Starlight Xpress Priser

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT Starlight Xpress Priser

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 6 år, 7 måneder siden af Astro Optics. This post has been viewed 290 times
Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

Astro Optics
    Deltager
      • Main Sequence

Hej,

Siden Brexit afstemningen d. 23. juni 2016 er Pundet faldet markant.
      Der har været få stigninger ind imellem, men den generelle tendens har været et kraftigt fald.

Jeg har opdateret mine Starlight Xpress priser med jævne mellemrum når kursændringen har været markant nok og tingene så ud til at være ”faldet til ro”

Helt aktuelt:
      Der har nu igen været et lille et dyk i kursen, og jeg har taget chancen og lagt nye lavere priser på.

Jeg håber priserne kan holdes nede i dette niveau et stykke tid.

For at give et indtryk af forskellen på priserne før Brexit og nu, er her nogle få priseksempler:

CCD Kameraer:

Trius SX-825 USB Hub CCD Camera System (Mono)
      Før Brexit: kr. 12.881 Aktuel pris pr. 8. august 2017: kr. 11.105

—————————————————————————–

Trius SX-694 USB Hub CCD Camera System (Mono)
      Før Brexit: kr. 20.965 Aktuel pris pr. 8. august 2017: kr. 18.105

——————————————————————

Trius SX-26C USB Hub CCD Camera System (Colour)
      Før Brexit: kr. 25.075 Aktuel pris pr. 8. august 2017: kr. 21.665

—————————————————————-

Trius kamera set bag fra:

—————————————————————————

Kit bestående af CCD kamera + Mini filterhjul med off-axis guider og Lodestar X2:

Trius SX-825 CCD Camera with SXMFW-1T Mini Filterwheel and Lodestar X2
      Før Brexit: kr. 16.977 Aktuel pris pr. 8. august 2017: kr. 14.652

Altså Trius SX-825 CCD kamera + Mini filterhjul med off-axis guider og Lodestar X2 for kun kr. 14.652

Trius SX-694 CCD Camera with SXMFW-1T Mini Filterwheel and Lodestar X2 24989
      Før Brexit: kr. 24.989 Aktuel pris pr. 8. august 2017: kr. 21.591

Altså Trius SX-694 CCD kamera + Mini filterhjul med off-axis guider og Lodestar X2 for ”kun” kr. 21.591

Med dette nye prisniveau er kameraerne fra Starlight Xpress nede i samme prisområde som tilsvarende kameraer fra Atik – som jeg også har i mit program.

Se mere om Starlight Xpress på: http://astro-optics.dk/starlight.htm
      Der er også link til den aktuelle prisliste.

Håber det lavere prisniveau vil øge interessen for Starlight Xpress som længe har være hårdt ramt af den høje kurs på Pundet.

Mvh
      Mogens Zachariasen
      http://www.astro-optics.dk

Forhandler og importør af astronomisk udstyr til private, til skoler og til EU siden 1995.
      Celestron, Sky-Watcher, Baader Planetarium, Explorer Scientific, ADM Accessories,
      Starlight Xpress, Atik Cameras, ZW Optical, Lunt Solar Filters, Daystar Filters.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
    • Emnet 'Starlight Xpress Priser' er lukket for nye svar.