Sunspot 1029

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Sunspot 1029

• Dette emne har 10 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af Finn. This post has been viewed 105 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

mogens
    Deltager
      • Super Nova

Endelig en ordentlig solplet – nr.1029 på solen og desværre først muligt at fotografere den herfra mellem jagende skyer ved middagtid.Taget med PST-mod på TSA-102 med 2xbarlow. Kamera SkyNyx2-1.-Man skulle tro at solen havde fået besøg af dovregubbenSmile

mogens2009-10-29 13:17:07

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Det smukke ved at den sidder der ude, er jo at vi kan se 3D effekten over den på dit gode billede.

Har glædet mig til at du postede et siden jeg hørte de lovede klart 😉

Thumbs%20Up
        Thumbs%20Up
        Thumbs%20Up

Frank Larsen
        Moderator
          • Super Nova

Lad os håbe den overlever mindst en halv rotation så vi ser den igen om 11 dage – Jeg læste på nettet at magnetfeltet er stigende kompliceret og aktivitetsniveauet er stigende.

outlook
          Deltager
            • Super Nova

Jeg forventede du kom med et billede, MogensSmile, især da I har nydt godt af en opklaring i det nordjyske. Hernede i det sønderjyske må vi vente til i morgen og så er pletten nok havnet uden for synsvidde. Ægerligt med det vejr hernede, når nu vi har fået sådan en plet.

FrankLarsen,

jamen det lyder da godt. Lad os håbe de har ret og at det bliver en dobbelt så stor plet.

Hilsen Leif,
            “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Finn
            Deltager
              • Neutron star

Rigtigt flodt billed Mogens,Clap skal også ud lige så snart det lysner, og havde taget den i vidt lys med Hercel vedgen, men det ser nu ikke for godt ud. Kan se til Sønderborg ( ret mørkt, outlook). Mogens kan du ikke skifte dit billed, ham der ser ikke for godt ud???

mogens
              Deltager
                • Super Nova

Tak for kommentarene. Håber det får solen til at rotere lidt hurtigere.-Hvad så Finn, var det bedre, jeg er faktisk en ret god jazzsaxofonistSmile

Finn
                Deltager
                  • Neutron star

Kan nu bedre lide dig med gråt skæg og runde briller, men hvis det ikke kan blive bedre så er jeg med på den, men et billed med saxen ville da være på sin plads????

jesper
                  Deltager
                    • Neutron star

Fino billede Mogens, altså det af Solen. Men Nuser og Woodstock er da også skønne.

mogens
                    Deltager
                      • Super Nova

Tak for det med solen, Jesper.-Jeg tror jeg vil vende tilbage til min egen avatar for en ordens skyldTongue

Finn
                      Deltager
                        • Neutron star

OOoo ja kære Mogens, så kender vi dig igen, det andet må du aldrig gøre igen. Men et billed af dig og saxen ???

Finn
                        Deltager
                          • Neutron star

NÅåå ja Mogens, sidder nu lige og sammenligner, ved nu ikke hvad der er bedst Approve

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'Sunspot 1029' er lukket for nye svar.