Spam i forskellige former

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Spam i forskellige former

• Dette emne har 9 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 8 måneder siden af astrojensen. This post has been viewed 140 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

las
    Deltager
      • Nova

Foranlediget af Torbens indlæg i “spam”-tråd starter jeg denne.

Jeg syntes faktisk den type spam som i tråden med en PS3 controller er mere irriterende og udspekulerede end den typiske spam med en masse søgeord som folk kunne tænkes at google.
      Det er muligt at nævnte trådstarter har gjort sig lidt mere umage med at faktisk formulere et spørgsmål, men det er jo kun så vi uforvarende kommer til at klikke på hans link, som han muligvis får nogle ører for, når nogle klikker på det. Og det bryder jeg mig endnu mindre om en ham som bare plastrer et indlæg til med tomme ord.
      Derfor syntes jeg sådan et indlæg bør slettes omgående, og at der tages skridt til at blokere ham fremover.
      Men det er selvfølgelig bare min holdning på en dag hvor jeg måske er lidt gnaven…..

bobo
        • Giant

Nu er det vel næppe en person, men snarer en makine der har oprettet den omtalte tråd. Hvis man googler “so perfect so cheap ps3 controller” dukker den op i flere fora. Så det er vel et spørsmål om at få forhindret maskiner i at komme ind på forum. Kan man bruge den metode hvor man skal skrive de tal og bogstaver man ser, i et felt nedenunder?

joergen.k
        Deltager
          • Nova

selfølgelig bobo, det er en spambot der er igang, men vent og se det bliver være endnuOuch

las
          Deltager
            • Nova

Det er da en meget god ide med sådan et talsystem, nogle af dem er desværre næsten umulige at komme igennem, selv for mennesker LOL

Kender i ikke det?

astrojensen
            Deltager
              • Neutron star

Jo! Det kender jeg godt!

Thomas, Bornholm

joergen.k
              Deltager
                • Nova

de kan godt være lidt kryptiske de tal og bogstaver.

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Så er vi tilbage med email verification, det kan vel være en løsning hvis det tiltager.

holm
                  Deltager
                    • Super Giant

God idé – jeg synes også det burde være obligatorisk at skrive sin lokation når man opretter sin profil..

Torben Taustrup
                    Admin
                      • Neutron star

Fin ide at google den slags indlæg Bobo – så kan man bedre tage stilling til, om det skal slettes.

Jeg kan se, at det omtalte indlæg er slettet – det er nok Steffen der har klaret det.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

astrojensen
                      Deltager
                        • Neutron star

Kunne man ikke på en eller anden måde lave det sådan at et potentielt nyt medlem (eller spambot) skulle identificere et astrobillede, for at kunne logge på? Der kunne for eksempel vises et billede af Saturn og så skulle man krydse af mellem forskellige muligheder. Der skulle være en del forskellige billeder, men motiverne skulle alle være let genkendelige for også begyndere, så de havde en chance. Billedgenkendelse skulle være rimelig svært for robotter, mener jeg at have hørt.

Thomas, Bornholm

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Spam i forskellige former' er lukket for nye svar.