Svar til Carbomontanus

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Svar til Carbomontanus

Viser 15 indlĂŠg - 31 til 45 (af 98 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

jacobjjc
      • Giant

Her er min holdning:

Jeg har ligesom Jer andre set vedkommendes indlÊg. Helt enig i at vedkommende kan vÊre forstyrrende. Det synes jeg ogsÄ selv, men som nogen herinde har ytret, sÄ publicerer han i virkeligheden bare sine egne meninger.

Dagligt mÞder jeg mennesker, som irriterer mig. Det kan vÊre i bussen, pÄ gaden eller hvor man nu kommer henne. Det er et livsvilkÄr at nogle mennesker irriterer en, men alt til trods, sÄ har jeg stadigvÊk muligheden for at rette fokus mod de mennesker jeg fÄr noget ud af tilbringe tid med.

PÄ samme mÄde er det herinde. Der er indimellem indlÊg, som ogsÄ irriterer mig, men det bedste er faktisk bare at ignorere det og sÄ kun forholde sig til det der er sagligt. PÄ et tidspunkt skal de mennesker der irriterer en nok finde noget andet at lave.

thommy
      Deltager
        • Giant

Jeg er fuldstĂŠndig enig med Jacob! Vi har altid muligheden for at springe et indlĂŠg over, hvis vi ikke synes det siger os noget. Jeg synes hele denne diskussion er en storm i et glas vand …

/Thommy

Torben Taustrup
        Admin
          • Neutron star
          Hej Lars

Jeg har ikke undersĂžgt muligheden for at flytte indlĂŠg til et andet emneomrĂ„de. Hvis det var muligt, ville det rent administrativt blive for tungt, og det har jeg ikke lyst til – det tror jeg, at du har forstĂ„else for.

Carbomontanus har vĂŠret tavs i et stykke tid – mĂ„ske er budskabet sevet ind. Man kan sige, at han har fĂ„et et verbalt slag over snuden – men han hĂŠvder jo, at hans ytringsfrihed er trĂ„dt under fode – og andre har sĂ„ brugt deres til at fortĂŠlle ham deres mening. JA, I har ytringsfrihed!

Ok, det kan nok vĂŠre hĂ„rdt at blive belĂŠrt i fuld offentlighed, men i virkeligheden er det ikke anderledes end hvis andres tanker blev fremsat i et forum, hvor deltagerne var fysisk til stede. Jeg kunne dog godt tĂŠnke mig, at nogle ville udtrykke sig mere diplomatisk. Det er i orden at have en mening, men den skal fremfĂžres pĂ„ en saglig mĂ„de uden at trĂŠde pĂ„ folk – respekten er vigtig. For god ordens skyld vil jeg godt tilfĂžje, at min tolerancetĂŠrskel ikke er overskredet mht. indlĂŠggene i denne trĂ„d.

Nu bliver det sĂ„ interessant at se, om Carbomontanus har lyst til at sende nye indlĂŠg – og om de i sĂ„ fald ligger inden for emnet. Hvis han vil delagtiggĂžre os andre i hans forskellige gĂžremĂ„l og tanker, sĂ„ lad os fĂ„ dem – men venligst under “Off topic”.

At sÊtte folk i karantÊne er som at sÊtte dem i skammekrogen. PÄ den mÄde kan andre fortsÊtte med at ytre deres mening, mens personen i skammekrogen ikke kan gÞre andet end at se ind i vÊggen. Jeg mener, at det er for ydmygende, og derfor har jeg valgt at starte en debat for at hÞre folks mening. JA, vi har demokrati!

Mit udspil om at udmelde Carbomontanus var en provokation – en trussel – og den fik folk ud af busken Thumbs%20Up

Hvad siger I, har jeg vĂŠret for direkte?

NĂ„, jeg bliver nĂždt til at smutte, min kone (overmoderatoren) siger, at jeg skal i sang Wink

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

mhansen
          Deltager
            • Nova

Som udgangspunkt er jeg enig med begge ovenstĂ„ende indlĂŠg, over Torbens. Problemet er i mine Ăžjne blot at Carbo’s indlĂŠg kommer ind imellem nogle ret lange og teoritunge indlĂŠg af Bjarne, og nĂ„r Carbo’s sĂ„ til og med ikke rigtig har nogen direkte relevans for emnet og/eller tilfĂžjer noget nyt til sagen, sĂ„ gĂ„r det hen og bliver unĂždvendigt stĂžj i en trĂ„d man ellers gerne vil lĂŠse. Ellers er jeg enig. Der skal ogsĂ„ vĂŠre plads til at skrive skĂžre og specielle indlĂŠg.

Ellers er jeg fuldt ud enig med Torben. Jeg synes det er okay at “sĂŠtte folk pĂ„ plads” herinde, sĂ„lĂŠnge det bliver gjort i en ellers anstĂŠndig og saglig tone. Og den skal selvfĂžlgelig tage udgangspunkt i sagen og ikke blot vĂŠre et personligt angreb.

Men til forskel fra Torben mener jeg at der har vÊret visse indlÊg herinde, om ikke har haft en respektabel tone. Jeg synes der er en der har skrevet visse indlÊg der har handlet om nÊrmest at stemme Carbomontanus ud (AltsÄ, det er jo ikke Big Brother) og desvÊrre et par andre stykker som har fulgt trop og tage groft udgangspunkt i personens indlÊg. Okay, BjÞrn har bare sin sÊrlige mening om Carbo og sÄdan er det. Der er ingen grund for at skulle kÞre BjÞrns indlÊg igennem vrideren og tilmed visse steder, vÊre direkte flabet. Istedet bÞr man nok bare udtrykke sin mening om essensen i BjÞrns indlÊg, nemlig Carbomontanus fortsatte medlemsskab.

Jeg mener pÄ ingen mÄder at Carbo har gjort sig fortjent til karantÊne og da slet ikke ekskludering. KarantÊne er noget man gÞr nÄr folk har forbrudt sig groft mod reglerne og ekskludering sker fÞrst nÄr man gentagne gange har forbrudt sig. Det mener jeg pÄ ingen mÄder Carbo har.

Som sagt i en trĂ„d jeg selv startede, jeg mener at Carbomontanus har al mulig ret til at skrive lige prĂŠcis det han lyster. Jeg mener sĂ„ vidt ogsĂ„ at hans indlĂŠg i Bjarne’s trĂ„d er direkte legitime, hvis han havde argumenteret for hans citater, meninger og lign. Og det er det jeg anfĂŠgter. At han skriver en masse, i mine Ăžjne, underlige ting, uden at komme med skyggen af argument for dets relevans.

Og til forskel fra Jacob, sÄ mener jeg ikke kun at han publicerer sine egne meninger, men han inddrager ogsÄ temmelig svÊrt irrelevante historier, citater som han ikke vil oversÊtte og/eller gÞre rede for og smÄ anekdoter som ogsÄ er svÊrt irrelevante. Det er imo. et problem, for trÄdens sammemhÊng (og dermed ikke for forum som hele), da trÄden kommer nÊrmest til at vÊre to personers vidt forskellige historier. Og det er altsÄ unÞdvendigt i et forum.

Hvis Carbo gerne vil skrive alle disse ting, mĂ„ man ogsĂ„ sĂŠtte dem ind i den rette kontekst i forhold til trĂ„dens emne og forklare/forsvare deres relevans. Ikke bare forlade sig pĂ„ at “det kan man godt se”.

Torben, siger konen at du skal i sang. Er det sÄdan et fast aftenritual?? MHansen2012-05-23 00:26:44

jacobjjc
              • Giant

Torben Taustrup wrote:

Det er i orden at have en mening, men den skal fremfĂžres pĂ„ en saglig mĂ„de uden at trĂŠde pĂ„ folk – respekten er vigtig.

HĂžrt!

Anonym
                • Super Nova

Steika

Er jeg blitt Dansk rikskjendis? og det over hele 2 sider off topic?

SlÄ den!

Da mĂ„ jeg sannelig ha truffet en “nerve”.

Jeg synes det er bÄde overraskende og simpelt. Jeg er sÄ veloppdratt i kor og orkester at jeg venter pÄ at Maestro hever taktstokken og det er Bjarne T.

Annen Lav- adel forventes av meg hÞfligst Ä se opp for tema og fÞlge takt og tone, og ikke blande seg inn og forstyrre pÄ anti-kvalifisert og ukvalifisert nivÄ.

Det er direkte fremmedkulturelt at man ikke klarer samtidig Ä forholde seg til og bli minnet om det empiriske, og det er direkte fremmedkulturelt Ä ikke forstÄ og ikke tÄle at man drÞfter ogsÄ systematisk og empirisk feltteori ogsÄ i Microchosmos, og at man ikke vet at disse ting henger sammen. Og at det er innenfor fysikalsk kjemi og lokal empirisk og spectral harmonical bÞlgemorfologi at vi selv har experimental adgang til Ä studere og dugeliggjÞre oss overfor disse tingene. Det var ikke for ingenting at Einstein spilte fele og rÞkte pipe og var en skjÞrtejeger. Og sÄ ser vi bÄde kvekerne og jesuittene og jÞdene har vÊrt saklige deltagere og medspillere, ikke PartisekretÊrens folk og de faglig tillitsvalgte, og ikke folkepolitiet.

ForÞvrig later det til Ä vÊre grunn til at denne BjÞrn T. jÞnsson tas et ganske alvorlig personlig tak for dÄrlig oppfÞrsel, eller snarere at den, eller de konkrete personer som har krÞpet for og eksekvert hans bestillinger, tas et alvorlig tak,

dersom vi skal tro hva Erik Nilsen skrev den 18 mai kl 22. 18

Nok en ting: NĂ„r vi lar bemerkninger falle om vĂ„re typisk helt lokale forhold, sĂ„ er det for Ă„ flagge og vimple at vi er reelle og levende og ingen maskin, og heller ikke i harnisk og crooky oppdrag. F. eks: “NĂ„ gikk katten ut dĂžren .. vent litt..” Jeg har fĂ„tt hvepsebol i hovedkikkerten,,… eller til Pinse: “NĂ„ driver jeg fĂŠlt og mĂ„ ha igang en motor for Ă„ sette ut bĂ„t.. igĂ„r satte vi poteter,…” Det er en rimelig aktivitet lokalt til Ă„rstiden. TĂ„les ikke slike ting sĂ„ er det et tegn pĂ„ at man ikke har med hederlige mennesker Ă„ gjĂžre. Man utveksler sine acreditiver.

Vi kan ikke ha slipset og industrisalgsbrangsjen som politi og som overlĂŠrere i amatĂžrmessig praksis og systematikk.

Se pĂ„ Astrojensen, han beklager sine fillete klĂŠr nĂ„r han dras ut uventet og mĂ„ gjenta og vise suksessen pĂ„ TV. Å stille i dress der er rampete og usaklig. Det skal vĂŠre sot pĂ„ nesetippen og i notatene til en solformĂžrkelse, ellers er den ikke observert.

jay
                  • Main Sequence

BehĂžver du alle de forskellige skriftstĂžrrelser, farver og centreringer?

Torben Taustrup
                  Admin
                    • Neutron star

Hej Carbomontanus

SelvfĂžlgelig har du ramt en nerve – er det ikke det du hele tiden forsĂžger pĂ„?
                    Jeg vil lige forsÞge at decifrere, hvad du har skrevet og mÄske udlede nogle konklusioner.

“Annen Lav- adel forventes av meg hĂžfligst Ă„ se opp for tema og fĂžlge takt og tone”

Den danske adel, der groft inddeles i uradel, brevadel, hÞjadel og lavadel, bestÄr i dag af ca. 200 slÊgter, der enten er ubetitlede, friherrelige (=baron), lensfriherrelige (=lensbaron), grevelige og lensgrevelige.

Er der nogle af listens medlemmer som har en af de ovenstÄende titler?
                    I Ăžvrigt er der ikke nogen som rangerer hĂžjere end andre her pĂ„ listen – her hersker der fuldkommen lighed.

“Maestro hever taktstokken og det er Bjarne T”

Ja, det lyder jo ikke godt, nĂ„r Bjarne spiller i dur og du spiller i mol – eller starter din bĂ„dmotor.

“Empirisk og spectral harmonical bĂžlgemorfologi”

– jeg slog det lige op pĂ„ nettet – og fik eet hit – dit indlĂŠg. Det er jo interessant, for du har her tilsyneladende bragt noget nyt pĂ„ bane. Forklar hvad du mener.

Her er min favorit:
                    “Det var ikke for ingenting at Einstein spilte fele og rĂžkte pipe og var en skjĂžrtejeger.”

Ja, det fremgĂ„r jo tydeligt, at manden var en livsnyder – mĂ„ske kunne han have levet noget lĂŠngere, hvis han ikke havde rĂžget.

Mht. BĂžjrns bestillinger. PĂ„ Astro-Forum kan man ikke bestille noget. Der er mulighed for at indberette indlĂŠg, som man mener ligger unden for emnet eller som man mener er for personlige eller stĂždende.

“Nok en ting: NĂ„r vi lar bemerkninger falle om vĂ„re typisk helt lokale forhold, sĂ„ er det for Ă„ flagge og vimple at vi er reelle og levende og ingen maskin, og heller ikke i harnisk og crooky oppdrag. F. eks: “NĂ„ gikk katten ut dĂžren .. vent litt..” Jeg har fĂ„tt hvepsebol i hovedkikkerten,,… eller til Pinse: “NĂ„ driver jeg fĂŠlt og mĂ„ ha igang en motor for Ă„ sette ut bĂ„t.. igĂ„r satte vi poteter,…” Det er en rimelig aktivitet lokalt til Ă„rstiden. TĂ„les ikke slike ting sĂ„ er det et tegn pĂ„ at man ikke har med hederlige mennesker Ă„ gjĂžre. Man utveksler sine acreditiver.”

Joh, men spĂžrgsmĂ„let er sĂ„, hvor stor en del af indlĂŠgget man kan acceptere, at disse bemĂŠrkninger eller oplysninger udgĂžr. Jeg mener, at de er overflĂždige, hvis de ikke har direkte relevans til emnet som man skriver om. Tager man dem alligevel med, sĂ„ bliver budskabet mere uklart – er det det du Ăžnsker?

Akkreditiver – slog det lige op:
                    “Akkreditiver betegner den fuldmagtsskrivelse, udstedt af udsenderstatens statsoverhoved, som en ambassadĂžr efter ankomsten til modtagerstaten overrĂŠkker til dettes statsoverhoved. Skrivelsen indeholder en anbefaling af ambassadĂžren og en anmodning om at yde ham bistand til lĂžsning af opgaven som ambassadĂžr.”

Mon du ikke har valgt det forkerte ord her?

mvh
                    Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

jens.jacobsen
                    Deltager
                      • Neutron star

Torben Taustrup wrote:

Hej Lars

Jeg har ikke undersĂžgt muligheden for at flytte indlĂŠg til et andet emneomrĂ„de. Hvis det var muligt, ville det rent administrativt blive for tungt, og det har jeg ikke lyst til – det tror jeg, at du har forstĂ„else for.

Carbomontanus har vĂŠret tavs i et stykke tid – mĂ„ske er budskabet sevet ind. Man kan sige, at han har fĂ„et et verbalt slag over snuden – men han hĂŠvder jo, at hans ytringsfrihed er trĂ„dt under fode – og andre har sĂ„ brugt deres til at fortĂŠlle ham deres mening. JA, I har ytringsfrihed!

Ok, det kan nok vĂŠre hĂ„rdt at blive belĂŠrt i fuld offentlighed, men i virkeligheden er det ikke anderledes end hvis andres tanker blev fremsat i et forum, hvor deltagerne var fysisk til stede. Jeg kunne dog godt tĂŠnke mig, at nogle ville udtrykke sig mere diplomatisk. Det er i orden at have en mening, men den skal fremfĂžres pĂ„ en saglig mĂ„de uden at trĂŠde pĂ„ folk – respekten er vigtig. For god ordens skyld vil jeg godt tilfĂžje, at min tolerancetĂŠrskel ikke er overskredet mht. indlĂŠggene i denne trĂ„d.

Nu bliver det sĂ„ interessant at se, om Carbomontanus har lyst til at sende nye indlĂŠg – og om de i sĂ„ fald ligger inden for emnet. Hvis han vil delagtiggĂžre os andre i hans forskellige gĂžremĂ„l og tanker, sĂ„ lad os fĂ„ dem – men venligst under “Off topic”.

At sÊtte folk i karantÊne er som at sÊtte dem i skammekrogen. PÄ den mÄde kan andre fortsÊtte med at ytre deres mening, mens personen i skammekrogen ikke kan gÞre andet end at se ind i vÊggen. Jeg mener, at det er for ydmygende, og derfor har jeg valgt at starte en debat for at hÞre folks mening. JA, vi har demokrati!

Mit udspil om at udmelde Carbomontanus var en provokation – en trussel – og den fik folk ud af busken Thumbs%20Up

Hvad siger I, har jeg vĂŠret for direkte?

NĂ„, jeg bliver nĂždt til at smutte, min kone (overmoderatoren) siger, at jeg skal i sang Wink

mvh

Torben

I sang!! Jeg var lige ve at fÄ morgenkaffen galt i halsen af grin! Godt gÄet, Torben.

mvh
                      Jens

P.S var det dur eller mol?

jesper
                      Deltager
                        • Neutron star

Jens.Jacobsen wrote:

I sang!! Jeg var lige ve at fÄ morgenkaffen galt i halsen af grin! Godt gÄet, Torben.

mvh
                        Jens

P.S var det dur eller mol?

MÄske skal vi vÊre glade for at der ikke er lyd pÄ Astroforum? LOL

outlook
                        Deltager
                          • Super Nova

TĂŠnk engang, at der gemmer sig sĂ„danne personligheder oppe i Norge! Det var mĂ„ske osse derfor at Edvard Munch malede “Skriget” i sin tid.Wink

Hilsen Leif,
                          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

mejer
                          Deltager
                            • Super Nova

He he, nu ved jeg godt det her er under lavmÄl. og dybt barnligt. Men sÄdan er jeg, og jeg kan ikke lade vÊre mere. Jeg har siddet pÄ mine hÊnder i lang tid nu, for ikke at fyre noget bras af.

Men har i prĂžvet at sĂŠtte nogen af Carbomontanus indlĂŠg ind i Google translate, fra norsk til Dansk. Det er ren volaplyk der kommer ud. Total grineren.

Hvis jeg er gÄet over stregen, sÄ udeluk mig bare, der er lang til til vinter igen.

squiip
                              • Planet

Carbomontanus elsker tydeligtvis at hÞre sig selv tale, uanset om der kan udledes nogen logisk fÞlgeslutning af hans ordstrÞm. Jeg tager hatten af for admins af dette forum og deres tolerance overfor anderledes tÊnkende individer, andre steder er man ikke nÊr sÄ tolerant, skal jeg hilse at sige.

jesper
                              Deltager
                                • Neutron star

Mejer jeg tror oversĂŠtteproblemet kan forklares med udtrykket “garbage in garbage out”. Evil%20Smile LOL

Anonym
                                  • Super Nova

er det enda flere som melder seg pÄ listen og tigger om juling her?

Viser 15 indlĂŠg - 31 til 45 (af 98 i alt)
                                • Emnet 'Svar til Carbomontanus' er lukket for nye svar.