Strømforsyning

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Strømforsyning

• Dette emne har 17 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af tommy. This post has been viewed 1695 timesfrank. This post has been viewed 1695 times
Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Forfatter

tommy.frank
      • Super Giant

Jaa, EQ6Pro er go´, men tung. Og vil derfor gerne slippe for at slæbe de ekstra kilo fire etager ned og værst af det hele,op igen. Så derfor har jeg kun kørt med PSU´en, og det har kørt upåklageligt, med mindre det er den der er skyld i controllerens død.
      Det lyder logisk og som en rigtig god ide med kondensatorer. Findes der en lille formel?Smile

andreas
        • Super Giant

Hej Tommy

Start med et batteri, og find ud af om dit udstyr er defekt.

Der findes en formel i%28t%29=C%5Cfrac%7bdv%28t%29%7d%7bdt%7d men med en switchmode PSU og din stepmotor kan du også gøre det værre. Et LC-led (L fra motorene, C fra konsensator) er faktisk det samme som en svingnings kreds. Og kræver derfor noget til at stabilisere det, det er der batteriet kommer ind, det er nemligt “stift” og virker dæmpende. Man kan opsætte en kredsløbs model (som ikke er specielt kompliceret) men du bør teste det med batteri først. Kan du ikke låne et?

Andreas2008-12-09 20:09:37

tommy.frank
          • Super Giant

Jo, jeg har et 7,5ah som jeg overvejede at bruge sammen med PC-PSU´en, for at holde spændingen oppe.
          Men nu har jeg så lige fået en ny strømforsyning ind af døren fra Astroqcam, så den gamle ryger lige i brokkassen. Den kan levere 5amp v/12v og 3,5 /13,5v, og det er tilsyneladende nok. Og så er den ikke ret storThumbs%20Up
          Controlleren, som startede balladen, har ikke fået det bedre, men er skiftet ud med en ny. Og har så osse lige monteret Seltek motorfokus, og venter bare på bedre vejr.
          Mvh Tommy

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
        • Emnet 'Strømforsyning' er lukket for nye svar.