Svar til Carbomontanus

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Svar til Carbomontanus

• Dette emne har 97 svar og 27 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 8 måneder siden af munkholm. This post has been viewed 2997 times
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 98 i alt)
  • Forfatter

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star
      Hvad er juling?

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

bwinkler
      Deltager
        • Nova
        Jeg gik mig over sø og land,
        da mødte jeg en mærkelig mand.
        Han sagde så og spurgte så:
        Og hvor har du vel hjemme?
        Jeg har hjemme i Norgesland,
        Norgesland, Norgesland,
        og alle dem, som Norge kan,
        de har hjemme i Norgesland

Julius
        Deltager
          • Nova

Alle som har postet her siste døgnet framstår som barnslige tullinger. Tråden bør stenges.

MrJulius2012-06-09 14:42:16

mejer
          Deltager
            • Super Nova

Det du mener er nok Jyde, og ikke Juling.
            Kan være lidt svært med den sprogbarriere.

Det er en skam at et ellers super forum, skal gå op i volaplyk, hvor det handler om at indsætte de mest kringlede og besværlige ord man kan finde i ordbogen.

Mejer2012-06-09 15:00:34

nightsky
            Deltager
              • Neutron star

Torben Taustrup wrote:

Hvad er juling?

Søg lidt bedre, Juling = kroppsleg avstraffing, beating, bashing osv.

http://decentius.hit.uib.no/lexin.html?ui-lang=nbo&dict=nny-eng-maxi&search=juling&checked-languages=NNY&checked-languages=B

Forsæt endelig med offentlig “juling” det er jo bare en nordmand det går ud over, en som man aldrig har mødt eller kender. Om vedkommende så bliver ked af det, føler sig trampet på, er stærkt misforstået, er syg osv. er ligegyldigt, bare man får en lynching hvor fællesskabet bekræftes.

Desværre er det jo ikke første gang at denne form for bashing forekommer.

Håber ikke jeg hermed har påkaldt endnu en lyching når jeg siger “skam jer”

Nightsky2012-06-09 15:36:09

jesper
              Deltager
                • Neutron star

Hvis man gør sig den umage at læse Carbomontanus indlæg, så har han faktisk selv været mere grov, respektløs og forulempende i sin omtale af andre forummedlemmer end noget man kan læse her i tråden mod ham. Ikke at det skal gøres til en pissekonkurrence, men prøv lige at læse nogle af de ting han har skrevet om andre, det er ikke for svage sjæle.

Bjørn begik en fejl ved at offentliggøre personlige data og Torben gjorde ret i at fjerne indlægget. Men dybest set er jeg enig med bjørn i at vi her har at gøre med en trold. Just my two cents.

Jesper2012-06-09 16:21:40

mogens
                Deltager
                  • Super Nova

Jeg er så veloppdratt i kor og orkester at jeg venter på at Maestro hever taktstokken.

Efter 40 år i et symfoniorkester ved jeg hvad det betyder, og jeg synes bestemt ikke S.K. lever op til den disciplin, der kræves i et stort orkester.At de giftige indlæg så besvares på samme måde bryder jeg mig heller ikke om.

munkholm
                  Deltager
                    • Neutron star

Tja, hvad skal man sigeLOL jeg har altså en tendens til at blive meget fjern i blikket når jeg læser Carbos indlæg, så jeg skynder mig at gå videre til noget andet, ellers føler jeg virkelig jeg spiller min tid

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

nightsky
                    Deltager
                      • Neutron star

Jeg har læst hans indlæg. Der er intet som jeg ikke kan vælge at ignorere og på intet tidspunkt føler jeg mig personligt angrebet.

Uanset hvad der er skrevet bør man opføre sig anstændigt. Fordi man syntes andre opfører sig dårligt giver ikke en ret til selv at opføre sig dårligt.

jesper
                      Deltager
                        • Neutron star

Et eksempel: I Big Bang tråden tillod jeg mig at skrive følgende:

Med al respekt for andres ret til frit at kommentere hvad de vil, så ville jeg alligevel ønske at Bjarnes indlæg i tråden her kunne få lov at stå mere eller mindre alene. Det fortjener de. Carbomontanus kan jo altid starte sin egen tråd.

Hvilket afstedkom følgende svar:

Torben Taustrup og Jesper

Jeg peker konkret på dere og sikter dere begge personlig for faglig etnisk og lavere utdannen språklig rasisme, off topic, i forhold til emnet.

og ber dere ha dere ned på pliktskolepulten Jfr FNs menneskerettserklærings artikkel 26 og 27 , underdanigst. Se også artikkel 19 i orginal.

Den slags vil jeg betegne som Trolling, altså et forsøg på at femmane en ophedet OT debat. Det er bare et eksempel. Jeg synes ikke Carbo skal smides ud af den grund, men lad nu være med at fremstille ham som et offer.

nightsky
                        Deltager
                          • Neutron star

Jesper, enig at man ikke kan skrive sådan. Det er ikke anstændig opførsel.

Men skal det udvikle sig til vi ser her? Moderator kan vel slette sådanne indlæg og sende en PM hvor de fortæller afsender at den slags ses ikke på forum.

Desuden startede denne “Juling” i mine øjne længe før dette indlæg du citer.

erik.nielsen
                          Deltager
                            • Super Giant

Bare vi snart får nogle astro-nætter!!!!!!!

mvh Erik

chrjensen
                              • Super Giant

Denne debat er simpelhen for lav og uværdig af medlemmerne på dette forum.

Gør som alle andre online forum: Lav et regelsæt for deltagelse (er der allerede et, og er det bare mig der ikke kan finde det?), og gør opmærksom på, at hvis man ikke holder sig til regelsættet, eller ikke retter sig efter anvisninger fra moderatore, så kan man risikere at blive udelukket fra forummet.

Regelsættet kan så passende inkludere:
                              – Ingen tilsvining af andre medlemmer
                              – At man skal holde sig til emnerne i diskutionstråden
                              Kan Carbomontanus ikke holde sig inden for disse retningslinjer, ryger han ud.

2mas
                              Deltager
                                • Nova

Jeg kan kun være enig med Christian og Lars. At begynde at tilsvine Carbo offentligt, er simpelthen så lavt. Det må være moderators job at sætte folk på plads, og gøre dette over PM.

Der er et regelsæt her på forum. Og hvis det bliver håndhævet, så skal halvdelen af deltagerne i denne tråd vist ha en advarsel.

chrjensen
                                  • Super Giant

2mas wrote: Der er et regelsæt her på forum.

Jeg kikkede efter det,men kunne ikke finde det. Kan du evt. smide et link?

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 98 i alt)
                                • Emnet 'Svar til Carbomontanus' er lukket for nye svar.