› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Svar til Carbomontanus
- Dette emne har 97 svar og 27 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 8 måneder siden af munkholm. This post has been viewed 2992 times
-
ForfatterIndlæg
-
18. maj 2012 kl. 19:35 #83709
joergen.kDeltager- Nova
Du misforstår holm ikke hans stjerner som medlem, hallo
.
Men hans sheriff -politi måde at være efter folk på.Føle sig provokeret til- han er ikke moderator.Vi kan blive ved med at diskutere om det er rigtigt eller forkert,men det der er det vigtigste er da at Bjarne t fremragende indlæg får lov til at stå alene.18. maj 2012 kl. 19:48 #83710
holmDeltager- Super Giant
Nu er der jo kun én som skal afgøre hvad der skal ske og det er vel Torben…?
Vi kan blive ved med at diskutere om det er rigtigt eller forkert,men det der er det vigtigste er da at Bjarne t fremragende indlæg får lov til at stå alene
Det sidste er vi enige om…
18. maj 2012 kl. 20:24 #83712
joergen.kDeltager- Nova
Nemlig rigtig Holm det er kun Torben der er sheriff- moderator,og der er ingen anden der skal blande sig i,man kan altid kontakte torben og spørge om forskellige ting kan være rigtige.
Så i bund og grund er vi nok enige
18. maj 2012 kl. 21:11 #83714
Det er jeg sikker på vi er – jeg skal være den første til at medgive at indlæggene fra vores norske ven Carbomontanus ikke altid er lige relevante…det er ihverfald over min forstand…
18. maj 2012 kl. 22:18 #83723
erik.nielsenDeltager- Super Giant
Bjørn har allerede fået ét medlem fået smidt ud!!!!
Det er et for meget!!!
Et medlem handlede meget ofte, og Bjørn mente at det var for tit, så han advarede,- helt uden grund,- mod at handle med ham. (Han havde aldrig selv prøvet) Medlemmet svarede overilet, og blev ekskluderet fra dette forum, – . LAD DET IKKE SKE IGEN PÅ GRUND AF BJØRNS MODERATOR-TENDENSER.
Carbomontanus finurligheder holder jeg meget af, og når han en gang imellem rammer en niche jeg forstår, har han faktisk ret i sine betragtninger. Under alle omstændigheder giver han materiale til eftertænksomhed.
Flyt ham til sin egen finurligheds-tråd!!!!!
mvh ErikErik Nielsen 2012-05-18 22:39:10 19. maj 2012 kl. 11:03 #83728
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Hej venner
Tak for jeres tilbagemeldinger. Som det fremgår er der ikke en god løsning på dette problem. Som en anfører, så er der guldkorn i noget af det, som Carbomontanus skriver, men der er også en del, som ikke umiddelbart giver mening, så ligefrem at slette hans indlæg ville måske ikke være retfærdigt.Carbomontanus bruger flittigt citater fra folk, som sandsynligvis ved/vidste en del om emnet ( Big Bang ) – det kunne da være forfriskende med folks egne meninger i stedet for at spille ud med citater som vedrører Big Bang. Carbomontanus mening kommer mest frem, når han skriver om andet end det emnet drejer sig om.
I øvrigt er jeg på camping med familien. Pudsigt nok mente nogle, at den norske vejrudsigt var den mest pålidelige. Jeg bruger selv DMI, når jeg vil se, hvordan vejret bliver, så vi prøvede for sjov at sammenligne de to. På den norske udsigt spåede man stigende temperatur og ingen nedbør. På DMI forudså man også stigende tempratur og en smule regn i formiddag. DMI fik ret
Ja, det var bare et eksempel på unødig støj, og det er bare møgirriterende. Spørgsmålet er nu, hvor stor en procentdel støj vi kan acceptere, før vi mister tålmodigheden?
mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
21. maj 2012 kl. 00:11 #83808
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Torben Taustrup wrote: Skal Carbomontanus meldes ud af Astro-forum?
Jeg mener et ubetinget JA. Trold vil være trold. De ændrer sig ikke.
Mvh,
Bjørn21. maj 2012 kl. 00:44 #83810
chris_hDeltager- Super Nova
Torben Taustrup wrote: Spørgsmålet er nu, hvor stor en procentdel støj vi kan acceptere, før vi mister tålmodigheden?mvh
TorbenJeg tror dette regulerer seg selv, Torben. Det holder som regel med en vennlig kommentar om at dette ikke passer inn i tråden. I 99.9% av gangene vil dette være nok. Skulle nå personen fortsette så kommer man med en advarsel. Og skulle nå heller ikke dette gi resultater så sletter man bare postene det gjelder (nevnes i advarselen). Etter dette snakker vi forum troll = BAN!
21. maj 2012 kl. 07:32 #83812
Anonym- Nova
Erik Nielsen wrote:
Bjørn har allerede fået ét medlem fået smidt ud!!!!
Det er et for meget!!!Skal vi så ikke smide Bjørn ud? Det må da være imod gældende love og regeler at få medlemmer smidt ud og hvis det ikke er det, så må vi på god dansk vis oprette en lov (med tilbagevirkende kraft) imod at få medlemmer smidt ud. Ud med Bjørn, ud med Carbomontanus og ud med alle os andre!Lidt mere seriøst, så kan man næmt klare det hele ved at implementere en “ignorer”-knap i forum, så man kan have en liste over personer man ikke gider høre p.? Så behøver i ikke smide nogen ud og dem som ikke gider læse en bestemt persons indlæg kan få dem fjernet automatisk fra deres forum-view. Og hvis man endelig vil smide nogle ud, så kan man jo automatisk smide folk ud som er på mere end X % af de aktive brugers ignorer-liste. Problem solved!21. maj 2012 kl. 08:49 #83815
RudiDeltager- Neutron star
Genial ide, jeg har ikke haft brug for det herinde, men i andre fora ville en “mute” funktion på visse medlemmer være en kæmpe lettelse
/Rudi B. Rasmussen
21. maj 2012 kl. 09:18 #83816
jesperDeltager- Neutron star
Og Carbo kan så mute alle andre end sig selv
21. maj 2012 kl. 17:24 #83834
joergen.kDeltager- Nova
Bjørn T. Jønsson wrote:
Skal Carbomontanus meldes ud af Astro-forum?
Jeg mener et ubetinget JA. Trold vil være trold. De ændrer sig ikke.
Sheriffen har talt,ud med Carbomontanus.og op i r….. (raketten)med alle os andre, der har en anden mening.Godt det ikke er dig der bestemmer Bjørn UHA.21. maj 2012 kl. 17:47 #83836
bwinklerDeltager- Nova
Jeg synes at Bjørn plejer at have ret, jeg tror ihvertilfald at det er hans mening at alt skal gå fint og sobert for sig her på forum. Men om cabomantonus skal smides ud er selvfølgelig en hård afgørelse, fordi vedkommende ikke selv kan gøre for det, og jeg mener ikke at der er noget ondt i vedkommendes holdninger. Jeg selv forstår ikke en dyt af hvad han mange gange skriver, men hvis han holder sig til “off Topic”, må han vel gylpe hvad han selv vil, den tråd kan man jo bare lade være at læse, og det skulle så ikke berøre selve astroforums gode ry og fine indlæg fra en masse flinke og dygtige amatører.
Det var noget andet med det medlem der faktisk blev smidt ud,(der var ganske givet ingen rene linier) det var ikke Bjørns afgørelse, men en sammensætning af hans og mange andres mening.21. maj 2012 kl. 19:27 #83837
Bjarne, helt enig!
22. maj 2012 kl. 15:52 #83852
2masDeltager- Nova
Nu har jeg ikke fulgt med i hele denne diskution. Men kan sådan en diskution ikke foregår for lukket døre? Det er ikke særlig fedt at blive diskuteret i et åbent forum. Jeg ville personligt blive meget harm, om mit medlemskab på AS blev diskuteret offentligt.
just my 5 cents
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Svar til Carbomontanus' er lukket for nye svar.