Stjernetræf

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Stjernetræf

• Dette emne har 10 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 9 måneder siden af tom. This post has been viewed 42 timesa. This post has been viewed 42 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

jacobjjc
      • Giant

Hej allesammen!

Er der nogen herinde der ved hvornår det næste træf bliver?

Jeg er SU-studerende og skal spare op i et stykke tid før jeg har råd. Derfor vil det være ret praktisk hvis nogen ved hvornår og hvad prisen for træffet bliver. Sidste år husker jeg at der var nogen der tog til Avnø, hvor man blandt andet havde mulighed for overnatning m.m. Det skal jeg helt sikkert med til!

2mas
      Deltager
        • Nova

Hejsa,

Vi kan da bare lave et stjernetræf 😉

Jeg plejer også at dukke op til Avnø træffet, og jeg mener det ligger i slutningen af september/start oktober. Der er også MAF i midtjylland. Det plejer at blive afholdt på omkring samme tid af året.

astrojensen
        Deltager
          • Neutron star

Ja, desværre afholdes både Avnø og MAF træffet sidst i September – dog har de indtil videre i det mindste ligget en uge forskudt! Stevnstræffet plejede også at ligge i September, men man har flyttet det til April, hvilket udfyldte et stort tomrum, da der ellers ikke var nogle astrotræfs på det tidspunkt, og det er blevet en succes. MAF er klart det største, med det mest internationale præg, da der kommer observatører fra både Skandinavien og Tyskland.

Thomas, Bornholm

tom.a
          Deltager
            • Super Giant

Hej Jacob,

Næste Avnø træf er planlagt til 19.-21. oktober.

Der kommer sikkert en invitation her på Astro-Forum med alt nødvendigt information, 1-1½ måned før træffet.

mvh Tom

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
            Min blog http://grib-stjernerne.dk/

jacobjjc
              • Giant

Tusind tak allesammen

Jeg må hellere begynde at lægge penge til side så!

astrojensen
              Deltager
                • Neutron star

Aha! Stevns i April, MAF i September og Avnø i Oktober. Se nu begynder det at ligne noget! Nu mangler vi bare et soltræf midt på sommeren!

Thomas, Bornholm

nightsky
                Deltager
                  • Neutron star

Og forhåbentlig Aschberg FrühjahrsTeleskoptreffen i begyndelsen af maj/slutning april

astrojensen
                  Deltager
                    • Neutron star

Nåja, nu tænkte jeg kun på de danske træf.

Thomas, Bornholm

nick
                      • Main Sequence

Tom A wrote: Hej Jacob,

Næste Avnø træf er planlagt til 19.-21. oktober.

Der kommer sikkert en invitation her på Astro-Forum med alt nødvendigt information, 1-1½ måned før træffet.

mvh Tom

Det lyder spændende, er der mulighed for overnatning for dem uden bil?

Måske har du et link til tidligere træf, bare for at få en prisidé etc?

tom.a
                      Deltager
                        • Super Giant

Til Avnø træffet har vi lejet Naturskolens faciliteter og her er der to sovesale, med plads til i alt 60 personer, som vi bruger. Så, sålænge antallet af deltagere ikke overstiger 60 overnattende, kan alle få en seng at sove i.

Link til tråden fra sidste år:

mvh Tom

tom.a
                        Deltager
                          • Super Giant

Lidt stemningsbilleder fra Avnø træffet sidste år, fundet på KAF Fotogruppes blogspot.

http://www.kaffoto.blogspot.com/2011/10/billeder-fra-avn-trf-2011.html

Der er også et par billeder som viser mælkevejen over observationspladsen, blot for at give en ide om hvor mørkt der er over Avnø.

mvh Tom

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'Stjernetræf' er lukket for nye svar.