› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROTRÆF OG KLUBSNAK › STARPARTY 2011
- Dette emne har 79 svar og 31 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 8 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 1853 times
-
ForfatterIndlæg
-
26. september 2011 kl. 13:18 #69939
ole- Main Sequence
Hej,
jeg vil tilslutte mig listen og takke alle for endnu et rigtigt godt MAF Starparty. Det er skønt at tale med andre omkring denne hobby og indsamle gode tips.
For mig er MAF Starparty startskuddet på en ny sæson, så nu venter jeg blot på at vejret arter sig.MAF Starparty 2012 er i kalenderen !
Mvh
Ole26. september 2011 kl. 15:17 #69944
leif.hugoDeltager- Nova
Hej
Også en stor tak herfra for et herligt Starparty.Godt selskab, gode foredrag og ikke mindst god mad = succes!– og så tillige stjerneklart både fredag og lørdag – det var prikken over i’et.Vi ses helt sikkert igen til næste år.26. september 2011 kl. 18:47 #69958
mortenDeltager- Super Nova
Lidt fotos
En glad mandTO glade mændtre glade mænd..26. september 2011 kl. 19:58 #69968
grete- Moon
Hei Alle
Tusen takk for et meget hyggelig (og mitt første) star party
Kjempe koselig og møte mange av dere. Takk til deg Høst for å la meg oppleve solen med dens solpletter på nært hold for første gang.
Nå gleder jeg meg til å forøke å lære masse i vinter, slik at jeg er mere rustet til neste års Party hvis broderen vil ha meg med mere
Fantastisk FLOTT gjeng var det på tv innslaget også
Med vennlig hilsen Grete
26. september 2011 kl. 20:32 #69972
nhaaghDeltager- Super Giant
Hej
Er nu kommet op til overfladen efter en herlig weekend i det midtjyske. Super hyggeligt at møde jer alle og på gensyn næste år (til dem jeg ikke ser næste weekend på Avnø…)27. september 2011 kl. 09:45 #70001
wiebenDeltager- Nova
Tak for et som altid fantastisk hyggeligt starparty.
Det er altid en fornøjelig weekend.Flinke folk, hygge, god mad og tilmed en first light (rå materialer er endnu ikke behandlet)Vi ses til næste år.27. september 2011 kl. 10:51 #70004
Frank LarsenModerator- Super Nova
Endelig er jeg ved at være ovenpå efter weekendens starparty.
Tak til MAF for et sædvanligt velarrangeret starparty. Synd at det store rykind udeblev på grund af en dårlig vejrudsigt. Men så kunne vi andre 50 jo hygge os gevaldigt.
Vejret endte jo med at være forrygende – specielt natten til lørdag var det helt utroligt og vældig mørkt.
Seeingen var helt utrolig – 4-4,5 ud a 5 og at se Jupiter i Rafael’s fantastiske 30″ Dobson på en stige 2-3m over jorden var super!Min egen 12″ var med også og jeg har 16 forrygende jupiter AVI’er til at ligge og vente på at jeg får tid til at behandle dem.
Desuden fik jeg lavet en masse spektroskopi på Jupiter og fik for første gang blæst opløsningen så højt op at jeg kan måle den varierende rødforskydning henover Jupiters ækvator.
Jeg kom aldrig i seng i Lørdags døgnet så jeg beklager hvis der var en smule snorken under Lørdagens meget spændende foredrag. Lørdag aften blev det kun til lidt driftscanimaging med et DMK21 på en 16mm optik – meeen den gav da alligevel M101 med Supernova, M31 samt plejaderne.
Billeder skal nok komme
Vi ses igen næste år!
27. september 2011 kl. 15:46 #70018
tommyfDeltager- Neutron star
Tak også herfra, super arrangeret, GOD mad og glade mennesker, varmt vand osv, alt i top, fik også skudt 30 min Lørdag, men grundet skyerne meget usammenhængende, mit primærspej var helt dugget til, kunne slet ikke se spejl overfladen, det her jeg ski ikke oplevet før, indersiden af teltet lige så, så mega fugtigt var det, måske derfor mine få rå frames var helt grønlige
Tak til sponsorer også, jeg vandt jo en plakat af Orion området…28. september 2011 kl. 18:57 #70091
bwinklerDeltager- Nova
Jeg mener også at det var et fint arrangement, gode foredrag, fin mad mm. og ikke mindst, en masse glade og tilfredse mennesker(amatører). Tak for det, med ønsket om et tilsvarende møde til næste år, måske lidt tidligere, af hensyn til klimaforhold mm.( ja, jeg tror på at forholdene måske kunne være bedre, ikke så koldt og fugtigt, men det er vel en tro sag??)
Jeg savnede dog den sædvanlige “fællestur” hvor vi i flok, besøger alle de deltagere og deres udstyr. Det er lidt synd at de ikke fik vist deres udstyr frem og fortælle om det mm.Jeg tog et par billeder her er de.6. oktober 2011 kl. 21:04 #70664
Anonym- Nova
Hei igjen MAF deltakere !
Jeg var jo så heldig å vinne et av de blanke arkene i lotteriet hvor man kunne få sitt eget foto printet utMitt valg falt på et bilde tatt fra en øy nå i sommer.Man ser innover mot min hjemby Kristiansand, det er sammensatt av tre foto til et panorama.Det er både NLC skyer og noen få stjerner med.Nå går jeg bare å venter i spenning på hvordan det vil se ut når det kommer på veggen i stuen6. oktober 2011 kl. 23:46 #70670
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
bwinkler wrote: Jeg mener også at det var et fint arrangement, gode foredrag, fin mad mm. og ikke mindst, en masse glade og tilfredse mennesker(amatører). Tak for det, med ønsket om et tilsvarende møde til næste år, måske lidt tidligere, af hensyn til klimaforhold mm.( ja, jeg tror på at forholdene måske kunne være bedre, ikke så koldt og fugtigt, men det er vel en tro sag??)
Jeg savnede dog den sædvanlige “fællestur” hvor vi i flok, besøger alle de deltagere og deres udstyr. Det er lidt synd at de ikke fik vist deres udstyr frem og fortælle om det mm.Jeg tog et par billeder her er de.Fine billeder – især det af den der 30″ selvkørende feltkanon med overliggende sigtemidler.
mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
11. november 2011 kl. 01:20 #73011
henningmnDeltager- Moon
Hej allesammen.
Jeg vil lige høre om det kun er mig som ikke har fået tilsendt det man vandt til åres astrolotteri, jeg har sendt en email til Allen fra starpartyet, men intet hjælper, har i et forslag ?
11. november 2011 kl. 01:28 #73012
astrojensenDeltager- Neutron star
Næ, nu du siger det. Det havde jeg helt glemt. Måske en mail til et andet medlem i MAF’s bestyrelse, der kan tage personlig kontakt til Allan?
Thomas, Bornholm
11. november 2011 kl. 01:35 #73013
henningmnDeltager- Moon
Hej Thomas
Jeg har haft skrevet til Nicolaj Haarup fra MAF, men han skrev at jeg skulle kontakte Allan og det gjorde jeg så, men har ikke hørt noget, endnu, men året er heller ikke omme endnu.
HenningMN 2011-11-11 00:36:52 11. november 2011 kl. 10:43 #73018
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Tjaa, jeg vandt da egentligt også en plakat, nu du nævner det…
Jeg ved, at Allan er helikopterpilot og jævnligt er udstationeret på Hvidbjørnen eller Grønland i en periode.
Det kunne være forklaringen på, at han ikke svarer.Jeg kan slet ikke forestille mig, at der ligger skumle hensigter bag.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'STARPARTY 2011' er lukket for nye svar.