Hej alle.
Jeg har nu lavet en mellemstørrelse af mit 360 grader panorama, som kan vises på nettet.
Fuld størrelse er 800 mb 24465×5709 pixels, men en komprimeret version på 7,9 mb og 15856×3700 pixels kan vist godt vises over nettet.
Min browser kan vise hele billedet på skærmen, eller forstørre til “fuld (mellem)størrelse”.
Astrophoto.dk/gallery kan dog ikke klare det store billede i galleriet, men jeg har lavet en mindre version med forklarende tekst, så man kan se hvad der er på billedet, samt et link derfra til mellemstørrelsebilledet.
Stjernerne bliver lidt hårde, mest på grund af komprimering og reduktion, men også på grund af en øgning af kontrast og farvemætning. Jeg har prioiteret det samlede visuelle indtryk, og det er så lidt på bekostning af stjernebaggrundens reelle udseende (set med jeres øjne i hvert fald
)
California Neb. samt M27 og M45 er forbedret, ved at jeg har lagt længere exponeringer af disse objekter over panoramaet.
Taget med 24mm shiftobjektiv, så der ikke er divergens i billedernes sider, 10 billeder viser hele horisonten rundt (på alm. stativ).
Linket er her:
http://astrophoto.dk/gallery/displayimage.php?pos=-404
Venlig hilsen
Jesper Grønne