Stjernetræf

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Stjernetræf

• Dette emne har 10 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 9 måneder siden af tom. This post has been viewed 42 timesa. This post has been viewed 42 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

jacobjjc
      • Giant

Hej allesammen!

Er der nogen herinde der ved hvornår det næste træf bliver?

Jeg er SU-studerende og skal spare op i et stykke tid før jeg har råd. Derfor vil det være ret praktisk hvis nogen ved hvornår og hvad prisen for træffet bliver. Sidste år husker jeg at der var nogen der tog til Avnø, hvor man blandt andet havde mulighed for overnatning m.m. Det skal jeg helt sikkert med til!

2mas
      Deltager
        • Nova

Hejsa,

Vi kan da bare lave et stjernetræf 😉

Jeg plejer også at dukke op til Avnø træffet, og jeg mener det ligger i slutningen af september/start oktober. Der er også MAF i midtjylland. Det plejer at blive afholdt på omkring samme tid af året.

astrojensen
        Deltager
          • Neutron star

Ja, desværre afholdes både Avnø og MAF træffet sidst i September – dog har de indtil videre i det mindste ligget en uge forskudt! Stevnstræffet plejede også at ligge i September, men man har flyttet det til April, hvilket udfyldte et stort tomrum, da der ellers ikke var nogle astrotræfs på det tidspunkt, og det er blevet en succes. MAF er klart det største, med det mest internationale præg, da der kommer observatører fra både Skandinavien og Tyskland.

Thomas, Bornholm

tom.a
          Deltager
            • Super Giant

Hej Jacob,

Næste Avnø træf er planlagt til 19.-21. oktober.

Der kommer sikkert en invitation her på Astro-Forum med alt nødvendigt information, 1-1½ måned før træffet.

mvh Tom

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
            Min blog http://grib-stjernerne.dk/

jacobjjc
              • Giant

Tusind tak allesammen

Jeg må hellere begynde at lægge penge til side så!

astrojensen
              Deltager