Spejl?

• Dette emne har 4 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 9 måneder siden af tom. This post has been viewed 261 timesa. This post has been viewed 261 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

jakob1234
    Deltager
      • Nova

Hej alle!

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal rense mit primærspejl – se venligst billedet.

Hvis ja – skal jeg så gøre som nogle anbefaler, skylle det under hanen, skylle efter med opvaskemiddel og køre mine fingre forsigtigt rundt for derefter at skylle efter med demineraliseret vand?

Og så tørre i lodret position (og hvordan stiller man lige et spejl på den måde uden at det berøres på selve fladen?)

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Mit spejl ser omtrent lige sådan ud og jeg overvejer denne fremgangsmåde

[TUBE]-fDO_rf7xBg[/TUBE]

/Rudi B. Rasmussen

jakob1234
        Deltager
          • Nova

Ok, men er det mon strengt nødvendigt at rense mit tror du?

jesper.husted
          Deltager
            • Giant

jakob1234 wrote: Ok, men er det mon strengt nødvendigt at rense mit tror du?

Hej Jakob

Jeg ville vaske det hvis det var mit.

tom.a
            Deltager
              • Super Giant

jakob1234 wrote: Ok, men er det mon strengt nødvendigt at rense mit tror du?

Næh, der skal meget mere støv til, før det gør sig gældende i det billede du ser / optager. Så du kan roligt vente et par år endnu.

Spejlet på mit teleskop er cirka ligeså støvet som dit, men det har jeg absolut ikke tænkt mig at begynde at rengøre endnu.

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
              Min blog http://grib-stjernerne.dk/

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Spejl?' er lukket for nye svar.