Spam

• Dette emne har 53 svar og 16 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 6 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 1129 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 54 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Så er der spam i Nybegynder området…

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Igen igen!

Thomas, Bornholm

Bjørn Sandåker
        Deltager
          • Neutron star

Vi trenger moderatorer der er aktive på forumet, slik at de ser spam hurtigt og fjerner det! Moderatorer der er inde en gang i blandt opdager ikke spam før det har irriteret folk længe. Ja, jeg ved at det bare er at varsle moderatorer med en knap, men det er ikke godt nok. Moderatorer må være selvgående og aktivt handle når der opstår noget der behøver opmerksomhed – med en gang det skjer. Det får man kun med folk der logger ind flere gange om dagen.

Mvh,
          Bjørn

mejer
          Deltager
            • Super Nova

Ja det er en skam man ikke har en VW, med alle de ting de gerne vil sælge til Golf. HmmConfused

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Jeg indberetter altid de spambeskeder så snart jeg ser dem. Alligevel går der somme tider lang tid før der sker noget, så jeg synes heller ikke moderator/administrator følger godt nok med. Ikke at jeg kan tillade mig at kritisere for jeg ville ikke selv tage jobbet, men alligevel. Jeg synes ideen om at et par af de aktive brugere får rettigheder til at slette spam er god. Den ide burde administrator følge op på.

jesperg
              Deltager
                • Super Nova

Jeg er enig i at der bør sættes mere effektivt ind overfor den spam, der jo ikke hører hjemme her.

Blot at slette spam er ikke nogen effektiv metode, adgangen for typisk udenlandske sælgere bør vanskeliggøres.

Vi er et lille forum i et lille geografisk sprogområde (Skandinavien) hvor mange nye reelle medlemmer kommer der om ugen ? ikke mange.

Vil det være for belastende for moderatorerne, at godkende tilmeldinger manuelt et par gange om ugen ?

Hvis det kombineres med én af de her tegnede koder man skal taste (som maskiner ikke genkender), så vil der ikke komme så mange useriøse spammere.

På astrophoto.dk/gallery fik jeg f.eks. tidligere 3-10 tilmeldinger om dagen, fra spammere, men efter ovennævnte kode ved tilmelding blev indført, kommer der nu kun et par stykker om måneden, og man kan nemt se om det er en seriøs tilmelding.

Jeg vil ikke mene, at det vil være et problem, at nye seriøse tilmeldinger, skal vente en dag eller to på godkendelse.

Der var bare mit forslag til en løsning, hvis den altså teknisk og administrativt er brugbar.

Jesper G.

joergen.k
                Deltager
                  • Nova

JesperG wrote: Jeg er enig i at der bør sættes mere effektivt ind overfor den spam, der jo ikke hører hjemme her.

Blot at slette spam er ikke nogen effektiv metode, adgangen for typisk udenlandske sælgere bør vanskeliggøres.
                  Vi er et lille forum i et lille geografisk sprogområde (Skandinavien) hvor mange nye reelle medlemmer kommer der om ugen ? ikke mange.
                  Vil det være for belastende for moderatorerne, at godkende tilmeldinger manuelt et par gange om ugen ?
                  Hvis det kombineres med én af de her tegnede koder man skal taste (som maskiner ikke genkender), så vil der ikke komme så mange useriøse spammere.

På astrophoto.dk/gallery fik jeg f.eks. tidligere 3-10 tilmeldinger om dagen, fra spammere, men efter ovennævnte kode ved tilmelding blev indført, kommer der nu kun et par stykker om måneden, og man kan nemt se om det er en seriøs tilmelding.

Jeg vil ikke mene, at det vil være et problem, at nye seriøse tilmeldinger, skal vente en dag eller to på godkendelse.

Der var bare mit forslag til en løsning, hvis den altså teknisk og administrativt er brugbar.

Det problem har lige været diskuteret i en anden tråd og det virkede som om admin ikke så det som et problem.

Men jeg kan kun give jer ret det er mangel på et par gode moderatorer.

holm
                  Deltager
                    • Super Giant

Jeg er helt enig med Jesper(G) – en manuel kode som skal indtastes burde kunne sortere det værste fra og så f.eks. moderatorer som tage sig af de sidste..

Bjørn Sandåker
                    Deltager
                      • Neutron star

Mejer wrote: Ja det er en skam man ikke har en VW, med alle de ting de gerne vil sælge til Golf. HmmConfused

Var det en kommentar til mit indlæg, Mejer? Isåfald forstår jeg ikke hvad du mener … Kan du uddybe det?

Mvh,
                      Bjørn

Julius
                      Deltager
                        • Nova

Er vel heller en spøk fordi det var en del spam fra folk som ville selge utstyr til golf, sporten altså.

Torben Taustrup
                        Admin
                          • Neutron star

Hej folkens

Tak for jeres tilbagemeldinger om spam. Jeg har slettet de pågældende indlæg.

Det er ikke hver dag jeg er inde og checke Astro-Forum, så de indberetninger som jeg modtager fra jer vil nedbringe tiden fra spam opdages og til den er fjernet.

Der er flere gode forslag til, hvordan man kan undgå eller reducere spam, men så længe der ikke er mere end det vi har oplevet den seneste måned, så er det vel til at leve med?

mvh

Torben

Torben Taustrup2011-07-02 23:39:29

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

jesperg
                          Deltager
                            • Super Nova

Tak for det Torben.

Jesper G.

Bjørn Sandåker
                            Deltager
                              • Neutron star

MrJulius wrote: Er vel heller en spøk fordi det var en del spam fra folk som ville selge utstyr til golf, sporten altså.

Javel, det forklarer misforståelsen. Jeg læser ikke spam, så jeg havde ingen idé om hvad der var tale om. Når det gelder den angivende spam der er tale om her, var jeg inde i tråden og skumlæste i totalt 3-4 sekunder de tre beskeder før jeg hoppet ud igen uden at klikke på lenkerne.

Mvh,
                              Bjørn

Lars Malmgren
                              Deltager
                                • Super Nova

Så er der en ny omgang SPAM Ermm

holm
                                Deltager
                                  • Super Giant

Ja, nu må der snart være nogen som får lukket af for dette…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 54 i alt)
                                • Emnet 'Spam' er lukket for nye svar.