Styrofoam til flat boks

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Styrofoam til flat boks

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 11 måneder siden af jsa. This post has been viewed 302 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

nightsky
    Deltager
      • Neutron star

En lille test som anbefalet af James Vail. Laser bagved diffuseren og se hvad der sker.

Først almindelig hvis styrofoam, fra en “flamingo” plade

Derefter fra noget glat, lettere gennemsigtig, stor cellet styrofoam fra noget transport beskyttelse.
      Jeg vil mene det er meget tæt på det materiale han anbefaler ud fra han henviser til.

Man kan ikke helt sammenligne ud fra billederne, men det viser klart hvad jeg selv oplever
      at den gennemsigtige styrofoam spreder lyset bedst. Sammenlignet med andre materialer i huset
      er det det bedste indtil videre, selv om den er limet samme af 4x1cm tykke stykker.

Et nærbillede af den glatte gennemsigtige styrofoam med en 1x1cm Scale Cube

Nightsky2017-04-02 17:29:40

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Kan du lave samme billeder med en hvid halogen pære?

/Rudi B. Rasmussen

nightsky
        Deltager
          • Neutron star

Med halogen bag

Et problem med halogen og sikkert også andre pærer er at lyset spredes temmelig ujævn. Derfor
          er det også som James fortæller bydende nødvendig at have en diffuser på selve pæren.

Dårligste placering af halogen, top mod diffuser.

Bedste, side mod diffuser

Nightsky2017-04-02 19:31:14

Rudi
          Deltager
            • Neutron star

Tak Lars, det flamingo jeg anvender giver samme billede som no 1 i din post fra 18 Sep 2008 19:30. Hvor har du det andet mere diffuse fra?

Jeg har lavet mig lightbox så jeg nemt kan pille en af sidene af og skifte begge difusere.

/Rudi B. Rasmussen

jsa
            Deltager
              • Moon

Fandt lige en god side

Foam Factory – Closed-Cell Foam

Det mere diffuse synes jeg minder mest om “Polyethylene Foam” og har en mere blank overflade.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Styrofoam til flat boks' er lukket for nye svar.