› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROTRÆF OG KLUBSNAK › STAR PARTY 2015
- Dette emne har 88 svar og 25 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 5 måneder siden af alan. This post has been viewed 2392 times
-
ForfatterIndlæg
-
15. august 2015 kl. 09:31 #135582
RudiDeltager- Neutron star
Jeg satser også på at deltage, især Frank’s spektroskop bygge indlæg ser jeg frem til
Jeg lurrepasser dog lidt, da der er en del logistik der ikke er faldet i hak endnu (hustruen skal til Lissabon på noget kongress), så jeg håber at det er ok at dukke op i sidste øjebilk?
rudibr 2015-08-15 09:32:01 /Rudi B. Rasmussen
15. august 2015 kl. 10:06 #135584
astrojensenDeltager- Neutron star
Det plejer at gå fint at dukke op i sidste øjeblik, hvis du blot meddeler det. Skal du spise aftensmad sammen med os andre, så skal du nok bestille, selvom du ikke er sikker på at kunne komme. Vi plejer altid at kunne spise op, så du skal ikke være bange for, at det går til spilde, hvis du ikke kan komme.
Sovepladserne har ikke været udsolgt i alle de år, jeg har kommet.
Thomas, Bornholm
15. august 2015 kl. 11:11 #135589
jskalsDeltager- Main Sequence
Hej Lars
Jo planerne lever stadigt, i bedste velgående, men nu må vi jo se hvad det ender med.
Et “sydparty” det arrangerer vi da bare i fællesskab Lars.
15. august 2015 kl. 11:46 #135591
lindhardDeltager- Super Nova
jskals wrote: Hej Lars
Jo planerne lever stadigt, i bedste velgående, men nu må vi jo se hvad det ender med.
Et “sydparty” det arrangerer vi da bare i fællesskab Lars.
Bare sig til
mvh
Lars15. august 2015 kl. 18:34 #135604
NicolajDeltager- Giant
Dejligt at se at der er aktivitet her i tråden 🙂
Jeg vil også gerne opfordre alle til at komme med både ideer og forslag til foredrag for vi er i år kommet sent i gang med planlægningen og vi vil helst hente foredragsholdere fra egne rækker for at gøre det så nærværende som muligt.
Kunne du fx ikke tænke dig at berette om dit nye observatorium? Eller berette om dit seneste ATM projekt? Eller hvad med at fortælle om en helt almindelig aften bag skærmen – hvordan arbejder lige netop DU med dit udstyr? Eller laver du målinger på et projekt du kan fortælle om?
Lad høre så vi kan få nogle gode og interessante stunder i Kompedal om få uger!
Med venlig hilsen
Nicolaj & Co.
Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.
15. august 2015 kl. 19:57 #135608
Ja jeg skal jo holde foredrag om refraktorer, men det er jo allerede på programmet.
Jeg har tænkt, så det knager, på hvordan jeg skulle bygge foredraget op, for det er jo et omfangsrigt emne. Jeg tror dog, jeg har et grundrids nu. No spoilers.
Thomas, Bornholm
15. august 2015 kl. 21:34 #135617
bjoerk.jensen.novaDeltager- Giant
Dit foredrag skal jeg i hvert fald høre, Thomas . . .
15. august 2015 kl. 23:11 #135620
Jeg håber, jeg får strikket noget godt sammen.
Thomas, Bornholm
16. august 2015 kl. 09:30 #135627
FinnDeltager- Neutron star
Øøhh Thomas hvornår skal du holde det foredrag, syntes ikke jeg kan se du er sat på, ved ikke om jeg kikker på noget forkert, men jeg glæder mig til at høre foredraget.
mvh Finn
16. august 2015 kl. 09:36 #135629
Lørdag 14 – 16, efter hvad jeg har fået at vide. Se tråden om TMB apokromaten.
Thomas, Bornholm
16. august 2015 kl. 19:48 #135656
FinnDeltager- Neutron star
Nå ja der var det Thomas, man skal jo også over og byde på Alan`s fine 3 D printer, det er flodt af ham at give overskudet ubeskåret til Starpartiet til næste år
mvh Finn
16. august 2015 kl. 20:54 #135663
Ja det må man give thumbs up for.
Thomas, Bornholm
19. august 2015 kl. 21:45 #135773
jakob1234Deltager- Nova
Jeg bliver nødt til at spørge dumt…
Men hvad siger erfaringerne mht. skyfrit og mulighed for der ikke er orkanblæsevejr?
Ved godt det er lidt fjollet, men datoerne er vel sat ud fra at månen ikke er fremme, og så tænkte jeg at stedet måske også var gunstigt mht vejr.
(hos mig er der nemlig tit havgus og “Orkan”).
19. august 2015 kl. 22:25 #135774
Der er virkelig god læ, så vind er sjældent et problem, men til gengæld er der ofte tonsvis med dug… Og sommetider myg! (hvis det er varmt). Havgus ses ikke, dertil er stedet for langt inde til lands.
Om det er skyfrit afhænger af større faktorer, såsom højtryk, etc. I år er det tidligt i September, så det kan blive rigtig dejlig varmt i dagtimerne, men det kan også blive temmelig koldt om natten allerede. Især pga den ofte kraftige dug. Jeg anbefaler at medbringe varmt tøj og gummistøvler. Tidspunktet er altid lagt efter den først kommende nymåneweekend i September. Erfaringen siger, at jo tidligere i September, star party ligger, desto bedre chancer for klart vejr. Der har dog ikke været nogle år, hvor vi ikke har kunnet se stjerner, omend det har været tæt på. Omvendt kan forholdene også blive helt exceptionelt gode og stedet er dejlig mørkt, især pga den tætte skov, der omgiver det. I 2009 var der ikke en sky på himlen, dag eller nat, i fire dage. Folk var i ekstase og tågede til sidst rundt som zombier efter at have været oppe til kl 4 – 5 stykker hver nat.
Men selvom det regner, så hygger folk alligevel. For en tre år siden regnede det meget, men vi hyggede med astrosnak, drak mængder af kaffe, hørte foredrag, nørdede kollimering, handlede grej og alt muligt andet. Der er altid noget, man kan hygge sig med.
Thomas, Bornholm
19. august 2015 kl. 22:41 #135776
jakob1234Deltager- Nova
Ok, det lyder godt 🙂 Jeg glæder mig som et lille barn 🙂
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'STAR PARTY 2015' er lukket for nye svar.