› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Spam
- Dette emne har 53 svar og 16 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 6 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 1130 times
-
ForfatterIndlæg
-
12. juli 2011 kl. 10:37 #66150
jesperDeltager- Neutron star
Nu er der en igen og dem fra i går er ikke blevet slettet. Det er virkelig på tide at give et par af de faste brugere rettighed til at slette tråde og nye brugere, eller finde en anden løsning.
12. juli 2011 kl. 11:12 #66151
JuliusDeltager- Nova
Litt treg reaksjon fra mod teamet ja, rapporterte de i går morges.
Helt sikkert en god ide å gjøre noe av de faste brukere om til moderator.12. juli 2011 kl. 12:44 #66154
henrikDeltager- Nova
God idé at give nogle af de regelmæssige gæster adgang til at slette dem.
Mvh henrik
12. juli 2011 kl. 13:09 #66155
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Ja, det ville være rart med et par under-moderatore til at rense spam.
Det egentligt moderation er der heldigvis ikke meget brug for12. juli 2011 kl. 18:23 #66175
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Hej folkens
Tak for jeres tilbagemeldinger om spam. Jeg synes også, at det er irriterende, at alle mulige har mulighed for at udsætte vores forum for spam, men så længe at alle uhindret kan tilmelde sig, så har vi problemet.Heldigvis kan man bare springe over den slags indlæg, da overskriften som regel ikke har nogen relation til astronomi – med desværre kan det forekomme i “off topic”.Det er lidt som graffiti – det pynter ikke, og desværre er rensemanden ikke altid på pletten.At der kommer flere som kan slette spam løser ikke problemet, men jeg synes, at det er ok, at der kommer en moderator mere.Jeg vil lige vende sagen med Steffen.mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
12. juli 2011 kl. 22:57 #66192
2masDeltager- Nova
Tror heller ikke problemet kan undgås. Men et par ekstra mods, ville gøre at liggetiden for posten, bliver betydelig kortere.
15. juli 2011 kl. 01:19 #66253
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Men hvorfor er ikke spammen (og spammerne) fjernet endnu? Moderator har været her inde og postet noget efterpå, men spammen blev liggende …
Ellers er det rart at se hvordan flere og flere tar til orde for forhåndsgodkenning af medlemmer, efter den massive modstand det har været tidligere. Men slik er det nu ofte med ting – man ser ikke helt konsekvenserne før de treffer en midt i ansigtet. Jeg ønsker velkommen efter.
Mvh,
Bjørn16. juli 2011 kl. 10:39 #66265
Hej Bjørn
Indlægget er placeret under Off topic, og kan derfor ikke betragtes som spam.mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
16. juli 2011 kl. 10:56 #66266
jesperDeltager- Neutron star
Torben Taustrup wrote: Hej Bjørn
Indlægget er placeret under Off topic, og kan derfor ikke betragtes som spam.mvhTorbenDet tror jeg de fleste vil være uenige i. Spam er spam, uanset hvor det postes.16. juli 2011 kl. 21:05 #66277
jespergDeltager- Super Nova
Indlægget er placeret under Off topic, og kan derfor ikke betragtes som spam.mvhTorbenJeg er helt enig i Jespers (som altid – venlige og diplomatiske) svar.
Jeg vil prøve at skære den lidt skarpere:
Torben – du er nok for blød overfor spam.
Som moderator på astro-forum skulle du måske lytte lidt mere til de astro-interesserede brugere (der helst ikke ser spam på dette gode forum).
Er det i orden, at “sælgere”, “spammere” eller hvad vi nu kalder dem der tilmelder sig (let og ubesværet) og straks uploader irrelevante budskaber, kan gøre det med moderatorernes velsignelse, bare det er under “off topic” ?
Jeg tror at de fleste vil sige: “Nej – dét gider vi ikke at se her”.
Som jeg har foreslået tidligere, bør fordøren ikke stå piv-åben, den bør lukkes, så kan nye brugere banke på, og bydes velkomne når moderatorerne har set tilmeldingen, og trykket på knappen.
Maskin-baserede tilmeldinger kan f.eks. begrænses med den kendte “læs og skriv kode”.
Dernæst kan useriøse tilmeldinger der alligevel oprettes, ofte genkendes på en maskin-agtig måde at udfylde felter på, og dermed ikke godkendes.
Dem der alligevel slipper igennem, må slettes efter at spam konstateres i forum, men det vil være en hel del færre.
Hvis det er for vanskeligt at indføre ændringer i tilmeldingsproceduren, vil det trods alt være godt, hvis flere meget aktive brugere kan slette spam, som nogen tidligere har foreslået.
JesperG 2011-08-25 16:19:17
Jesper G.
16. juli 2011 kl. 21:37 #66278
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Torben Taustrup wrote: Indlægget er placeret under Off topic, og kan derfor ikke betragtes som spam.
Jeg er målløs …
JesperG wrote: Som jeg har foreslået tidligere, bør fordøren ikke stå piv-åben, den
bør lukkes, så kan nye brugere banke på, og bydes velkomne når
moderatorerne har set tilmeldingen, og trykket på knappen.Det må jeg ligeså Jesper, siden jeg også har foreslået det samme en gang.
Bjørn T. Jønsson 2011-07-16 21:46:43 Mvh,
Bjørn16. juli 2011 kl. 21:48 #66279
joergen.kDeltager- Nova
Indlægget er placeret under Off topic, og kan derfor ikke betragtes som spam.mvhTorbenHvordan definere du så spam,hvor off topic skal et emne være. ?
det kunne være at vi skulle lave en ny afstemning om spam.?16. juli 2011 kl. 23:26 #66281
Hej Jørgen
Jeg mener, at off topic kan være hvad som helst, så folk kan skrive, hvad de har lyst til.På Astrolist er der også mulighed for at skrive off topic-indlæg. De fleste ligger dog ikke så langt fra emnet, astronomi.Det kunne være interesant at høre, hvad folk mener, at vi skal bruge “off topic” til.mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
16. juli 2011 kl. 23:30 #66282
Hej Jesper
Jeg er enig med dig – det bedste vil være, at folk tilmelder sig gennem administrator. det behøver kun at være a´dministrator som kender deres identitet – hvis de ikke tør give sig til kende over for listens andre medlemmer.Vi skal også have undersøgt, hvordan vi forhindrer “maskintilmeldinger”.mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
17. juli 2011 kl. 00:11 #66284
bobo- Giant
Det er jo ikke så meget det at det er off topic, men nok mere det at det altid er noget totalt ligegyldig p.. at lægge, ud som FØRSTE INDLÆG, fra HELT NY BRUGER, på et astroforum. Så er det jo næsten helt sikkert spam. Det ville være noget helt andet, hvis jeg eller Mejer spurgte om en Laphroaig-Mackillop’s choice 1990 var værd at drikke. Der vil de fleste jo jo nok være enige i at whisky og stjernekiggeri er noget der ligesom hænger sammen, og ikke betragte det som spam
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Spam' er lukket for nye svar.