Vi har efter flere års overvejelser besluttet at sælge vores hus og Starworks Observatorium for at flytte til et nyt sted på landet og bygge forfra – denne gang med fokus på vores interesser. D.v.s. der skal være atelier, værksted og stort observatorium og mindre beboelse.
Det bliver dejligt men det kommer også til at tage lang tid og i denne periode + lidt ekstra vil jeg derfor høre om nogen her på forum er interesseret i at låne min NAP16. Lånetiden vil formentlig være mindst 2 år og meget sandsynligt noget længere.
NAP16 kan bl.a. ses her: http://www.forum.2astro.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5474&SearchTerms=nap16
NAP16 er p.t. taget af monteringen og 16″ spejlet er hos Jens Jacobsen for re-configurering. Jeg tror det bliver et super spejl når det bliver færdigt.
Fokuseren er en 2″ Moonlite og sekundærspejet er på 100mm og fra TS.
Det skal bemærkes at der skal laves noget mekanisk arbejde i kollimeringsmekanisme for spejlcellen drifter for meget men det kan laves.
Lad høre om NAP16 kan fået et nyt observatorium at leve videre i.
God weekend
Nicolaj
Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.