge fløjten – altså ikke blokfløjten, men dommerfløjten – der spilles pænt på banen, og ingen råber “sorte svin” til dommeren– tak for det.
mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
12. juni 2012 kl. 19:40 #84476
joergen.kDeltager- Nova
Bjørn T. Jønsson wrote:
: […]
Det er nok mere det at enkelte foretrekker troldet fremfor undertegnede, tror jeg. Det viser de reaktionerne der kommer, selv når jeg skriver noget vanligt og on-topic. Eks. da jeg svarte på moderators spørgsmål i denne tråd, og Jørgen_k sit svar bagefter, eller Erik Nielsens påstand om at jeg fik smidet Hangaard ud af forumet(!)
Carbomontanus er muligvis en trold og hangaard et tidligere medlem der havde problemer med at indordne sig,det er det
men lad være med at spille offer bjørn,du har også dine fejl i dette.Slut med denne tråd ellers bliver der sagt noget,som folk fortryder.Og bjørn skriv hvad du vil jeg jeg er ærligtalt ligeglad.12. juni 2012 kl. 20:41 #84479
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Jeg mener svagt at kunne erindre, at man bliver præsenteret for et forum regelsæt, når man opretter sin profil.
Herefter er den så umulig at få frem igen.Jeg er enig i, at denne debat om et andet medlem er lidt upassende.
Det burde være en sag mellem moderator og medlemmet, og foregå via private beskeder.
Jeg mener også at regelsættet er nødvendigt for den 0,1% som løber i uren trav.Ellers dømmer moderatoren efter forgodtbefindende og det kan måske virke unfair og måske ligefrem som forskelsbehandling.
Nej regler er til for et formål. Det kunne ligeså vel være, at moderator svarer en klager, at nej den klage holder ikke; som det kunne være det modsatte.Og så skal vi medlemmer fremover afstå fra at debattere andre medlemmer offentligt.
Har man noget at klage over, så klager man til moderator i en privat besked.
Evt. efter man har skrevet en venlig besked til den man klager over, for at se om vedkommende ikke “retter ind”.Når det er sagt, så kan jeg godt forstå, at nogle syntes at Carbo “støjer”, bla. i fysik tråden (jeg opgav at læse den pga af støjen), men omvendt har Carbo ikke overtrådt nogle regler, da der jo ikke er nogen! Tænk lige lidt over det!
På den anden side har han i nogle tilfælde været direkte ubehøvlet. Men det er der også enkelte andre der har været…
Så hvem er værst !?Man kan have forskellige meninger om hvad der er ret og rimeligt, men når alt kommer til alt, så er det jo subjektivt.
DERFOR bør der være et regelsæt, som håndhæves fair men kontant af moderator.Vi har et rigtigt godt forum med en rigtigt god og venskabelig tone.
Det er vi nok fordi vi er ret ens tænkende mennesker. Men som forummet vokser i medlemsantal, vil der være flere og flere forskellige mennesker med forskellig baggrund og opfattelse af ret og rimelig, hvilket vil gøre sådanne konflikter hyppigere.Jeg mener, at vi lige så godt kan tage tyren ved hornene og få et regelsæt på plads.
Dette kunne i givet fald ligge som et indlæg i den kategori, hvor indlægge om indmeldelse også ligger.Torben, jeg vil gerne hjælpe med regelsættet, hvis der er…
12. juni 2012 kl. 22:14 #84484
Lars Malmgren wrote: Jeg er enig i, at denne debat om et andet medlem er lidt upassende.
Nu er det jo moderator selv der har oprettet denne tråd, og bedt om indspil til debat om emnet.
Lars Malmgren wrote: […] men omvendt har Carbo ikke overtrådt nogle regler, da der jo ikke er nogen! Tænk lige lidt over det!
Det er jeg ikke enig i. Det findes mange regler, selv om de ikke er skrevne. Internets anarkistiske væsen fordrer at man selv sætter sig ind i hvad der gjelder af takt og tone, og lærer sig de mange uskrævne regler. Dessverre gider de færreste at gøre det, og enda flere går rundt og er uvidende om at der i det hele taget eksisterer nogle regler. Dette gjelder generelt også moderatorer, der jo er vanlige folk.
Så hvordan skal man lave et skriftlig regelset uden at vide noget om de uskrævne regler? Det er ikke enkelt … Jeg er bange for at det bliver et dårligt document isåfald. Modsat – hvis man skulle skrive ned alle de uskrævne regler og be folk om at følge dem, ville det blive ramaskrig. Man havde fået totalt hageslip af mængden af uskrevne regler man går uvidende om, og nægtet at akseptere dem. Dette er grunden til at jeg ikke ønsker at bidrage med hvad jeg ved om dette. Jeg ved hvordan folk vil reagere på det. Folk lider ikke at blive fortalt hvor uvidende de er. Og det er jo naturligt og forståeligt.
Det man skal være klar over er at å kaste sig uforberedt ind i et forum og deltage i diskutioner, er som at forsøge sig på at gennemføre en japansk the-seremoni uden nogen som helst forkunskaber. Det er dømt at blive en flov forestilling og man er forudbestemt til at støde nogen med sin klossedhed. Grunden til at få siger ifra om slikt er kun fordi man ser gjennem fingrene med slike nybegynderfejl.
Men når man kommer til trold er det noget andet. De må bekæmpes med alle midler, ellers bliver man aldrig af med dem. Igen, dette er noget man må have erfaring med for at forstå. Torben er en hyggelig mand, men han har ikke den nødvendige kundskab og erfaring for at hanskes med slikt.
Mvh,
Bjørn13. juni 2012 kl. 07:19 #84492
Anonym- Nova
Bjørn T. Jønsson wrote:
Det er jeg ikke enig i. Det findes mange regler, selv om de ikke er skrevne. Internets anarkistiske væsen fordrer at man selv sætter sig ind i hvad der gjelder af takt og tone, og lærer sig de mange uskrævne regler.Hvad forhindrer dig i at skrive disse uskrevne regeler, som du mener vi alle bør kende og følge, ned således, at vi alle kan være enige om hvordan man opfører sig på astro forum? Jeg kender ikke disse uskrevne internetregeler og har aldrig læst dem…
madsen 2012-06-13 07:20:07 13. juni 2012 kl. 13:42 #84498
2masDeltager- Nova
chrjensen wrote:
Der er et regelsæt her på forum.
Jeg kikkede efter det,men kunne ikke finde det. Kan du evt. smide et link?
Her er reglerne: http://www.astro-forum.dk/registration_rules.asp?FID=0
De kan desværre ikke tilgås, da tilmeldinger er slået fra. Men det skulle være dette link 🙂
Måske kunne Torben slå tilmeldinger til igen, kopier regler, og lave en sticky tråd med dem. Så ved ALLE hvad de kan tillade sig etc.
2mas 2012-06-13 13:43:12 13. juni 2012 kl. 13:48 #84500
chris_hDeltager- Super Nova
Kan vi ikke bare legge denne ballen død nå? Carbomontanus spammer/troller på ALLE forum han er på, så enkelt er det (bare å søke som Bjørn sier). La oss ikke kaste bort med tid på dette. Han har sett denne tråden og vet nå hva forumet mener om dette. Begynner han igjen, bør han kastes ut. Alt er opp til han nå
13. juni 2012 kl. 13:48 #84501
JuliusDeltager- Nova
Dette er jo som en dårlig vits om det ikke er mulig for nye brukere å melde seg inn engang.
13. juni 2012 kl. 16:32 #84505
jay- Main Sequence
Hvis der er et regelsæt, kunne det f.eks. postes som sticky i den øverste kategori “FORUM NYT, IDEER OG FORSLAG”.
jay 2012-06-13 16:44:03 13. juni 2012 kl. 16:54 #84507
madsen wrote: Hvad forhindrer dig i at skrive disse uskrevne regeler, som du mener vi alle bør kende og følge, ned således, at vi alle kan være enige om hvordan man opfører sig på astro forum?
Grunden til det skrev jeg i mit forrige indlæg.
madsen wrote: Jeg kender ikke disse uskrevne internetregeler […]
Det jeg gjorde i sin tid var at følge/læse en håndfuld fora i ca. et år og observerede hvordan folk opførede sig, hvad andre ikke kunne lide og sagde fra om, og hvilke ting man saktionerede mod – før jeg skrev en eneste besked selv. Men så har jeg alltid været grundig i det jeg foretager mig. Det ligger nok ikke for alle at følge mit eksempel.
Mvh,
Bjørn13. juni 2012 kl. 18:10 #84509
tommy.frank- Super Giant
Denne tråd er virkelig grotesk.
Hvis man tager et hurtigt kik på de indlæg som den person har skrevet og som er denne tråds omdrejningspunkt, så er der flere ting der indikerer at der er tale om noget usædvanligt. Der er mangel på struktur. Der bliver sprunget frem og tilbage i fortid, nutid og emne. Sideopsætningen er mildt sagt kaotisk. Man bruger selvopfundne ord, overreagerer og er meget letantændelig i forhold til kritik osv. Er der ikke nogle klokker der ringer!
Og jo. Jeg er ved at læse op til psykologieksamen og har ikke egentlig ikke tid til dette her, men vil bare sige, at jeg har en stærk fornemmelse af, at i dette som i så mange andre tilfælde, så kommer man nok længere med forståelse og lidt mere venlige ord. Hvis det altså er det ”man” vil.
Og nej Bjørn. Vi lider ikke alle af asbergers symdrom.
13. juni 2012 kl. 18:45 #84510
Tommy Frank wrote: Jeg er ved at læse op til psykologieksamen […]
Og nej Bjørn. Vi lider ikke alle af asbergers symdrom.
Interessant at du, som læser psykologi, ikke ved hvordan Aspergers syndrom staves(!) Dessuden tror jeg ikke du ved om dette personlighedstræk hos mig har sammenhæng med Asperger. Uanset er det unødvendigt at nævne her, og må sees på som et personangrep i den hensigt at skade mit omdømme.
Mvh,
Bjørn -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Svar til Carbomontanus' er lukket for nye svar.