Suk!

• Dette emne har 9 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 3 måneder siden af viggo. This post has been viewed 187 timest. This post has been viewed 187 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Inspireret af Mortens gode resultat med Metro byggeriet skrev jeg til Svendborg kommune angående en generende gadelampe ud for min matrikkel, men fik følgende nedslående besked tilbage:

>>

Til Rudi Bjørn Rasmussen

Vi har modtaget din henvendelse vedr. vejbelysningen ud for din ejendom Strandhuse nr. 18 C.

Jeg kan oplyse dig om, at vi ikke sætter afskærmning op på belysningen ud for din ejendom

Vejbelysningen er opsat så den kan belyse vejen og skabe trafiksikkerhed for vejens brugere.

Har du spørgsmål til ovennævnte, er du velkommen til at kontakte mig.

Venlig hilsen

Teknisk assistent

Center for Ejendomme og Teknisk Service

Trafik og Infrastruktur

Svendborgvej 135

5762 Vester Skerninge

<<

Heldigvis kan jeg sidde i skygge i baghaven og heldigvis slukker gadelamperne i kvarteret omkring midnat.

Men aligevel træls at de ikke gider gøre noget.

Edit: fjernet navne for ikke at hænge nogen ved etaten offentligt udrudibr2014-11-10 13:32:00

/Rudi B. Rasmussen

henrik.schneider
      Deltager
        • Nova

Jamen Rudi, har du bedt om at få sat skærm op så den skygger på vejen, for det er jo det hun svare på.

Op på hesten igen, bed om en afskærmning som forhindre at der kommer lys ind på din grund, det at den belyser vejen er vel OK, bare lyset bliver på vejen.

Bortset fra det, så er der sikkert mange der misunder dit at de slukker lyset efter midnat.

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Netop Henrik, jeg sendte da også denne tilbage:

>>

Hej ********,

Tak for dit svar. Jeg forstår at gadelampen skal lyse vejen op. Men det er jo nemt at sætte en skærm på “bagsiden” af lampen, således den ikke skinner direkte ind i min have og uden at påvirke lyset på vejen. Ja, den kunne måske endda reflektere mere lys ned på vejen.

/Rudi

<<

Edit: fjernet navne for ikke at hænge nogen ved etaten offentligt udrudibr2014-11-10 13:32:18

/Rudi B. Rasmussen

Søren Hansen
          Deltager
            • Giant

Jeg tror ikke du får noget ud af det, desværre.

Hun kan ikke se at det er et problem at lampen lyser ind til dig, og du kan danne præcedence, hvilket er meget værre.

Anonym
              • Super Nova

Hej Rudi. Du skal huske på, at vi er land med stor frihed og demokrati. I hvert fald på papiret! For tilhører man en minoritetsgruppe som os, oplever man ikke meget forståelse. Diktatur udøvet af en enkelt person, er skrækkeligt. Men diktatur udøvet af flertallet kaldes demokrati. Jeg ved godt, at det en hård betegnelse at bruge. Men diktatur betyder oversat, at den enkeltes frihed begrænses, uanset hvor gode argumenter man fremlægger. Om den bliver udøvet af enkelt person eller af et flertal, giver den samme virkning for den som bliver trådt under fode.

Jeg har altid holdt meget af frihedskæmpere. Jeg vil derfor give dig et lille partisantip: En lysstander har som regel en lille inspektionsplade fæstnet med 4 skruer. Den piller du af i dagtimerne hvor der ikke er strøm på. Så klipper du ledningerne over og skyder en lille trådløs afbryder ind. Når du skal bruge mørket, sidder du bekvemt indendøre med fjernstyringen og afbryder lyset! At du så skal ud og samle 200 uheldsramte bilister op, må du bare leve med. For jeg kan regne ud, at det må være et så farligt sted, at uheld ikke kan undgås, blot der sættes en mindre afskærmning op ind mod din have.

Virkelig en dygtig medarbejder kommunen der har fået ansat – mon vedkommende har glemt, at du er med til at betale hendes løn!

Mvh.johannes2014-11-10 11:34:36

jonas.c
              Deltager
                • Super Giant

Hej Rudi,

När jag bodde ute på landet, hade jag två gatlampor som besvärade mig under observationer och astrofoto. På stolparna fanns en lucka och om man skruvade av den, fanns en säkring innanför. Jag tog helt enkelt bort säkringen och satte dit den när jag avslutade kvällen.

Kan man göra likadant i ditt fall?

Bästa Hälsningar

Jonas

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

He he Johannes og Jonas,

Et par gode tips I der kommer med. Jeg havde selv overvejet at låne min fars kaliber .708, men det virker jo kun som afbryder.

Jeg når nok ikke langt med at selv slukke lampen på den ene eller anden måde. En af mine naboer er i forvejen meget sur over at lamperne overhovedet slukker i nattetimerne.

Jeg nøjes med at observere fra baghaven og tager på landet når der er mulighed for det.

Men jeg har endnu ikke opgivet kampen med kommunen, venter på svar på min mail fra i morges.

/Rudi B. Rasmussen

edbbob
                  Deltager
                    • Super Nova

Hej Rudi

Ja det er ikke nemt, at trænge igennem til myndighederne. Min sidste oplevelse med Metroselskabet var en af de mere smertefrie af slagsen.

Sidste gang jeg havde en bøf med dem, tog det flere uger. Undervejs hørte og oplevede jeg ting (folk som begyndte at græde i telefonen, totalt mangel på overblik over organisationen mm.), som gjorde at jeg måtte ændre mit syn på, hvordan demokratiet fungerer (lidt ala det Johannes beskriver).

Siden dengang er de kontaktpersoner jeg fandt, blevet skiftet ud. Nu er de erstattet af folk med kommunikations uddannelser fra universiteter og CBS. Det får mig til at tænke at det er vigtigere (læs billigere) for Metroselskabet at kunne feje naboerne af på en professionel måde, end at løse problemerne.

Det er også blevet klarere for mig, hvordan politik fungerer. At politikere siger det de mener der er flest stemmer i, men efter et valg, får piben en anden lyd. Tro mig, det er ikke fedt at være nabo til en af Metroens døgnbyggepladser, men politikerne har luret at det kun er en meget lille del af befolkningen som er det, og at der er flere stemmer i alle dem som ikke er naboer.

Alle dem som ikke er belastet af byggeriet udtrykker iøvrigt ofte den holdning “at vores boliger vil stige i værdi, når Metroen er færdig”. Personligt bor jeg til leje…

Hold ud!

Vh

Morten EDBBOB2014-11-10 13:09:22

alan
                    Deltager
                      • Super Giant

Hej Rudi

Mon ikke man med en lille talje og et stykke snor, kunne lave en slags skærm der kunne hejses op for at afskærme lyset. Det er sikkert ikke lovligt, men hvis du ikke spørger kommunen, men fortæller naboerne hvorfor, så kan du have sådan en anordning i mange år uden problemer. Der er jo ikke tale om en af indfaldsvejen til Svendborg.

Mvh Alan

viggo.t
                      Deltager
                        • Super Giant

Hej Morten.

Nå, men så kan du jo snart forvente en lejeforhøjelseOuch

mvh Viggo
                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Suk!' er lukket for nye svar.