Svar til Carbomontanus

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Svar til Carbomontanus

• Dette emne har 97 svar og 27 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 8 måneder siden af munkholm. This post has been viewed 2991 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 98 i alt)
  • Forfatter

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star

Kære Carbomontanus
      Vedrørende dine indlæg i emnet “Big Bang teories oprindelse”

Jeg har hentet de omtalte artikler fra FNs Menneskerettighedserklæring og kan ikke se, at jeg på nogen måde skulle modarbejde disse – med mindre du er af den opfattelse at alt, hvad indlægsskriveren har på hjerte kan skrives, hvor denne måtte finde det passende i forhold til de hovedemner der er at vælge imellem på Astro-forum.

Du anklager Jesper og mig for “faglig etnisk og lavere utdannen språklig rasisme”.
      Jeg formoder, at det på dansk må være ” faglig etnisk lavere uddannelse og sproglig racisme”.
      Jeg ved ikke, hvorfor det etniske skal med her.
      Og hvad mener du med sproglig racisme? Jeg gætter på, at du ikke er tilfreds med, at jeg opfordrer dig til at holde dig til emnet. Det er jeg i min gode ret til som moderator, men måske er du af den mening, at jeg ikke evner se sammenhængen mellem dine kommentarer som angår violiner og blokfløjter og rustfjernelse med Coca Cola, når emnet angår Big Bang?

Og så lige en ting til. Hvorfor gemmer du dig bag navnet Carbomontanus? Kæmp med åben pande – jeg formoder at du kender udtrykket.

Artikel 19
      Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed; denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse uden indblanding og til at søge, modtage og meddele oplysning og tanker ved et hvilket som helst meddelelsesmiddel og uanset landegrænser.

Artikel 26
      1. Enhver har ret til undervisning. Undervisningen skal være gratis, i det mindste på de elementære og grundlæggende trin. Elementær undervisning skal være obligatorisk. Teknisk og faglig uddannelse skal gøres almindelig tilgængelig for alle, og på grundlag af evner skal der være lige adgang for alle til højere undervisning.
      2. Undervisningen skal tage sigte på den menneskelige personligheds fulde udvikling og på at styrke respekten for menneskerettigheder og grundlæggende friheder. Den skal fremme forståelse, tolerance og venskab mellem alle nationer og racemæssige og religiøse grupper, og den skal fremme De forenede Nationers arbejde til fredens bevarelse.
      3. Forældre har førsteret til at vælge den form for undervisning, som deres børn skal have.

Artikel 27

1 . Enhver har ret til frit at deltage i samfundets kulturelle liv, til kunstnydelse og til at blive delagtiggjort i videnskabens fremskridt og dens goder.
      2. Enhver har ret til beskyttelse af de moralske og materielle interesser, der hidrører fra en hvilken som helst videnskabelig, litterær eller kunstnerisk frembringelse, som vedkommende har skabt.

Venligst, hold dig til emnet

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

jesper
      Deltager
        • Neutron star

Disse artikler har naturligvis ikke den fjerneste relevans for hvad vi må skrive på Astro Forum. Det bestemmer forumets ejere og Torben som deres repræsentant. Astro Forum er et privat medie. Vi har alle ytringsfrihed men andre har ikke pligt til at levere en talerstol for vores ytringer. En avis har heller ikke pligt til at trykke alt hvad der kommer ind af læserbreve og kronikker. Det er redaktøren der bestemmer hvad der skal i avisen og hvad der ikke skal, uden at han dermed krænker de vragedes ytringsfrihed. Det har været oppe før, men regler og moderation på et diskussionsforum krænker ingens ytringsfrihed.

Jeg er jo hverken ejer eller moderator elller på anden måde en myndighedsperson her. Det eneste jeg henstillede til – for egen regning og ikke for nogen andres – var at man så vidt muligt lader Bjarnes Big Bang tråd stå alene, så man kan læse den uden for mange off topic afbrydelser.

chris_h
        Deltager
          • Super Nova

Det nytter ikke å snakke til ham da det er kun han som har rett. Mannen er gal og bør unngås!

chris_h
          Deltager
            • Super Nova

*Chris_H2012-05-15 22:59:20

Mogens.Bildsøe
            Deltager
              • Nova

*

Mogens B2012-05-15 23:01:45

Hilsen Mogens B.

erik.nielsen
              Deltager
                • Super Giant

Hvis der skal vælges mellem snurrepiberier og politistav,
                så vælger jeg snurrepiberier.!!!!
                mvh Erik

jesper
                Deltager
                  • Neutron star

Bjørn, du bør slette dit indlæg. Det er uetisk at poste navn, adresse og portrætfoto uden samtykke.

Torben Taustrup
                  Admin
                    • Neutron star

Hej venner

Jeg har valgt at slette indlægget med Carbomontanus person-id og billede.

På Astro-forum er der ingen tvang mht. at identificere sig over for listens medlemmer.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

joergen.k
                    Deltager
                      • Nova

Jesper wrote: Bjørn, du bør slette dit indlæg. Det er uetisk at poste navn, adresse og portrætfoto uden samtykke.

Så hvis man ikke er enig med Bjørn, ender man med billed og navn og adresse på forum.
                      Skandale,selv om sverre (Carbomontanus)har nogle mystiske indlæg, og jeg syntes at de ødelægger Bjarnes gode tråd, er det fuldstændigt vanvittigt at poste billed navn og adresse fordi man er uenig.
                      Nå ja undskyld Bjørn, nu kan jeg vel snart se mig på forum hængt ud med navn og billed.

jay
                        • Main Sequence

Jeg vil foreslå at hans indlæg flyttes til egen tråd. De er ren støj, og forstyrrende for tråden egentlige emne.

Der er ikke ytringsfrihed på et forum, medmindre ejeren har besluttet det, og der er ingen lovgivning der har nogen indflydelse på hvordan man må moderere et forum. Det er 100% op til ejerne at afgøre hvad der må stå, og hvem der må skrive.

Det er selvfølglig på ingen måde ok at poste billed og id af en anden bruger, som der blev gjort her.

(Det er lidt sjovt, for den måde Carbomontanus skriver på, med alle de
                        forskellige farver, typer, størrelser, centrering osv., er meget typisk
                        for den “type” person.)

jay2012-05-18 10:09:25

Torben Taustrup
                        Admin
                          • Neutron star

Hej folkens
                          Som udgangspunkt mener jeg, at indlægsskriverne selv er i stand til at vurdere, hvilket hovedemne et indlæg hører under.
                          Mht.Carbomontanus, så kunne man måske overveje at lave en afsetmning. Skal Carbomontanus meldes ud af Astro-forum?

Lad os sige, at et kvalificeret flertal (67%) af de afgivne stemmer var for, så ville jeg føle, at der var en ganske god indikator.
                          Der er her ikke tale om at undertrykke ytringsfriheden, men om at skride ind der, hvor indlæg gang på gang ikke har relevans til emnet.

mvh
                          Torben

Lars Malmgren
                          Deltager
                            • Super Nova

Torben,

Giver Astro-forum systemet mulighed for at udelukke en bruger fra en bestemt tråd ?
                            Evt. en bestem kategori/rum ?
                            Carbomontanus kunne så være udelukket for alle kategorier end Off Topic…

Det kunne være en mulighed og så kan Carbomontanus oprette sin egen tråd under Off Topic til sin rablerier, så det ikke generer andre…

Alternativt kunne en uges karantæne måske få ham til at fatte budskabet.

Udelukkelse er bare så firkantet og giver gutten mulighed for at ophøje sig til martyr, “jeg er offer for den manglende ytringsfrihed, bla bla rable rable”…
                            Men selvfølge er det jo en sidste udvej…

Torben, et alternativ er simpelthen at flytte hans indlæg over i sin egen tråd.
                            Hvis systemet giver dig mulighed for dette….
                            De gamle indlæg i nævnte tråd vil så evt stå tomme med teksten “Flyttet af moderator”.
                            Det er helt almindelig praksis på andre fora….

chris_h
                            Deltager
                              • Super Nova

Å kaste noen ut er en hard straff og aller siste utvei.

Det er ingen tvil at Sverre sitter på mye kunnskap. Problemet er vel heller at;

#1 Han har STORE problemer må å forklare seg på en normal/god måte og

#2 Han kan begynne å diskutere helt andre ting enn det posten handler om.

#1 hadde ikke vært et problem om han hadde “forenklet” språket sitt litt! Dessverre ser det ut som at han ikke helt forstår dette og heller tar det som et angrep på han som person samt hans kunnskaper.

#2 Selv etter flere advarsler så fortsetter han med dette. Dette er MEGET irriterende, Sverre!!!!

Personlig mener jeg nå at Sverre har fått nok av sjanser.Chris_H2012-05-18 15:26:39

joergen.k
                              Deltager
                                • Nova

Det må da være på tide at moderatoren træder i karekter.

1.Fjerner sverres indlæg i bjarnes tråd.
                                2.Giver sverre en advarsel,hvis han ikke følger moderatorens henvisninger må han forlade forum.
                                3.Tager sheriffstjernen fra Bjørn,og fortæller ham at han ikke er moderator.

holm
                                Deltager
                                  • Super Giant

Nu kan det være lidt svært for andre udenfor en lukket kreds(nemlig dem som nåede at læse indlægget) at gennemskue hvori Bjørn’s brøde består da indlægget er slettet, men hvis det drejer sig om at man har postet et andet medlems ID og billede fordi man formentlig har følt sig provokeret til det, så fred være med det…mit billede kan man finde på adskillige hjemmesider(hov, også på AF )og min adresse kan man finde på KRAK….

Man kan så give Bjørn en advarsel, men at begynde at fratage sheriffstjerner som er opnået igennem rigtig mange gode indlæg, …come on….

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 98 i alt)
                                • Emnet 'Svar til Carbomontanus' er lukket for nye svar.