› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › STEM om klima :-) Hvad TROR i ???
- Dette emne har 88 svar og 20 stemmer, og blev senest opdateret for 14 Är, 3 mÄneder siden af lars. This post has been viewed 1744 times
-
ForfatterIndlĂŠg
-
24. november 2009 kl. 23:47 #27276
rigoDeltager- Super Nova
Jeg ville godt have lidt flere stemme muligheder, men det giver for mange muligheder Entelige kan man ikke stemme om det, det er ikke kun sort og hvid, men laver en poll alligevel for sjovt đ
Stem kun en gang please, og please stem đhttp://www.rigorigo.dk 2009-11-26 22:34:29 25. november 2009 kl. 09:29 #27284
rigoDeltager- Super Nova
Overrasker mig ogsÄ!, hvad fanden gÄr jeg sÄ og prÊker for
http://www.rigorigo.dk 2009-11-26 22:34:52 25. november 2009 kl. 09:57 #27286
rigoDeltager- Super Nova
nÄ sÄ kom der lige 4 stemmer til JA siden pÄ 10min.
25. november 2009 kl. 10:00 #27288
BjÞrn SandÄkerDeltager- Neutron star
Jeg har kun stemt én gang pÄ JA. ForÞvrig hyggeligt at se at der er optil flere fornuftige mennesker som ogsÄ har stemt.
EDIT: men “JA-til-kloden-siden”
kunne fÄtt flere stemmer hvis spÞrsmÄlene var formuleret anderledes. F.eks. er jo handling her kun knyttet til om man tror klimaendringene er menneskeskabt, mens i virkeligheden er det en del mennesker som mener handling NU er nÞvendigt uanset om endringene er naturlige eller menneskeskabt.
BjĂžrn T. JĂžnsson 2009-11-25 09:07:29 Mvh,
BjĂžrn25. november 2009 kl. 10:05 #27291
rigoDeltager- Super Nova
hehe BjĂžrn… Var det et folketingsvalg, sĂ„ var det fejet helt af brodet
Nej jeg gĂ„r stadig ind for en sund “forbrug” holdning, og udvikling/forsking til beder produkter/maskiner/fĂžde m.m. men C02 pjat er for meget
http://www.rigorigo.dk 2009-11-26 22:35:04 25. november 2009 kl. 10:09 #27294
BjÞrn SandÄkerDeltager- Neutron star
Men Rigo, hvis du er lei av CO2-pjat, hvorfor starter du da alle disse trÄdene om klimaet? Slikt blir det jo bare mer pjat af!
Mvh,
BjĂžrn25. november 2009 kl. 10:11 #27295
lehmann- Super Giant
Jeg tror pÄ Svensmark
Pga. af den lave solaktivitet, bliver Jorden bombarderet med kosmisk strÄling, som fremmer dannelsen af lave skyer, som sÊnker temperaturen. Denne process skulle allerede vÊre begyndt i 1998 og man mÄ forvente at den nu for alvor giver udslag pÄ den globale temp.Om IPCC har fiflet med deres resultater skal jeg ikke kunne sige, men det er Äbenbart svÊrt at mÄle den globale gennemsnits temp. da der er flere mÄder at gÞre det pÄ.Noget kunne tyde pÄ at IPCC med vilje har udeladt nogle mÄlinger fordi de ikke stemmer overens med det forventede resultat.SÄ det bliver spÊndende at fÞlge temperaturen det nÊste stykke tid. Hvis Svensmark har ret SKAL der snart komme et betragteligt fald..25. november 2009 kl. 10:28 #27297
rigoDeltager- Super Nova
BjÞrn T. JÞnsson wrote: Men Rigo, hvis du er lei av CO2-pjat, hvorfor starter du da alle disse trÄdene om klimaet? Slikt blir det jo bare mer pjat af!
Joo det er fordi der skal vĂŠre en modvĂŠgt til alt det CO2 hysteri ellers gĂ„r det helt akurk đ
25. november 2009 kl. 10:31 #27298
rigoDeltager- Super Nova
Lehmann wrote: Jeg tror pÄ Svensmark
Pga. af den lave solaktivitet, bliver Jorden bombarderet med kosmisk strÄling, som fremmer dannelsen af lave skyer, som sÊnker temperaturen. Denne process skulle allerede vÊre begyndt i 1998 og man mÄ forvente at den nu for alvor giver udslag pÄ den globale temp.Om IPCC har fiflet med deres resultater skal jeg ikke kunne sige, men det er Äbenbart svÊrt at mÄle den globale gennemsnits temp. da der er flere mÄder at gÞre det pÄ.Noget kunne tyde pÄ at IPCC med vilje har udeladt nogle mÄlinger fordi de ikke stemmer overens med det forventede resultat.SÄ det bliver spÊndende at fÞlge temperaturen det nÊste stykke tid. Hvis Svensmark har ret SKAL der snart komme et betragteligt fald..Ja der skal nok vÊre noget om det mÄske,,, Og havet / strÞmninger spiller ogsÄ en rolle, men hvad der styrer det, er der hvis ingen der kan komme med et godt bud pÄ, men sÄdan noget er ihvertfald ikke ENS som mange syndes eller tror det brude vÊre, det er logik nok at temp og klima ikke bare kan vÊre ens Är efter Är,25. november 2009 kl. 10:34 #27300
mr.mox- Nova
Og der er sĂ„ meget vrĂžvl i dagspressen om klima. Fx hĂžrte jeg i gĂ„r at chancen for hvis jul faldt og nu er ca hvert 14 Ă„r i gennemsnit. De konkluderede sĂ„ at fordi vi sidst havde hvis jul i 1995, sĂ„ skulle der vĂŠre stĂžrre chance i Ă„r! Jeg tror bare ikke vejret kan huske hvordan julen forlĂžb sidste Ă„r, eller forige osv, sĂ„ den argumentation er lidt ligesom hvis man har slĂ„et fem gange med en terning, og ikke fĂ„et nogen sekser, sĂ„ er chancen stĂžrre i sjeve forsĂžg – det er naturligvis noget vrĂžvl!
Men jeg kan allerede forudse julens overskrifter: “Hvid jul udebliver pĂ„ grund af klimaĂŠndringer”, hvis nu det ikke begynder at sne…25. november 2009 kl. 10:48 #27303
lehmann- Super Giant
Det kunne vĂŠre rigtig sjovt hvis vi fik en isvinter nu.
Den ville naturligvis vĂŠre undtagelsen der bekrĂŠfter reglen, mens det modsatte naturligvis ikke er tilfĂŠldet. Nu ser det ud til at vi fĂ„r en frostfri November og det er aldrig sket fĂžr, sĂ„ jeg tĂžr godt spĂ„ om hvad der kommer til at stĂ„ pĂ„ forsiden af aviserne den 1. December.“Frostfri November pĂ„ grund af klimaĂŠndringer”Sjovt nok var der ingen der bemĂŠrkede at vi havde en meget kold Oktober25. november 2009 kl. 12:40 #27317
outlookDeltager- Super Nova
Det er jo usÊdvanligt med en frostfri november, men jeg kan slet ikke huske hvorvidt vi har haft frost i november og det har vi naturligvis haft. Men jeg mÊrkede skam pÄ egen krop, at noget af oktober var kold, men ikke noget usÊdvanligt ved dét.
Der er nogle laaangt ude pĂ„ landet der gĂžr i spĂ„domme og den slags fx kigger pĂ„ et afpillet gĂ„sebryst og sĂ„dan en “klog kone” spurgte man i Tyskland, hvorvidt der kom vinter i Ă„r. Og hun svarede, at hun ud fra det skeletterede bryst kunne se, at vinteren kom i marts til ind i april. Og gĂŠlder det Nordeuropa, sĂ„ mĂ„ vi forberede os pĂ„ en mild vinter. Men noget vinter der fĂžrst kommer i marts er jo osse set fĂžr.
Hilsen Leif,
âWhen you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you donât seem to be in any hurry to do anything elseâŠâ Ed Ting25. november 2009 kl. 17:57 #27360
rigoDeltager- Super Nova
Konklusion
der er altsÄ et tavs fler tal som ikke tror pÄ Co2 problemt
Nice, troede sku alle gik co2 vejen nu om stunner
25. november 2009 kl. 18:19 #27363
k_holstDeltager- Nova
Det stÞrste problem jeg ser er at CO2-pollimikken lader andre og mÄske vigtigere miljÞproblemer i baggrunden.
F.eks de “fantastiske” hybridbiler! Forurener meget nĂ„r de skal fremstilles, kort levetid, forurener meget nĂ„r de skal skrottes – MEN de udleder ikke ret meget CO2/km25. november 2009 kl. 18:26 #27365
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Jeg synes, at der mangler en mulighed for at stemme pÄ bÄde menneskelig indvirkning sammen med naturlig Ärsager.
Jeg tror pÄ at mennesket pÄvirker jorden i en grad at det fÞrer til klimaforandringer, men at Ärsagerne ikke alene er CO2 fra fossile brÊndstoffer, men ogsÄ (og mÄske mere) grundet skovhugst, Þget befolkningstal osv.
Samtidig mener jeg at naturen ogsÄ er i gang med en klimaforandring.
Vi skal selvfÞlgelig straks omstille os til at kÞre i el-biler osv, men fokus bÞr flyttes til verdenens befolkningsvÊkst. Den er kÞrt helt af sporet og hvor ubehageligt det end lyder, sÄ mÄ der reguleres med 1-barns eller ligefrem 0-barns politikker i en stor del af verdenens fattige lande (fordi det er der, hvor befolkningstilvÊksten er gÄet amok).Men det kunne jeg ikke lige stemme pÄ
Personligt mener jeg, at vi er i pÄ vej fra en stabil lun periode til en kort varm, der fortsÊtter ind i en ny istid. Time will show!
Vi kan hÄbe pÄ, at det blot er et nyt Maunder Minimum. -
ForfatterIndlĂŠg
- Emnet 'STEM om klima :-) Hvad TROR i ???' er lukket for nye svar.