Svanen i widefield

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Svanen i widefield

• Dette emne har 25 svar og 14 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 7 måneder siden af hoest. This post has been viewed 289 times
Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Forfatter

bjoerk.jensen.nova
    Deltager
      • Giant

Hej Henning.

Det billede ligner bare et jeg tog for år tilbage. Dengang var digitalkameraer ikke noget man havde endnu, – så jeg brugte en TP1200 film og så blev den presset til noget der ligner 12000 ASA !!!

Det var i mørkekammertiden for de fleste amatørastronomer. Men billedet ligner til forveksling dit og du har ret i, at der er kommet flere eksotiske objekter på.

FLOT FLOT.

Jeg vil gerne lige vide hvilken kode du bruger for at poste billedet er på forum så det er synligt direkte i tråden ?

jeppe
      Deltager
        • Super Giant

Hej Høst,

Et virkelig smukt billede! Der er noget næsten uvirkeligt over det, nærmest sci-fi agtigt, lige før rumskibet slår over på warp-speed og alle stjernerne blive til lange tynde streger.

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Der er lige præcis en galakse i billedet Wink. Smukt billede Henning.

mogens
          Deltager
            • Super Nova

Det er ovenikøbet en meget smuk galakse, du har indfanget, HenningCool

hoest
            Deltager
              • Nova

Hej Bjørk,Jeppe, Jesper og Mogens
              Tak for roserne men jeg kan nu ikke selv se det men i ved nok osse mere om himlen end jeg gør.Der faldt altså dug under optagelsen
              Bjørk jeg har uploadet det til Michael Staunings server og har linket til den, ved at kopiere webadressen og sætte den ind i feltet Billed webadresse.

jesper
              Deltager
                • Neutron star

Galaksen på dit billede starter med M, slutter på n og har 10 bogstaver. Det er den mest kendte galakse af dem alle, og jeg tror faktisk de fleste mennesker har set den med det blotte øje. Hæ hæ, undskyld drilleriet.

mejer
                Deltager
                  • Super Nova

øhhhh

Arlavejen

hoest
                  Deltager
                    • Nova

Fuck mandLOL
                    Det navn for mælkevejen Hahahahahhahahahahahah hummmm undt i maven af grin

hoest
                    Deltager
                      • Nova

Altså sådnn noen vitser er forbutte man kafalle ned af stolen å slå sejCryLOL

mejer
                      Deltager
                        • Super Nova

Tror også jeg skal droppe mit job som elektriker og blive stand up mand.
                        Man har vel humor, (det er man nød til med det danske vejr)Angry

Mejer

hoest
                        Deltager
                          • Nova

Jepser det har du helt ret i

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
                        • Emnet 'Svanen i widefield' er lukket for nye svar.