subscript og superscript er et MUST

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG subscript og superscript er et MUST

• Dette emne har 18 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 3 måneder siden af Bjarne. This post has been viewed 905 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

biberadm
    Admin
      • Main Sequence

Vi skal nok få løst alle de her problemer. Men der er en hulens bunke plugins, der implementerer BBCodes med shortcodes. Nogen af vores existerende plugins løser noget. Vi har i håbet om et quickfix testet BBCodes Deluxe, men det funker ikke ordentligt. Så jeg tror vi bliver nødt til at vente, til vi får mulighed for at få testet de store plugins, som vi har i kikkerten, Et par af dem, inkorporerer BBCodes. Og for at forebygge diverse potentielle konflikter mellem plugins, vil vi gerne holde antallet af dem nede på et minimum.

Håber I kan væbne jer med lidt tålmodighed.

Dette er min nye signatur. xx

biberadm
      Admin
        • Main Sequence

For øvrigt: hvorfor står bunden af formlen ud for midten af teksten?

Det gør den faktisk heller ikke. Billedet holder textens grundlinje (baseline). Men det er bare svært at set, når 4-tallet hænger under. Så billedet gør faktisk, hvad det har fået besked på. 😉 Se selv:

https://www.dropbox.com/s/7gy1rm08ahhh4tf/Sk%C3%A6rmbillede%202017-11-14%2011.44.58.png?dl=0

Dette er min nye signatur. xx

Bjarne
        Moderator
          • Super Nova

De forekommer blot overraskende, at bogstavet g gerne må gå under baseline, hvorimod et subscript ikke må. Men nu er der selvfølgelig heller ikke tale om et rigtigt subscript, men en latex formel. Tag endelig den fornødne tid til at undgå konfligter mellem diverse plugins.

Bjarne
          Moderator
            • Super Nova

Hvad i ******* foregår der med sub og sup?? Jeg har næsten afsluttet en lang forklaring af ‘Oumuamuas tumlende rotation med mange sub- og superscripts. Det tog meget lang tid, idet jeg hele tiden skulle sende og hente indlæget for at kunne editere i text-mode.

Men så sender jeg hele herlighede, men alle <sub> og </sub> er ikke blevet konverteret. Hvordan henter jeg en gammel version, som sandsynligvis er i orden?

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'subscript og superscript er et MUST' er lukket for nye svar.