› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Spam
- Dette emne har 53 svar og 16 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 6 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 1131 times
-
ForfatterIndlæg
-
17. juli 2011 kl. 11:22 #66289
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Torben Taustrup wrote: Jeg mener, at off topic kan være hvad som helst, så folk kan skrive, hvad de har lyst til.
Mange af os der poster beskeder jevnligt, får nogle gange sine beskeder sensureret ved fjerning. F.eks. linket jeg til nogle Wikileaks-artikler på aftenposten.no, der havde Danmark-relateret indhold, som jeg postet i Off-Topic. Det blev fjernet.
Udfra det du siger, skal man altså kunne skrive hvad man lyster i Off-Topic – inkluderet spam. Så da vilde ikke du have fjernet mit indlæg fra den gang? Isåfald, hvordan skal man som vanlig bruger her vide hvor grensen går, når en moderator mener slik og en anden noget andet?
Moderatorer må agere på samme måde, lige ens for alle, efter min mening. Det er eneste måde at signalisere hvor grænsen går og en retferdig behandling af alle. Hvis ikke moderatorerne er samkørte blir folk behandlet uligt og uretferdigt.
Spam er over grænsen for hvad man bør tillade. Spam er kun skid. Ligesom (ny)nazistisk had, salg af mariuana, pervers dyresex, og lignende. Jeg gider ikke forklare hvorfor slikt ikke bør være på et forum, da jeg mener det er selvforklarende.
Så kan man mindske forvirringen med opgaven at moderere ved at lave regler som både brugere og moderatorer kan gå efter. Se, det er ingen dum idé! Men det har vi også foreslået flere gange tidligere, uden at nogen har set behovet for at følge det op …
Mvh,
Bjørn17. juli 2011 kl. 12:28 #66291
jesperDeltager- Neutron star
Når man opretter sig som ny bruger accepterer man bla. følgende regel:
Forhandlere og distributører af astronomisk udstyr etc. er også velkomne her på A-F. For dem gælder der dog en særlig regel: De skal markere i deres profil, at de er forhandlere. Der ud over må forhandlere kun promovere og linke til deres produkter i kategorien “Forhandlernyt, køb & salg”. I alle andre kategorier skal forhandlerne holde sig fra at benytte A-F som salgssted, og holde sig til at deltage i debatten på lige fod med alle andre medlemmer. Denne særregel gælder dog kun for forhandlere. Alle andre er velkomne til at fortælle om deres udstyr, rose/rise det og linke til det uden begrænsninger.
I mine øjne forbyder den regel allerede at off topic kategorien kan bruges som salgssted for ikke-astro ting.
18. juli 2011 kl. 17:06 #66337
tommyfDeltager- Neutron star
19. juli 2011 kl. 09:48 #66358
jespergDeltager- Super Nova
Jesper wrote:
Når man opretter sig som ny bruger accepterer man bla. følgende regel:
Forhandlere og distributører af astronomisk udstyr etc. er også velkomne her på A-F. For dem gælder der dog en særlig regel: De skal markere i deres profil, at de er forhandlere. Der ud over må forhandlere kun promovere og linke til deres produkter i kategorien “Forhandlernyt, køb & salg”. I alle andre kategorier skal forhandlerne holde sig fra at benytte A-F som salgssted, og holde sig til at deltage i debatten på lige fod med alle andre medlemmer. Denne særregel gælder dog kun for forhandlere. Alle andre er velkomne til at fortælle om deres udstyr, rose/rise det og linke til det uden begrænsninger.
I mine øjne forbyder den regel allerede at off topic kategorien kan bruges som salgssted for ikke-astro ting.
Jeg er enig i din fortolkning af reglen Jesper, der er åbenbart allerede taget højde for spam i form af sælgere, reglen skal bare håndhæves.
JesperG 2011-08-25 16:19:04
Jesper G.
26. juli 2011 kl. 10:35 #66666
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Hej folkens
Jeg har lige slettet to spammere samt tre spammeddelelser på engelsk.Desværre har det ikke været muligt at slette en spammer, som står anført som “Guest”. Denne profil er tilsyneladende oprettet allerede i 2008.mvghTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
26. juli 2011 kl. 10:48 #66668
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Torben, hvis du kan, så skift kodeordet på Guest brugeren.
Så kan han i hvert fald ikke bruge den mere.Det er nok en rest fra dengang Astro-Forum blev lanceret og er nok en “system”-bruger, som ikke må fjernes… måske.
Har “Guest” brugeren lavet indlæg for nyligt ?Flot hurtig respons!
26. juli 2011 kl. 16:59 #66685
Hej Lars
Indlægget er sendt under brugeren, Guests. Der er ingen parametre på denne, som jeg kan rette. Jeg er nødt til at finde ud af, hvordan det hænger sammen.mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
25. august 2011 kl. 16:05 #68159
tommyfDeltager- Neutron star
Der er muligvis lidt spam her
http://www.astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=6874
http://www.astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=687430. august 2011 kl. 10:19 #68362
I dag er der så noget med søsterens BH. Mon ikke det snart bliver klart at der skal gøres noget lidt mere effektivt ved spam problemet end bare at lukke for nye medlemmer i 14 dage?
30. august 2011 kl. 10:39 #68363
palle.b.Deltager- Nova
Ja nu er det s… snart nok. Luke for den alt for lette adgang. og lad nye medlemmer blive bekraftet ell. evt. med ALLE oplysninger til en ADMIN inden der kan oprettes indlæg.
30. august 2011 kl. 16:56 #68370
Hej folkens
Tak for jeres tilbagemeldinger om spam. Jeg har slettet de pågældende indlæg.Jeg skal til bestyrelsesmøde i AS på lørdag, og der skal vi bl.a. drøfte Astro-Forum. Tilmelding er helt sikkert et af de emner som vi skal tale om.Som jeg tidligere har givet udtryk for, så mener jeg, at det er brugerne, som skal bestemme, så måske kan vi også holde valg d. 15. september? 😉Bjørn, jeg har tænkt over dit indlæg hvori du foreslår, at der laves regler for, hvad man må skrive.Kunne du tænke dig at lave et udkast, som medlemmerne kan kommentere på?Det er nok ikke nemt.mvhTorbenTorben Taustrup 2011-08-30 16:57:18 TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
30. august 2011 kl. 18:05 #68372
Jeg er stadig tilhænger af den lidt enklere løsning at udnævne nogle stykker af de faste brugere til spam-slettere, med rettighed til at fjerne tråde og spammende medlemmer. På den måde kan vi hurtigt få fjernet spam og spammere, uden at nye medlemmer skal igennem an masse procedurer før de bliver lukket ind i varmen.
30. august 2011 kl. 19:38 #68374
munkholmDeltager- Neutron star
De kan jeg godt tilslutte mig Jesper
rigtig god ide
Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro
30. august 2011 kl. 22:00 #68379
2masDeltager- Nova
Jesper wrote: Jeg er stadig tilhænger af den lidt enklere løsning at udnævne nogle stykker af de faste brugere til spam-slettere, med rettighed til at fjerne tråde og spammende medlemmer. På den måde kan vi hurtigt få fjernet spam og spammere, uden at nye medlemmer skal igennem an masse procedurer før de bliver lukket ind i varmen.
31. august 2011 kl. 19:38 #68413
joergen.kDeltager- Nova
Jesper du er hermed valgt til spam sletter
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Spam' er lukket for nye svar.