STEM om klima :-) Hvad TROR i ???

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC STEM om klima :-) Hvad TROR i ???

Viser 15 indlĂŠg - 1 til 15 (af 89 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

rigo
    Deltager
      • Super Nova

Jeg ville godt have lidt flere stemme muligheder, men det giver for mange muligheder Entelige kan man ikke stemme om det, det er ikke kun sort og hvid, men laver en poll alligevel for sjovt 🙂

Stem kun en gang please, og please stem 🙂 Star

http://www.rigorigo.dk2009-11-26 22:34:29

rigo
      Deltager
        • Super Nova

Overrasker mig ogsÄ!, hvad fanden gÄr jeg sÄ og prÊker for Wink LOL http://www.rigorigo.dk2009-11-26 22:34:52

rigo
        Deltager
          • Super Nova

nÄ sÄ kom der lige 4 stemmer til JA siden pÄ 10min. Angry Wink

BjÞrn SandÄker
          Deltager
            • Neutron star

Jeg har kun stemt én gang pÄ JA. ForÞvrig hyggeligt at se at der er optil flere fornuftige mennesker som ogsÄ har stemt. Wink

EDIT: men “JA-til-kloden-siden” Tongue Wink kunne fĂ„tt flere stemmer hvis spĂžrsmĂ„lene var formuleret anderledes. F.eks. er jo handling her kun knyttet til om man tror klimaendringene er menneskeskabt, mens i virkeligheden er det en del mennesker som mener handling NU er nĂžvendigt uanset om endringene er naturlige eller menneskeskabt.

BjĂžrn T. JĂžnsson2009-11-25 09:07:29

Mvh,
            BjĂžrn

rigo
            Deltager
              • Super Nova

hehe BjĂžrn… Var det et folketingsvalg, sĂ„ var det fejet helt af brodet Wink

Nej jeg gĂ„r stadig ind for en sund “forbrug” holdning, og udvikling/forsking til beder produkter/maskiner/fĂžde m.m. men C02 pjat er for meget http://www.rigorigo.dk2009-11-26 22:35:04

BjÞrn SandÄker
              Deltager
                • Neutron star

Men Rigo, hvis du er lei av CO2-pjat, hvorfor starter du da alle disse trÄdene om klimaet? Slikt blir det jo bare mer pjat af! LOL

Mvh,
                BjĂžrn

lehmann
                  • Super Giant

Jeg tror pÄ Svensmark Thumbs%20Up

Pga. af den lave solaktivitet, bliver Jorden bombarderet med kosmisk strÄling, som fremmer dannelsen af lave skyer, som sÊnker temperaturen. Denne process skulle allerede vÊre begyndt i 1998 og man mÄ forvente at den nu for alvor giver udslag pÄ den globale temp.

Om IPCC har fiflet med deres resultater skal jeg ikke kunne sige, men det er Äbenbart svÊrt at mÄle den globale gennemsnits temp. da der er flere mÄder at gÞre det pÄ.

Noget kunne tyde pÄ at IPCC med vilje har udeladt nogle mÄlinger fordi de ikke stemmer overens med det forventede resultat.

SĂ„ det bliver spĂŠndende at fĂžlge temperaturen det nĂŠste stykke tid. Hvis Svensmark har ret SKAL der snart komme et betragteligt fald..

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

BjÞrn T. JÞnsson wrote: Men Rigo, hvis du er lei av CO2-pjat, hvorfor starter du da alle disse trÄdene om klimaet? Slikt blir det jo bare mer pjat af! LOL

Joo det er fordi der skal vĂŠre en modvĂŠgt til alt det CO2 hysteri ellers gĂ„r det helt akurk 🙂

rigo
                    Deltager
                      • Super Nova

Lehmann wrote: Jeg tror pÄ Svensmark Thumbs%20Up

Pga. af den lave solaktivitet, bliver Jorden bombarderet med kosmisk strÄling, som fremmer dannelsen af lave skyer, som sÊnker temperaturen. Denne process skulle allerede vÊre begyndt i 1998 og man mÄ forvente at den nu for alvor giver udslag pÄ den globale temp.

Om IPCC har fiflet med deres resultater skal jeg ikke kunne sige, men det er Äbenbart svÊrt at mÄle den globale gennemsnits temp. da der er flere mÄder at gÞre det pÄ.

Noget kunne tyde pÄ at IPCC med vilje har udeladt nogle mÄlinger fordi de ikke stemmer overens med det forventede resultat.

SĂ„ det bliver spĂŠndende at fĂžlge temperaturen det nĂŠste stykke tid. Hvis Svensmark har ret SKAL der snart komme et betragteligt fald..

Ja der skal nok vÊre noget om det mÄske,,, Og havet / strÞmninger spiller ogsÄ en rolle, men hvad der styrer det, er der hvis ingen der kan komme med et godt bud pÄ, men sÄdan noget er ihvertfald ikke ENS som mange syndes eller tror det brude vÊre, det er logik nok at temp og klima ikke bare kan vÊre ens Är efter Är,

mr.mox
                        • Nova

Og der er sĂ„ meget vrĂžvl i dagspressen om klima. Fx hĂžrte jeg i gĂ„r at chancen for hvis jul faldt og nu er ca hvert 14 Ă„r i gennemsnit. De konkluderede sĂ„ at fordi vi sidst havde hvis jul i 1995, sĂ„ skulle der vĂŠre stĂžrre chance i Ă„r! Jeg tror bare ikke vejret kan huske hvordan julen forlĂžb sidste Ă„r, eller forige osv, sĂ„ den argumentation er lidt ligesom hvis man har slĂ„et fem gange med en terning, og ikke fĂ„et nogen sekser, sĂ„ er chancen stĂžrre i sjeve forsĂžg – det er naturligvis noget vrĂžvl!

Men jeg kan allerede forudse julens overskrifter: “Hvid jul udebliver pĂ„ grund af klimaĂŠndringer”, hvis nu det ikke begynder at sne…

lehmann
                          • Super Giant

Det kunne vĂŠre rigtig sjovt hvis vi fik en isvinter nu. LOL

Den ville naturligvis vÊre undtagelsen der bekrÊfter reglen, mens det modsatte naturligvis ikke er tilfÊldet. Nu ser det ud til at vi fÄr en frostfri November og det er aldrig sket fÞr, sÄ jeg tÞr godt spÄ om hvad der kommer til at stÄ pÄ forsiden af aviserne den 1. December.

“Frostfri November pĂ„ grund af klimaĂŠndringer” LOL

Sjovt nok var der ingen der bemĂŠrkede at vi havde en meget kold Oktober Wink

outlook
                          Deltager
                            • Super Nova

Det er jo usÊdvanligt med en frostfri november, men jeg kan slet ikke huske hvorvidt vi har haft frost i november og det har vi naturligvis haft. Men jeg mÊrkede skam pÄ egen krop, at noget af oktober var kold, men ikke noget usÊdvanligt ved dét.

Der er nogle laaangt ude pĂ„ landet der gĂžr i spĂ„domme og den slags fx kigger pĂ„ et afpillet gĂ„sebryst og sĂ„dan en “klog kone” spurgte man i Tyskland, hvorvidt der kom vinter i Ă„r. Og hun svarede, at hun ud fra det skeletterede bryst kunne se, at vinteren kom i marts til ind i april. Og gĂŠlder det Nordeuropa, sĂ„ mĂ„ vi forberede os pĂ„ en mild vinter. Men noget vinter der fĂžrst kommer i marts er jo osse set fĂžr.

Hilsen Leif,
                            “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

rigo
                            Deltager
                              • Super Nova

Konklusion Lamp der er altsÄ et tavs fler tal som ikke tror pÄ Co2 problemt

Nice, troede sku alle gik co2 vejen nu om stunner

k_holst
                              Deltager
                                • Nova

Det stÞrste problem jeg ser er at CO2-pollimikken lader andre og mÄske vigtigere miljÞproblemer i baggrunden.

F.eks de “fantastiske” hybridbiler! Forurener meget nĂ„r de skal fremstilles, kort levetid, forurener meget nĂ„r de skal skrottes – MEN de udleder ikke ret meget CO2/kmThumbs%20Down

Lars Malmgren
                                Deltager
                                  • Super Nova

Jeg synes, at der mangler en mulighed for at stemme pÄ bÄde menneskelig indvirkning sammen med naturlig Ärsager.
                                  Jeg tror pÄ at mennesket pÄvirker jorden i en grad at det fÞrer til klimaforandringer, men at Ärsagerne ikke alene er CO2 fra fossile brÊndstoffer, men ogsÄ (og mÄske mere) grundet skovhugst, Þget befolkningstal osv.
                                  Samtidig mener jeg at naturen ogsÄ er i gang med en klimaforandring.
                                  Vi skal selvfÞlgelig straks omstille os til at kÞre i el-biler osv, men fokus bÞr flyttes til verdenens befolkningsvÊkst. Den er kÞrt helt af sporet og hvor ubehageligt det end lyder, sÄ mÄ der reguleres med 1-barns eller ligefrem 0-barns politikker i en stor del af verdenens fattige lande (fordi det er der, hvor befolkningstilvÊksten er gÄet amok).

Men det kunne jeg ikke lige stemme pÄ LOL
                                  Personligt mener jeg, at vi er i pÄ vej fra en stabil lun periode til en kort varm, der fortsÊtter ind i en ny istid. Time will show!
                                  Vi kan hÄbe pÄ, at det blot er et nyt Maunder Minimum.

Viser 15 indlĂŠg - 1 til 15 (af 89 i alt)
                                • Emnet 'STEM om klima :-) Hvad TROR i ???' er lukket for nye svar.