Spam

• Dette emne har 53 svar og 16 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 6 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 1131 times
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 54 i alt)
  • Forfatter

Bjørn Sandåker
    Deltager
      • Neutron star

Torben Taustrup wrote: Jeg mener, at off topic kan være hvad som helst, så folk kan skrive, hvad de har lyst til.

Mange af os der poster beskeder jevnligt, får nogle gange sine beskeder sensureret ved fjerning. F.eks. linket jeg til nogle Wikileaks-artikler på aftenposten.no, der havde Danmark-relateret indhold, som jeg postet i Off-Topic. Det blev fjernet.

Udfra det du siger, skal man altså kunne skrive hvad man lyster i Off-Topic – inkluderet spam. Så da vilde ikke du have fjernet mit indlæg fra den gang? Isåfald, hvordan skal man som vanlig bruger her vide hvor grensen går, når en moderator mener slik og en anden noget andet?

Moderatorer må agere på samme måde, lige ens for alle, efter min mening. Det er eneste måde at signalisere hvor grænsen går og en retferdig behandling af alle. Hvis ikke moderatorerne er samkørte blir folk behandlet uligt og uretferdigt.

Spam er over grænsen for hvad man bør tillade. Spam er kun skid. Ligesom (ny)nazistisk had, salg af mariuana, pervers dyresex, og lignende. Jeg gider ikke forklare hvorfor slikt ikke bør være på et forum, da jeg mener det er selvforklarende.

Så kan man mindske forvirringen med opgaven at moderere ved at lave regler som både brugere og moderatorer kan gå efter. Se, det er ingen dum idé! Men det har vi også foreslået flere gange tidligere, uden at nogen har set behovet for at følge det op …

Mvh,
      Bjørn

jesper
      Deltager
        • Neutron star

Når man opretter sig som ny bruger accepterer man bla. følgende regel:

Forhandlere og distributører af astronomisk udstyr etc. er også velkomne her på A-F. For dem gælder der dog en særlig regel: De skal markere i deres profil, at de er forhandlere. Der ud over må forhandlere kun promovere og linke til deres produkter i kategorien “Forhandlernyt, køb & salg”. I alle andre kategorier skal forhandlerne holde sig fra at benytte A-F som salgssted, og holde sig til at deltage i debatten på lige fod med alle andre medlemmer. Denne særregel gælder dog kun for forhandlere. Alle andre er velkomne til at fortælle om deres udstyr, rose/rise det og linke til det uden begrænsninger.

I mine øjne forbyder den regel allerede at off topic kategorien kan bruges som salgssted for ikke-astro ting.

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

jesperg
          Deltager
            • Super Nova

Jesper wrote:

Når man opretter sig som ny bruger accepterer man bla. følgende regel:

Forhandlere og distributører af astronomisk udstyr etc. er også velkomne her på A-F. For dem gælder der dog en særlig regel: De skal markere i deres profil, at de er forhandlere. Der ud over må forhandlere kun promovere og linke til deres produkter i kategorien “Forhandlernyt, køb & salg”. I alle andre kategorier skal forhandlerne holde sig fra at benytte A-F som salgssted, og holde sig til at deltage i debatten på lige fod med alle andre medlemmer. Denne særregel gælder dog kun for forhandlere. Alle andre er velkomne til at fortælle om deres udstyr, rose/rise det og linke til det uden begrænsninger.

I mine øjne forbyder den regel allerede at off topic kategorien kan bruges som salgssted for ikke-astro ting.

Jeg er enig i din fortolkning af reglen Jesper, der er åbenbart allerede taget højde for spam i form af sælgere, reglen skal bare håndhæves.

JesperG2011-08-25 16:19:04

Jesper G.

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Hej folkens

Jeg har lige slettet to spammere samt tre spammeddelelser på engelsk.

Desværre har det ikke været muligt at slette en spammer, som står anført som “Guest”. Denne profil er tilsyneladende oprettet allerede i 2008.

mvgh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Lars Malmgren
              Deltager
                • Super Nova

Torben, hvis du kan, så skift kodeordet på Guest brugeren.
                Så kan han i hvert fald ikke bruge den mere.

Det er nok en rest fra dengang Astro-Forum blev lanceret og er nok en “system”-bruger, som ikke må fjernes… måske.
                Har “Guest” brugeren lavet indlæg for nyligt ?

Flot hurtig respons! Thumbs%20Up

Torben Taustrup
                Admin
                  • Neutron star

Hej Lars

Indlægget er sendt under brugeren, Guests. Der er ingen parametre på denne, som jeg kan rette. Jeg er nødt til at finde ud af, hvordan det hænger sammen.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

jesper
                    Deltager
                      • Neutron star

I dag er der så noget med søsterens BH. Mon ikke det snart bliver klart at der skal gøres noget lidt mere effektivt ved spam problemet end bare at lukke for nye medlemmer i 14 dage?

palle.b.
                      Deltager
                        • Nova

Ja nu er det s… snart nok. Luke for den alt for lette adgang. og lad nye medlemmer blive bekraftet ell. evt. med ALLE oplysninger til en ADMIN inden der kan oprettes indlæg.

Torben Taustrup
                        Admin
                          • Neutron star

Hej folkens

Tak for jeres tilbagemeldinger om spam. Jeg har slettet de pågældende indlæg.

Jeg skal til bestyrelsesmøde i AS på lørdag, og der skal vi bl.a. drøfte Astro-Forum. Tilmelding er helt sikkert et af de emner som vi skal tale om.

Som jeg tidligere har givet udtryk for, så mener jeg, at det er brugerne, som skal bestemme, så måske kan vi også holde valg d. 15. september? 😉

Bjørn, jeg har tænkt over dit indlæg hvori du foreslår, at der laves regler for, hvad man må skrive.

Kunne du tænke dig at lave et udkast, som medlemmerne kan kommentere på?

Det er nok ikke nemt.

mvh

Torben

Torben Taustrup2011-08-30 16:57:18

jesper
                          Deltager
                            • Neutron star

Jeg er stadig tilhænger af den lidt enklere løsning at udnævne nogle stykker af de faste brugere til spam-slettere, med rettighed til at fjerne tråde og spammende medlemmer. På den måde kan vi hurtigt få fjernet spam og spammere, uden at nye medlemmer skal igennem an masse procedurer før de bliver lukket ind i varmen.

munkholm
                            Deltager
                              • Neutron star

De kan jeg godt tilslutte mig JesperThumbs%20Up rigtig god ide

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

2mas
                              Deltager
                                • Nova

Jesper wrote: Jeg er stadig tilhænger af den lidt enklere løsning at udnævne nogle stykker af de faste brugere til spam-slettere, med rettighed til at fjerne tråde og spammende medlemmer. På den måde kan vi hurtigt få fjernet spam og spammere, uden at nye medlemmer skal igennem an masse procedurer før de bliver lukket ind i varmen.

joergen.k
                                Deltager
                                  • Nova

ClapJesper du er hermed valgt til spam sletterLOL

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 54 i alt)
                                • Emnet 'Spam' er lukket for nye svar.