STEM om klima :-) Hvad TROR i ???

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC STEM om klima :-) Hvad TROR i ???

• Dette emne har 88 svar og 20 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af lars. This post has been viewed 1748 times
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 89 i alt)
  • Forfatter

mikael_joe
    Deltager
      • Super Nova

Bjørn T. Jønsson wrote: Åja, Rigo, jeg glemte at nevne en ting … Wink Når jorden ligger brunsvid og elvene tørker ind lengre syd, så vil folk i ren desperasjon og overlevelsestrang migrere nordover til os, der det ennu finnes mad og vand. Tenk dig hundrevis av millioner flyktninger som forlanger at komme ind i landet. Det blir måske nødvendigt at skyde dem for å hindre at de stormer ind over grensene og ødelegger alt i sin vej på jagt etter noget at spise og drikke. Selv om vi er rige har vi ikke råd eller praktiske ressurser til at fø på alle disse flyktningene.

Lyder lidt som en zombie film Tongue

rigo
      Deltager
        • Super Nova

Hr. Bjørn T. Jønsson 🙂 Godt nok et sort ser syndespunkt du render rundt med hehe

Tørke! der kommer regn i FULL scala med det du beskriver, ingen tør eleve i norge!

nej det er alt for negativ forstillinger om hvad der kan ske det er jo ren skræk film eller religion hehe

http://www.rigorigo.dk2009-11-26 22:35:35

Bjørn Sandåker
        Deltager
          • Neutron star

Nuvel, jeg holder tilbage det mest skrækingydende scenario. Lidt får man overlade til fantasien osse. Men vi får se, Rigo. Vi får se. Jeg håber inderlig du har ret og jeg har feil. Ingenting ville glede meg mer. Smile

Mvh,
          Bjørn

rigo
          Deltager
            • Super Nova

Jeg snakkede med en ælder maler idag på 75, (han maler for udlejer af den nye butik jeg skal leje) Vi fik en ølpause, Han nævnte pludselige at han var ret bekymret for højvandstand og alt det klima skid. hmm tænkte jeg, det var næsten synd for ham, da han rent faktisk var inderlige troede at alt vil gå afH til (bange). Jeg berolige ham lidt, men ville ikke gå ind i debat med ham da han virkede ret sårbar på det område. Men for pokker sikke hvordan medier har sat skræk i folk

Alm. dødelige jævne folk kan næsten ikke andet stemme JA http://www.rigorigo.dk2009-11-28 15:55:07

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Bjørn T. Jønsson wrote: Men vi får se, Rigo. Vi får se. Jeg håber inderlig du har ret og jeg har feil. Ingenting ville glede meg mer. Smile

Det håber jeg også, af hele mit hjerte, men sandsynligheden for at Rigo har ret er desværre forsvindende lille.

Og Rigo: Dine debatindlæg viser tydeligt at du faktisk har mere til fælles med de religiøse end du har med de videnskabelige. Wink

rigo
              Deltager
                • Super Nova

ahaa jesper 🙂 http://www.rigorigo.dk2009-11-28 16:55:40

lehmann
                  • Super Giant

Så kan vi snart holde havnefester i Ringsted LOL

Bjørn Sandåker
                  Deltager
                    • Neutron star

Siden dette er en miljødebat kan jeg ikke dy mig for at nævne et genialt produkt som (nesten) alle bilejere kan køpe:

Hydrogengenerator – fyll kun på vann og spar optil 40% drivstof! Mindre CO2 bliver det osse!

“Hydrogen Generator Liten”

Denne modellen er rimelig i indkøp, kun 5900 kroner (norske), og padser til de fleste vanlige bensinbiler.

(Nej, jeg har ikke aksjer i dette selskabet. Det er kun for miljøet at jeg nævner produktet.)

Mvh,
                    Bjørn

jesper
                    Deltager
                      • Neutron star

Kære i tilbageværende klimaskeptikere,

Her er lige en venligt ment opfordring: Tag nu at vågn op og lugt kaffen! I er efterhånden håbløst bagud af dansen i forhold til resten af Verden i jeres stædige holden fast i “naturlige årsager” og alt det der jazz. Selv de politiske ledere fra hele Verden er nu klare over at vi står overfor den alvorligste krise i menneskehedens historie.

Så smid nu skyklapperne væk! Kom på omgangshøjde med resten af verden, og lad os få reddet kloden for børnenes skyld. Vi kan kun håbe på at det ikke allerede er for sent.

hoest
                      Deltager
                        • Nova

Hej alle sammen
                        jeg tror mere på Svendsmark end på alle politikere tilsammen hele denne miljødebat er løbet helt af sporet og er styret af komersielle interesser. Der er mange penge i miljøpolitik

hoest
                        Deltager
                          • Nova

PS
                          jeg glemte lige at sige at det med CO2 kan vi nok ikke gøre ret meget ved da det kun er en forsvindene lille del af det samlede CO2 tal der er menneskeskabt men forureningen med alt muligt andet er menneskeskabt og det skal reduseres meget

mogens
                          Deltager
                            • Super Nova

Enig – Jesper

joergen.k
                            Deltager
                              • Nova

Lige meget hvordan vi vender og drejer det er der noget galt

Hvis det er menneskeskabt og hvis det ikke er for sent må vi alle gøre noget.

Men lad os nu antage, at det er noget vi ikke kan gøre en skid ved og det er for sent,hvad gør vi så?

Hvis vi reducerer co2 udledningen med 50% hvor lang tid går der så før vi kan se et synligt resultat.?

Klimaet ændre sig det er jo synligt for alle, også tvivlere.

Men jeg tror ikke på at verdens ledere kan blive enige om en skid når der er topmøde i kbh,en masse hensigts erklærninger bliver det til, ikke andet desværre

Bjørn Sandåker
                              Deltager
                                • Neutron star

jørgen k wrote: Hvis vi reducerer co2 udledningen med 50% hvor lang tid går der så før vi kan se et synligt resultat.?

Ingen ved eksakt, men antagelig vil det tage meget lang tid. Havet, d.v.s. alt søvand på Jorden, tager op CO2, men har en sakte cyclus på ca. 1000 år mellem hver gang det tar op CO2 fra overfladen til det deponeres på bund og så kommer op til overfladen for at tage op nyt CO2. Havforskere har nylig målt at Nord-Atlanteren har svekket sin optagelsesævne med 50% bare siden 1990.

Havet forsøker hele tiden at utligne forskællene mellom luft og vand, slik at det bliver balance. Derfor vil det tage op CO2 når der er mer av det i luften end i vandet, men indtil en vis grænse selvfølgelig. Denne grænsen er måske nu i ferd med at nåes siden optagelsesævnen reduseres.

Når vi slutter at tilføre CO2 til luften, og det bliver mindre CO2 i luften end i havet, vil havet avgi CO2 til luften for at gjenoprette balancen. Dette vil altså foregå i indtil 1000 år … måske længre. Så lenge der er et overskud af CO2 i havet, vil effekten av vore reduktioner bli mindre end om havet ikke blandet sig ind. Denne effekten bliver enda verre hvis havet er mættet av CO2.

Bjørn T. Jønsson2009-11-28 21:44:52

Mvh,
                                Bjørn

rigo
                                Deltager
                                  • Super Nova

Vrøvl Bjørn. Havet er ikke sat til at oprette blanche,, plankton,planter,træer m.m. kan optage mere CO2 hvis der mere af den. I drivhuse giver man ekstra Co2 for at fremme væksten

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 89 i alt)
                                • Emnet 'STEM om klima :-) Hvad TROR i ???' er lukket for nye svar.