› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Spam
- Dette emne har 53 svar og 16 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 6 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 1132 times
-
ForfatterIndlæg
-
31. august 2011 kl. 21:33 #68428
jesperDeltager- Neutron star
jørgen k wrote:
Jesper du er hermed valgt til spam sletter
Jeg så jo helst at den pligt skulle tørres af på nogle af jer andre. I øvrigt kan jeg ikke tage æren for ideen, da der er et par stykker der har foreslået det før mig.
1. september 2011 kl. 03:42 #68435
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Torben Taustrup wrote: Bjørn, jeg har tænkt over dit indlæg hvori du foreslår, at der laves regler for, hvad man må skrive.
Kunne du tænke dig at lave et udkast, som medlemmerne kan kommentere på?Det kunde jeg gerne gjort, men i dette tilfællet tror jeg ikke det er frugtbart. Slik jeg vurderer det så er der liten eller ingen støtte for forslaget, og da er det bortkastet at arbejde videre med. Generelt falder mine forslag på stengrund, eller bliver kraftigt kritiseret, og da får jeg ikke lyst at arbejde med slikt. Dessuden er tilstedeværelsen af moderatorer her liten, og modereringspraksis er meget afslappet, så jeg tror evt. nye regler ikke vil blive håndhævet ligevel.
Mvh,
Bjørn1. september 2011 kl. 12:43 #68442
2masDeltager- Nova
hahaha… bare kom igang Jesper
Så må du igang med den store slette-finger
Jeg synes nu også, at inden nogen bliver udråbt til “Spam Fighter” herinde, så ville det nok være rart, at vide hvad man går ind til først. Hvad der forventes af denne rolle etc.
1. september 2011 kl. 18:13 #68451
jesperDeltager- Neutron star
2mas wrote: Jeg synes nu også, at inden nogen bliver udråbt til “Spam Fighter” herinde, så ville det nok være rart, at vide hvad man går ind til først. Hvad der forventes af denne rolle etc.
Yep, og da Torben går ind for demokrati skal der vel også stemmes om det skal være denne løsning, tilmelding/godkendelse, eller noget helt andet.1. september 2011 kl. 20:59 #68455
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Ja, jeg synes at vi skal stemme om det – især, hvis der er tvivl om, hvad flertallet vil.
Som nævnt skal vi tale om Astro-Forum på bestyrelsesmødet, så jeg vender tilbage.Man kan godt drage en parallel til den debat der har været omkring et partis ønske om at øge bevogtningen ved den danske grænse for at forhindre, at der smugles forbudte varer ind, eller at der kommer folk ind, som ikke vil os det godt.Spamsletterne kan så sidestilles med politiet, som reagerer i det øjeblik, at en forbrydelse bliver meldt. De kan ikke arrestere lovbryderen – det eneste de kan er at slette sporet.Beslutter man sig for en decideret græsekontrol, kan man blive forhindret i at komme ind i landet, hvis man ikke har rent mel i posen. De andre med gode intentioner må så finde sig i, at der er ventetid.mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
4. september 2011 kl. 12:35 #68689
Hej folkens
Så er vi kommet på den anden side af bestyrelsesmødet. Ikke overraskende synes bestyrelsen også, at vi skal lade demokratiet råde på Astro-Forum.Jeg har informeret om, at forum inden for ca. et halvt år har været udsat for omkring 10 spamindlæg. Dette var man enig om ikke var et stort antal i forhold til den trafik der i øvrigt er på listen. Man mener heller ikke, at det er et egentligt problem, at spamindlæg får lov til at være på listen i et par dage inden de bliver slettet, for hvilken skade gør de – ud over at de for nogle virker irriterende? Det er mit indtryk, at der faktisk er ganske få, som lader sig gå på af disse spamindlæg.Indtil nu har vi mig bekendt ikke været ude for virusinficerede indlæg. Er der nogen som har en mening om dette?Nå, men overordnet kan man jo ikke forlade sig på, at forum kun har een moderator, så vi skal have en, måske to mere. Hvor mange synes I?Da det skal gå demokratisk til, skal der opstilles nogen kandidater, så kom med nogle forslag, så tager vi den derfra.mvh
TorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
4. september 2011 kl. 15:00 #68706
tommyfDeltager- Neutron star
Så demokratisk behøves det altså heller ikke være i mine øjne, i der ejer bør tage de beslutninger i mine øjne set, andre har sikkert en anden holdning.
4. september 2011 kl. 16:18 #68724
2masDeltager- Nova
Jeg synes at omkring 5 mods ville være passende. Så kan de også dække over hinanden i ferier etc.
Enten må bestyrelsen udpege nogle stykker (som selvf gerne selv vil), ellers også kan man stille op som kandidat.
Jeg mener at der har været nogle stykker, som tidligere har givet udtryk for at de gerne tager tjansen.
Men det må afgøres i en afstemning.
4. september 2011 kl. 18:24 #68743
Hej folkens
Jeg synes, at det er hensigtsmæssigt at moderatoerene vælges frem for at man udpeger nogen, som godt vil være det. At folk godt vil være moderator betyder ikke nødvendigvis, at de ikke er egnede til det.Det skal være personer, som vi har tillid til. I øvrigt mener jeg ikke at der er behov for så mange som 2mas foreslår. Der er yderst sjældent, at der er behov for at moderatoren griber ind, så efter min mening bør der kun være tre. Ok, arbejdsløsheden er godt nok stigende, så tak for den pæne tanke 2masDer er ikke noget til hinder for at man stiller sig selv og fyrer en lille valgsvada af. Man behøver ikke at melde ud om sit politiske tilhørsforhold – men det er naturligvis heller ikke forbudt.Prøv lige at tænke over, hvem du har lyst til at blive irettesat af – det kræver diplomati og menneskekendskab det her.mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Spam' er lukket for nye svar.