styring af EQ6 via bluetooth?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER styring af EQ6 via bluetooth?

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 7 måneder siden af nahilas. This post has been viewed 266 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Mogens.Bildsøe
    Deltager
      • Nova

Fandt DETTE
      device (
      EQDIRBTEQ6) til
      styring af EQ6 pro via blue tooth; aktuelt fordi jeg er ved at udskifte min
      gamle observatorie XP med en ny win10; man undgår vel så problemet med manglende com
      port på en ny labtop
      (med indbygget eller USB bluetooth)? Har også set på DENNE gamle tråd- og samme spørgsmål? Positive/negative erfaringer?

Hilsen Mogens B.

nahilas
      Deltager
        • Giant

Hej Mogens

Det er helt korrekt at du undgår seriel kabel. Personligt bruger jeg denne http://www.dewcontrol.com/EQ6_Bluetooth_Adapter/p3099125_13437766.aspx og det fungerer bare “out of the box” med ASCOM (og EQDIR driver selvfølgelig).Nahilas2017-08-08 10:21:31

Mogens.Bildsøe
        Deltager
          • Nova

Hej Mads, jamen sådan
          en må jeg da også ha’. Det er netop den, der vises i John’s gamle tråd (som jeg
          linker til ovenstående). Er “Dew
          Control” OK at handle med?

Hilsen Mogens B.

nahilas
          Deltager
            • Giant

Det skal jeg ikke kunne sige, jeg købte den brugt af en bruger herinde.

Tænker, at du nok ikke skal regne med dag til dag levering, men at den nok skal komme :).

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'styring af EQ6 via bluetooth?' er lukket for nye svar.